اخبار صنفیویژه

نقدعلی: از وزیر کار تقاضا دارم به صورت جدی برای اصلاح اساسنامه صندوق حمایت ورود کند

وکلاپرس _ محمدتقی نقدعلی (نماینده مجلس) در گفت و گویی مجددا خواستار پیگیری و ورود جدی وزیر کار جهت اصلاح اساسنامه صندوق حمایت شده است.

به گزارش وکلاپرس، محمدتقی نقدعلی (نماینده مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلا) در گفت‌وگو با همشهری آنلاین مجددا درباره صندوق حمایت وکلا صحبت کرد و از رایزنی‌هایش با وزارت کار برای ایجاد تغییر در صندوق گفت.

بیشتر بخوانید:

از وزارت کار استعلام کردیم

این نماینده مجلس در مورد لزوم ورود وزیر کار به اصلاح اساسنامه صندوق حمایت وکلای دادگستری گفت: بر اساس ماده۱۷ ‌قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین مصوب ١٣٨٣ با اصلاحات بعدی، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مکلف بوده حداکثر ظرف مدت یک سال‌ از تاریخ تصویب این قانون نسبت به بررسی و اصلاح اساسنامه‌های کلیه دستگاه‌های‌ اجرایی، صندوق‌ها و نهادهای دولتی و عمومی فعال در قلمروهای بیمه‌ای، حمایتی و امدادی (در چارچوب طرح جامع امداد و نجات کشور) نظام و سایر دستگاه‌هایی که‌ شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، اقدام کند و مراتب را پس از تأیید شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی به‌ تصویب هیأت وزیران برساند.

محمدتقی نقدعلی مدعی شد: در استعلامی از وزارت کار این سوال مطرح شده است که حال با توجه به عبارت «صندوق‌ها» در ماده مرقوم، آیا صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مشمول ماده مذکور می باشد یا خیر؟ که وزارت کار در پاسخ به این شرح اعلام داشته در خصوص شمولیت صندوق حمایت از وکلای دادگستری در ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، به اطلاع می رساند؛ بله به این دلیل که کلمه صندوق در ماده۱۷ قانون مذکور عام است. منظور کلیه صندوق‌های بازنشستگی و حمایتی بیمه‌ای می شود. بنابراین شامل صندوق حمایت از وکلای دادگستری نیز می‌شود.

پس از اصلاح صندوق حمایت وضعیت وکلا بهبود میابد

نماینده خمینی‌شهر افزود: ما با وزارت کار برای اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از وکلا مکاتبه می‌کنیم و از وزیر کار (صولت مرتضوی) تقاضا دارم به صورت جدی نسبت به اصلاح اساسنامه این صندوق ورود کند.

وی مدعی شد: در حال حاضر وکلا با مشکل بیمه درمانی مواجه هستند و ان شاالله پس از اصلاح اساسنامه صندوق حمایت و یا ادغام آن در سازمان تامین اجتماعی، شاهد بهبود وضعیت وکلا شویم.

بیشتر بخوانید:

کانون های وکلا باید رویه خود را عوض کنند

نقدعلی با اشاره به اینکه هر چقدر در مسیر تحقیق و تفحص پیش برویم به موارد خوبی می‌رسیم گفت: کانون‌های وکلا باید رویه خود را عوض کنند، تا شاهد ارتقا جایگاه وکالت شویم.

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود مشکلات دوره کارآموزی وکالت پیگیری می‌کنیم تا الکترونیکی ‌شدن دوره‌های کارآموزی با تعرفه معین اجرایی شود.

لازم به ذکر است محمدتقی نقدعلی پیش از این نیز علنا خواستار ورود وزارت کار و ادغام صندوق حمایت وکلا با صندوق سازمان تأمین اجتماعی شده بود.

 پیگیری های مکرر این نماینده مجلس موجب نگرانی فعالان صنفی حرفه وکالت شده است. ایشان معتقدند صندوق حمایت بنا به نص قانون با هزینه شخصی وکلای دادگستری اداره و تقویت شده است و بیم آن می‌رود که ادغام آن با صندوق بیمه تامین اجتماعی موجب از بین رفتن منابع تأدیه شده وکلا و گریزگاهی برای حل مشکلات موقت صندوقهای بیمه دولتی بوده باشد.

‫۵ دیدگاه ها

  1. تمام شان و قداست این حرفه شریف را با انواع و انحا دستاویزها و مستمسکی ناصواب رو به ویرانی برده اند … نتیجه این ها سالها بعد معلوم خواهد شد . بدون امتحان و رقابت و داشتن حداقل دانش علمی هر فارغ التحصیل علم حقوق وقتی پروانه وکالت می‌گیرد… صبر میکنیم آموزگار زمان بزرگترین معام است

  2. عادلانه و عاقلانه نیست که پول شخصی تعدادی از افراد را دولت صاحب شود
    اگر این کار را بکنند ،چند وقت بعد پول صندوق های خانوادگی را هم تصاحب خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا