اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

بررسی نصاب شناور ماده ۵ قانون تسهیل کسب و کار در کمیسیون جهش بدون حضور کانون وکلای دادگستری

وکلاپرس- بر اساس نسخه منتشر شده از دستور جلسات هفتگی کمیسیونهای مجلس، کمیسیون جهش و رونق تولید روز سه شنبه برای بررسی نحوه اجرای ماده ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار جلسه خواهد داشت.

به گزارش وکلاپرس محور جلسه مذکور، بررسی چگونگی احتساب نصاب شناور در آزمون وکالت است که در اولین اجرای آن در آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضائیه موجب ایجاد اختلاف شدید بین قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید:

اگرچه در این جلسه از مرکز وکلای قوه قضائیه، معاونت حقوقی قوه قضائیه، سازمان سنجش و چند نهاد دیگر دعوت به عمل آمده است، لیکن از متولی اصلی برگزاری آزمون وکالت (که بیش از ۲۵ سابقه در برگزاری این آزمون دارد) دعوت به حضور نشده است. پیش‌تر نیز اعضای کمیسیون جهش موضع‌گیری‌های خاصی علیه کانون وکلای دادگستری داشته اند.

نسخه منتشر شده از دستور جلسات هفتگی کمیسیونهای مجلس
نسخه منتشر شده از دستور جلسات هفتگی کمیسیونهای مجلس

اگرچه پیشتر تعدادی از نمایندگان مجلس راجع به معیار پذیرش آزمون وکالت بیانیه‌ای منتشر کردند، لیکن از آنجایی که هنوز قوه قضائیه از مجلس شورای اسلامی تقاضای استفساریه برای تفسیر قانونی ماده ۵ قانون تسهیل را نداشته است، مجلس نمی‌تواند نظر نهایی و قانونی خود را راجع به اجرای معیار «تراز» یا «نمره» برای احتساب نتایج آزمون وکالت اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا