کاهش میزان محکومیت اسکودا در پرونده گرانفروشی درآزمون وکالت ۱۴۰۲ به ۲۴ میلیارد تومان

وکلاپرس-  بر اساس  دادنامه جدید شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲  محکومیت اسکودا در این پرونده گرانفروشی درآزمون وکالت ۱۴۰۲ از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

به گزارش وکلاپرس، پس از پذیرش واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ در سازمان تعزیرات حکومتی، میزان محکومیت اسکودا در این پرونده از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان کاهش یافت.

سابقه خبر:

پیش از این فرشید فرحناکیان (عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز) در ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ از اعلام شکایتی علیه اسکودا به اتهام گرانفروشی در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ خبر داده و اعلام کرده بود: بر اساس شکایتی که به اتهام گرانفروشی در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ کردم نتیجه کارشناسی این ادعا در سازمان حمایت از مصرف‌کننده در شعبه ۶۳ بدوی تعزیرات حکومتی تهران در حال رسیدگی می‌باشد. حسب اعلام در صورت محکومیت، اسکودا مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه خواهد شد.

 سپس شعبه شصت و سه سازمان تعزیرات حکومتی در رأیی به تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران را به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان جریمه بابت اتهام گرانفروشی در برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ محکوم کرد.

در نهایت رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از پذیرش واخواهی اسکودا در سازمان تعزیرات در خصوص گرانفروشی در آزمون وکالت و صدور دستور توقف اجرای این پرونده خبر داد و اعلام کرد:  پرونده مزبور مجددا روز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در این شعبه رسیدگی خواهد شد.

اما این جلسه به علت عدم حضور دکتر کوشا در سازمان تعزیرات -به علت جلسات با مقام قضایی- در ۲۳ خرداد برگزار شد و در نهایت شعبه شصت و سوم بدوی سازمان تعزیرات حکومتی روز گذشته مورخ ۸ مهر ماه  ۱۴۰۳، در این پرونده تصمیم گیری و رای آن را صادر کرد.

پاسخ واخواهی اسکودا

بر اساس رای صادره (دادنامه شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲) که تصاویر آن در ادامه آمده است اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به ممهور نمودن پروانه واحد به مهر «تخلف اول» و پرداخت مبلغ ۲۴۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (دویست و چهل میلیارد ریال) جریمه نقدی به حساب خزانه دولت (معادل بیش از ۲ برابر مبلغ گران فروشی به عنوان حداقل جریمه قانونی دادنامه و اخواسته) محکوم شده است.

محکومیت ۲۴ میلیاردی اسکودا در گرانفروشی در آزمون وکالت، قابل اعترض است

همچنین در این دادنامه که روز گذشته صادر شده، اعلام شده است که  رای صادره ظرف ده روز از طرف محکوم علیه و شاکی قابل تجدید نظر خواهی در شعب تجدید نظر میباشد و پس از آن قطعی خواهد بود..

متن کامل دادنامه را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

دادنامه شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲

تصاویر رای:

دادنامه شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲

 

سوابق خبر در خصوص محکومیت اسکودا در آزمون وکالت ۱۴۰۲ را در لینک های زیر می توانید مشاهده کنید:

خروج از نسخه موبایل