اخبار بین المللی

طرح جدید دولت بریتانیا برای پذیرش پناهجویان و مهاجران

پناهندگی در انگلستان سخت ‌تر از گذشته می‌شود

وکلاپرس- دولت بریتانیا جزییات بیشتری از طرح جدیدش درباره مهاجران را اعلام کرده است. این طرح، بزرگترین تغییر نظام پناهجویان در این کشور طی دهه‌های گذشته توصیف شده و سخت‌تر کردن اقامت افرادی که غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند از جمله مواردی است که پیشنهاد شده است.

بر اساس طرح جدید دولت بریتانیا اقامت برای کسانی که غیر قانونی وارد این کشور شوند سخت تر خواهد شد. کسانی که اجازه پیدا می کنند بمانند از مزایای کمتری برخوردار می شوند. اعضای خانوادیشان هم ممکن است به سختی بتوانند به آن ها بپیوندند، وضعیت آن ها مرتبا بررسی خواهد شد و ممکن است از بریتانیا اخراج شوند.

به گزارش خبرنگار بی بی سی این تغییری بنیادین در سیستم پناهجویی است و بزرگترین اصلاحاتی است که در دهه اخیر انجام میگیرد. اصلاحاتی برای پیدا کردن راهی امن و قانونی برای کسانی که تحت تعقیب کشور دولت خودشان هستند تا آن ها را از دست قاچاقچی ها و بزهکاران رها کنند.

 آمار پناهجویان در انگلستان

بر اساس طرح جدید دولت بریتانیا هر کسی که به قاچاقچیان پول بدهد تا او را به بریتانیا بیاورند، فقط اقامت موقت خواهد گرفت و مدت این اقامت موقت مشخص نشده است. قاچاقچیان روزانه عده ی زیادی از افراد را از طریق غیر قانونی و راه های خطر ناک وارد بریتانیا میکنند و جانشان را به خطر می اندازند. و اگر دستگیر شوند حبس ابد در انتظارشان است.

بر اساس آمار وزارت کشور بریتانیا تا بهار سال گذشته بیش از ۳۵ هزار نفر پناهندگی دریافت کرده اند که نسبت به سال گذشته (۲۰۱۹) ۱۷ درصد افزایش داشته است که ۲۶۵۳ نفر آن ایرانی، ۱۶۵۷ نفر آن ها اهل سودان و ۱۷۳۴ نفر اهل اریتره و باقی از سایر کشور ها بوده اند.

ایران و آلبانی و عراق بیشترین آمار پناهجویان را در کشور بریتانیا دارند. ایرانی های زیادی در سال های گذشته از کشورشان فرار کرده اند و بسیاری از آن ها جانشان را در مسیر رسیدن به بریتانیا از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: حقوق پناهندگان در ایران

از جمله یک خانواده ایرانی که قصد داشتند از کانال مانش وارد بریتانیا شوند با واژگونی قایق شان هر پنج نفر اعضای خانواده جان خود را از دست دادند.
اعضای این خانواده کرد رسول ایمان نژاد، شیواپناهی، آنیتا، آرمین و آرتین فرزندان آن ها بودند.

سازمان صلیب سرخ جهانی این طرح دولت را «غیرانسانی» خوانده است

هنوز مشخص نیست دولت بریتانیا جلوی این اتفاقات تلخ را خواهد گرفت یا نه اما هر کسی که به صورت غیر قانونی از ایران، سوریه، افغانستان، عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه وارد بریتانیا شود با استقبال گرم مواجه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: دادگاه قانون اساسی آلمان شکایت پناهنده ایرانی را رد کرد

حزب کارگر گفته که دولت بوریس جانسون به پناهجویان توجه نمی‌کند و در عمل هیچ کاری برای مبارزه با خلاف‌کاران و قاچاقچیان انسان انجام نخواهد داد. سازمان صلیب سرخ جهانی هم این طرح دولت را «غیرانسانی» خوانده است.

منبع: بی بی سی فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا