با تدوین استفساریه کارشناسان حقوقی ادارات دولتی را ملزم به شرکت در آزمون وکالت می‌کنیم

وکلاپرس عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره حذف امتیاز در مشاغل کارشناسان دولتی که می‌توانند بدون شرکت در آزمون، پروانه وکالت اخذ کنند، وعده داد با استفساریه تبعیض را خاتمه می دهیم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، عضو هیأت رییسه مجلس، که خود پیشنهاد دهنده الحاق عبارت «سابقه قضاوت و وکالت مجلس جایگزین آزمون نخواهد بود» به انتهای تبصره ۱ ماده ۶ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بود، اعلام کرد: این مصوبه باید تکمیل شود تا کارشناسان حقوقی برخی دستگاه‌ها نیز که در حال حاضر می‌توانند با ۵ سال سابقه دفتر وکالت دایر کنند، هم برای تاسیس دفتر وکالت ملزم به شرکت در آزمون وکالت شوند.

بیشتر بخوانید: ماده ۶ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درباره آزمون وکالت تصویب شد

تلاش می‌کنیم با تدوین استفساریه تبعیض خاتمه یابد

علیرضا سلیمی درباره ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری گفت : بند«ب» و «د» ماده (۸) لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری باید اصلاح شود چرا که این بندها نیز به نوعی تبعیض بوده و باید تمام افراد برابر باشند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم با تدوین استفساریه شرایطی فراهم شود که تبعیض خاتمه یابد.

این درحالی است که پیشتر سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید درباره خطای صورت گرفته در صحن علنی مجلس که منجر به نسخ بند الف و ج ماده ۸ لایحه قانونی استقلال و ابقای بند ب و د این ماده شد، گفته بود تصمیم‌گیری درباره بند د ماده ۸ لایحه قانونی استقلال را به شورای نگهبان واگذار کردیم.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل