اخبار

حکم محکومیت سعید روستایی ، کارگردان فیلم برادران لیلا در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد

وکلاپرس- وکیل بابک پاک نیا در حساب توییترش از تایید حکم محکومیت سعید روستایی، کارگردان فیلم برادران لیلا در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، اواخر مرداد ماه خبر محکومیت سعید روستایی کارگردان فیلم‌های ابد و یک روز، متری شیش و نیم و برادران لیلا در دادگاه بدوی به شش ماه حبس رسانه ای شد.

وکیل بابک پاک نیا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس( توییتر سابق ) اعلام کرده است که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شده است.

بر اساس حکم دادگاه بدوی، سعید روستائی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده، که یک بیستم آن قابل اجرا و مابقی به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

 همچنین در این حکم و به عنوان تعلیق مراقبتی، آقای روستائی در ایام تعلیق موظف به

  • ۱. خودداری از فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی یا استفاده از وسائل موثر در آن در ایام تعلیق
  • ۲. خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در عرصه فیلمسازی در ایام تعلیق
  • ۳. گذراندن دوره «فیلمسازی با حفظ منافع ملی و اخلاقی» در دانشکده صدا و سیما قم به میزان ۲۴ ساعت در ایام تعلیق شده است.

بیشتر بخوانید:

بابک پاک نیا با اعلام خبر تایید این حکم در دادگاه بدوی، اعلام کرده است که با توجه به نقض اصل قانونی بودن جرم و‌ مجازات در این پرونده، درخواست تجویز اعاده دادرسی تقدیم دیوان عالی کشور خواهد شد.

بابک پاک نیا در حساب ایکسش نوشت:

‏ علی رغم تقدیم لایحه مستدل، شعبه سی و ششم دادگاه تجدیدنظر، حکم بدوی را در خصوص آقایان ‎سعید روستایی و ‎جواد نوروز بیگی در رابطه با ساخت فیلم ‎برادران لیلا تایید نمود؛ صرفا حضور در دوره آموزشی در قم و عدم معاشرت با هنرمندان از دادنامه بدوی حذف شد‏

با توجه به نقض اصل قانونی بودن جرم و‌مجازات در این پرونده، درخواست تجویز اعاده دادرسی تقدیم دیوان عالی کشور خواهد شد

‫۳ دیدگاه ها

  1. ابدویک روزدرسال۹۷ ساخته شددرحالیکه درسال ۹۶ قانون مبارزه باموادمخدر کلیه حبس ها به حبس درجه ۲ به بعد تغییر کرده. پس حبس ابد و حتی درجه ۱ نداریم

  2. نه بابت فیلم ولی بابت اسکی رفتن شدید این اقای به ظاهر هنرمند ،، از خیزش مردم به نظر بنده حکم سختی نگرفته، در رابطه با برادران لیلا که ایشون یه نسخه ازشو به شکل فیلم کوتاه به اسم مراسم منتشر کرد همین محتوای فیلم فعلی به مخاطب صادر شده بود ، توی فیلم باگ محتوایی داره ، طرف سکه تمام بهار میخره ۱/۵ میلیون در عرض یک هفته میشه ۳۰ میلیون؟ ادم مات و مبهوت میمونه خب جدا از توهین به شعور مخاطب خب مشخصه این فیلم ، حتی اگر با سیاست ربطی نداشته باشه که نداره ،، سیاست ما کاش مث فیلم این اقا انقدر ایری راحت میبود، رسمن مشخصه میخواسته با فیلم جولان بده خب این جرمش از تبلیغ علیه نظام بدتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا