اخبار قوه قضاییهویژه

دادگستری تهران از کانون وکلای مرکز خواست برای اعضای سازمان مجاهدین خلق وکیل تسخیری معرفی کند

معاون قضایی دادگستری استان تهران از مرکز وکلای قوه قضائیه نخواسته است تا برای اعضای این سازمان وکیل تسخیری معرفی کند

وکلاپرس- دادگستری تهران با ارسال نامه ای، از کانون وکلای دادگستری مرکز درخواست کرد برای اعضای سازمان مجاهدین خلق وکیل تسخیری معرفی کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران طی یک مکاتبه رسمی با رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از وی خواست فهرستی از وکلا جهت تعیین وکیل تسخیری در پرونده رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین را اعلام کند.

با توجه به اتمام مهلت قانونی یک ماهه برای ۱۰۵ متهم پرونده سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین جهت معرفی وکیل به دادگاه، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران طی مکاتبه‌ای با رئیس کانون وکلای دادگستری، مستند به ماده ۳۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری از وی خواست فهرستی از وکلا جهت تعیین وکیل تسخیری متهمین در پرونده کلاسه ۰۲۰۰۱۱۶ را به دادگاه کیفری یک استان تهران معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

قابل ذکر است دادگاه کیفری یک استان تهران پیش از این با صدور یک آگهی عمومی، اعلام کرده بود بر اساس پرونده تشکیل شده در این دادگاه، قرار است ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، مورد محاکمه قرار گیرند و لازم است این افراد که از کشور متواری هستند برای دفاع از خود به دادگاه وکیل معرفی نمایند.

اگرچه علت عدم درخواست معاونت قضایی از مرکز وکلای قوه قضائیه اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد علت این امر رعایت استقلال وکیل دادگستری به منظور اعتبار بین المللی احکام قضایی است که قرار است علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق صادر شود.

این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با مصوبات اخیر خود عملا در حال از بین بردن استقلال کانون وکلای دادگستری است.

بیشتر بخوانید:

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. حلهّ دیگه معلوم شد چه معامله ای قراره انجام بشه کانون وکلا وکیل تسخیری معرفی کنه در عوض یه فکری هم برای طرح مجلس می کنن به همین راحتی و همه چیز فقط جنگ زرگری بود

  2. وکیل تسخیری تعیین شد، چطوری وکالت نامه را امضا می کنند؟ ثنا هم ندارند که بگیم امضای متهم توی ثنا هست

  3. یه بنده خدایی هم هست در یکی از دادگاههای تجدیدنظر قاضی هست، که بنده با گوشهای خودم شنیدم گفت «اگر مسعود رجوی بیاید هم حقش را می دهم»، به نظرم اول بگذارید این بنده خدا، به شکواییه و دادخواستهای مسعود رجوی رسیدگی کند بالاخره چک بلامحل چیزی اگر طلب داشت به نفعش رای صادر کند، بعدا اگر حکم اعدام مسعود رجوی صادر شد به این بنده خدای بی بصیرت نشان دهید تا کمی دستش بیاید که حق چیست و چه حقی دارد

  4. مجاهدین خلق نیازی به وکیل ندارن زبانشون ۶ متره بقل مرحوم خلخالی فقط لال اگر باشند وکیل میخاد کانون وکلا هم همیشه یا از بهایهایا از ضد انقلابیون الان هم از مجاهدین دفاع میکنند برادر تازه داماد ما سال۷۲ توسط همین منافقین سیه دل ترور وشهیدش کردن پسرش ور شکم مادر یتیم شد

    1. خدا رحمتش کنه بله منافقین حقه بازی و منافق بازی را خوب بلدند اعضای خودشون حتی حق انتخاب اینکه از سازمانشون بیان بیرون ندارند

  5. همین کانون وکلا که دم از استقلال می زند کارش فقط دفاع از همین قماش هست. چند روزی به خاطر قانون جدید سر و صدا کردند که ای ایهاالناس به داد ما برسید که قوه قضائیه و مجلس دارند حقمان را می خورند. تا دیروز هیچ آیت اللهی را نمی شناختند اما امروز در قم بسط نشستند و دارند با آیت الله های قم دیدار میکنند و سعی می کنند که آنها را متقاعد کنند تا در شورای نگهبان نفوذ داشته باشند و شورای نگهبان جلوی مصوبه مجلس را بگیرند. این طرح اگر در شورای نگهبان تائید نشود مطمئنا به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.
    به نظر بنده کانون وکلا همچون مرکز وکلای قوه قضائیه باید به قانون تمکین نماید و داد و قال کردن دیگر هیچ فایده ای ندارد.
    خدا عاقبت همه را ختم به خیر نماید.

    1. آخه پسر یا دختر خوب مگه به مصوبه مجلس که هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده و در روزنامه رسمی منتشر نشده میگن قانون ؟! واقعاً خدا به دادمون برسه اگه جنابعالی و امثال شما بخوان وکیل بشن! طرف هنوز الفبای مقدمه علم حقوق رو بلد نیست بعد ادعای وکالت رو داره!

      1. دوست خوب من
        سلام
        ۱. اگر دقت کرده باشید بنده مصوبه جدید مجلس را قانون نگفتم و از متن بنده ؛ تفسیر به رای نکنید چرا بنده کاملا آگاهی دارم که در دو مجلس طرح ها و لوایح به قانون تبدیل می‌شوند. اولا طرح و لوایح مجلس که به تائید شورای نگهبان برسد و سرانجام‌ در روزنامه رسمی آگهی شود و ثانیا طرح ها و لوایحی که در مجلس مصوب اما شورای نگهبان آن را تائید نکند و برای بررسی به مجلس تشخیص مصلحت نظام برود و مورد تائید قرار گیرد که باز هم باید در روزنامه رسمی آگهی شود و مراحل قانونی را باید طی نماید.
        ۲. منظور بنده از قانون جدید؛ قانون تسهیل میباشد که در تاریخ پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ روزنامه شده و تبدیل به قانون شده و مصوبه‌ جدید مجلس هم بر مبنای قانون فوق میباشد. این قانون (تسهیل) هم جدید میباشد بنابراین توهین به علم افراد نکنید. اگر نقدی دارید لطف کنید بفرمائید نه اینکه توهین کنید.
        خدا به شما خیر دنیا و آخرت دهد‌

    2. امیدوارم اعضای شورای نگهبان را تطمیع نکنند که پروانه وکالت هفت نسل آنها را بدون آزمون خواهند داد، اگر شورای نگهبان زیر بار رفت، فقط از کشور بروید که دیگر فایده ای ندارد

  6. منافقین نیازی به وکیل تسخیری ندارند این جماعت خائن همونایی اند که به صدام کمک می کردند صدامی که چرخ گوشت انسانی داشت و اسیران را زنده زنده به داخل چرخ گوشت می انداخت شما هم منافقین و هواداران آنها در هرجا حتی دادگستری را زنده به داخل چرخ گوشت بیاندازید

  7. یه حرفی میزنی یه چیزی فراتر از خنده‌دار هستش جوک سال رو گفتی! تو کل کشور از مجلس انقلابی گرفته تا بقیه نهادهای حاکمیتی با کانون وکلا مشکل دارند و لج هستند بعد شما میگی نگرانیم که اونم شورای نگهبان با اسکودا تبانی کنه؟! خدایا با چه کسایی طرفیم….

  8. این وکیل تسخیری هم عنوانش خیلی بد است، وکیل را تسخیر کنند؟ آدم یاد تسخیر اجنه توسط سلیمان نبی می افتد، این چهل سال یک عنوان بهتر نبود بذارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا