ادعای یک وکیل دادگستری: علیه فرشید فرحناکیان در دادسرای عمومی کیفرخواست صادر شده است

وکلاپرس- یک فعال صنفی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی علیه فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، حسب ادعای وکیل سید سعید پرور در شبکه اجتماعی توئیتر (X)، دادستان با درخواست تعلیق وکیل فرشید فرحناکیان به استناد ماده ۱۴۰ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

وکیل پرور در حساب توییترش نوشت:

پس از صدور کیفرخواست در دادسرا عمومی علیه آقای فرشید فرحناکیان و درخواست تعلیق ایشان به استناد ماده ۱۴۰ آیین نامه از سوی دادستان محترم، با پیگیری موضوع و ثبت آن در دادگاه انتظامی کانون معظم مرکز، در معیت همکار محترم جناب محمد صالحی در پرونده انتظامی نیز اعلام وکالت کردیم.

پرونده به شعبه محترم ۹ ارجاع و تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال آینده جهت رسیدگی تعیین شده است. هرچند رسیدگی به ماده ۱۴۰ طبق قانون باید به فوریت و خارج از نوبت باشد و تاریخ تعیینی مطابق با مرّ قانون نیست! حتما طی لایحه ای تعیین وقت خارج از نوبت و فوری را از دادگاه محترم درخواست میکنیم.

از آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰:

ماده ۱۴۰- درصورتی‌که نسبت به وکیلی به اتهام ارتکاب جرائم درجه یک الی شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، کیفرخواست یا حکم محکومیت غیرقطعی صادر شود، دادستان عمومی و انقلاب یا رئیس حوزه قضایی یا دادگاه رسیدگی‌کننده، باید رونوشت آن را به کانون بفرستد و از طرف رئیس کانون به دادگاه انتظامی ارجاع شود.

دادگاه انتظامی درصورتی‌که دلایل را قوی بداند و ادامه وکالت وکیل را منافی با شئون وکالت تشخیص دهد، حکم تعلیق موقت او را تا صدور حکم قطعی در پرونده کیفری یا انتظامی صادر می‌کند. در کلیه مواردی که تفکیک جنبه انتظامی از جنبه کیفری ممکن باشد، پرونده برای رسیدگی به تخلف انتظامی وکیل، نزد دادستان انتظامی ارسال می‌شود و طبق مقررات به تخلف انتظامی رسیدگی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل