اخبار کانون هاویژه

تعویق آزمون وکالت ۱۳۹۹ در ابهام و آشفتگی

لغو برگزاری از سوی وزارت بهداشت و اطلاعیه اسکودا مبنی بر اصرار بر برگزاری آزمون وکالت !

وکلاپرس- در حالی که روز گذشته کارت ورود به جلسه آزمون وکالت ۱۳۹۹ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، از امروز صبح اخبار ضد و نقیضی در مورد تعویق آزمون وکالت منتشر می شود که موجب سرگردانی و آشفتگی داوطلبان شده است.

آزمون وکالت ۱۳۹۹ که ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ برگزار شود بنا بر مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به تعویق افتاد و بعدا تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ برای برگزاری آن تعیین و اعلام شد.

در حالی که در همه این مدت و با توجه به اخبار مختلف در مورد شیوع و یا احتمال اوج گیری مجدد شیوع بیماری کرونا، عده ای از داوطلبان معتقد به لزوم تعویق دوباره آزمون وکالت بودند و بر این موضوع اصرار می کردند.

با این حال مسوولان اسکودا در برخی اظهار نظرهای خود ضمن اعلام اینکه تعویق یا عدم تعویق آزمون در اختیار آنان نیست، معتقد بر لزوم برگزاری آزمون در تاریخ تعیین شده بودند.

تقویت برگزاری آزمون وکالت با برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰

از طرفی برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ یک جمعه قبل از برگزاری آزمون وکالت، قطعیت برگزاری آزمون وکالت در روز ۲۲ اسفند را تقویت کرد، ولی از سوی دیگر مخصوصا اوج گیری شیوع بیماری کرونا در برخی استان ها از جمله استان خوزستان و همچنین اعلام محدودیت و ممنوعیت تردد به برخی شهرها در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ اسفند که مقارن با مبعث پیامبر (ص) است، امکان عملی حضور برخی داوطلبان در حوزه های آزمون مراکز استان ها را با تردید مواجه می کرد.

نهایتا علی رغم انتشار کارت ورود به جلسه در روز گذشته، صبح امروز (سه شنبه) بعد یک بار حذف اطلاعیه تعویق دوباره آزمون وکالت ۱۳۹۹ از سایت سازمان سنجش، این مطلب مجددا در سایت قرار داده شد و رسما تعویق دوباره آزمون وکالت ۱۳۹۹ اعلام شد.

تاکید اسکودا بر لزوم برگزاری آزمون وکالت

پس از اعلام این خبر، و با فاصله چند ساعت اسکودا با انتشار اطلاعیه ای بر لزوم برگزاری آزمون وکالت در زمان تعیین شده قبلی اصرار کرد و از سوی دیگر نیز رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از این اقدام سازمان سنجش گلایه کرده است.

بیشتر بخوانید

گلایه رئیس کانون وکلای مرکز از تصمیم لغو آزمون وکالت ۹۹

آزمون وکالت در تاریخ ۲۲ اسفندماه برگزار نمی شود

پس از  اظهارات رییس اسکودا و صدور اطلاعیه، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت رسما اعلام کرد: با اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر محدودیت تعداد حوزه های امتحانی این آزمون، تمرکز آزمون در مراکز استانها و تراکم داوطلبان در هر حوزه، آزمون مذکور در تاریخ ۲۲ اسفندماه برگزار نمی شود.

به نظر می رسد با توجه به تصمیم گیری مرجع قانونی در این زمینه، جبهه گیری مسوولان اسکودا و کانون ها در این زمینه کاملا بی فایده و حتی زمینه ساز جوسازی علیه کانون ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا