دیدگاه

مقصود دادگاه انتظامی قضات از عدم صدور رأی درباره تعلیق ۵ عضو منتخب کانون مرکز چیست؟

وکلاپرس- وکیل سید کاظم حسینی عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در توئیترش عدم صدور رأی از سوی دادگاه عالی انتظامی قضات را بعد از گذشت ۶ ماه از تعلیق ۵ عضو مورد نقد قرار داد.

به گزارش وکلاپرس دادگاه عالی انتظامی قضات در تاریخ ۳۰ شهریور سال جاری در رأیی که برخی معتقدند مفاد آن پیش از آن نظیری نداشته است، پنج عضو منتخب انتخابات کانون وکلای مرکز (سید کاظم حسینی، التفات سنایی، سهیل طاهری و محمدتقی غفاری فردویی، منصور پورنوری) را پس از تأیید صلاحیت و پیروزی در انتخابات، از حضور در هیأت مدیره منع و عضویت ایشان را معلق اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

در رأی صادره آمده بود تا «پیش از رسیدگی و صدور حکم ماهوی… قرار تعلیق عضویت پنج نفر مذکور در هیأت مدیره دوره ۳۲ … صادر می گردد.» با این وجود و با گذشت پنج ماه از صدور رأی، هنوز دادگاه عالی انتظامی قضات در این باره تصمیم ماهوی نگرفته است.

در همین راستا وکیل سید کاظم حسینی در توییترش نوشت:

گذشت قریب به ۶ ماه از تعلیق ۵ عضو منتخب هیأت مدیره کانون وکلای مرکز و عدم رسیدگی به تخلف ادعایی انتسابی، این شائبه را تقویت میکند که مقصود دادگاه انتظامی قضات که جایگزینی منتصبین و حاکمیت اراده آن دادگاه بر اراده وکلا بوده حاصل و ضرورتی بر صدور حکم نفیا و یا اثباتا نیست.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است با تعلیق این پنج تن، پنج عضو علی البدل جایگزین این اشخاص شدند که یکی از ایشان (وکیل حسن صفادوست) از سوی هیأت مدیره به سمت ریاست کانون وکلای مرکز انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا