اخبار کانون هاویژه

کارگروه مشترک کانون وکلای خراسان و دادگستری خراسان رضوی

وکلاپرس ـ کارگروه مشترک کانون وکلای خراسان و دادگستری خراسان رضوی برای بررسی انتظارات کانون وکلای دادگستری از دستگاه قضایی تشکیل شده است.

به گزارش وکلاپرس، چندی است مدیریت کانون وکلای خراسان در تعامل با نهادهای حاکمیتی در جهت مطالبات صنفی فعالیت خود را افزایش داده است.

در همین زمینه در تاریخ ۱۱ تیر ماه سال جاری جلسه در سطح مدیران دادگستری خراسان رضوی و کانون وکلای خراسان برگزار شده که منجر به تشکیل کارگروهی مشترک با حضور شش نفر از هر دو سو شده تا مطالبات کانون وکلای دادگستری مذکور مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: بخشنامه دادگستری خراسان رضوی درباره وضعیت قراردادهای اجاره در شرایط کرونا

متن مصوبات کارگروه مشترک کانون وکلای خراسان و دادگستری خراسان رضوی

در تاریخ ۲۴ تیر ماه اولین نشست کارگروه مشترک برگزار شد که مصوبات قابل توجهی را به دنبال داشته است. این مصوبات را که در قالب نامه ای تقدیم ریاست دادگستری استان خراسان شده است، در ادامه می خوانید:

جناب حاج آقای صادقیمزید عزه

رئیس کل محترم دادگستری استان خراسان رضوی

سلام علیکم؛

احتراما به استحضار می رساند در راستای بند یک مصوبات جلسه مشترک اعضای محترم شورای معاونین دادگستری کل استان با اعضای محترم هیئت مدیره ی کانون وکلای دادگستری پیرامون مسائل مطروحه ی دهگانه ی جلسه ی مورد نظر، در روز شنبه مورخه ی ۲۱/۴/۱۳۹۹، جلسه ای در قالب کارگروه با حضور معاونین محترم آقایان سلمانی، حفی، فلاح هروی و اینجانب و (۲ تن) از اعضای محترم هیئت مدیره آقایان حسن زاده و مسگرانی تشکیل، که آقای دکتر خدابخشی به لحاظ کسالت موجده، از حضور در جلسه عذرخواهی نمودند. و اما پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای جلسه، راجع به هر یک از موارد دهگانه به شرح زیر، اتخاذ تصمیم گردید که مراتب، جهت هر گونه اقدام شایسته رمناسب، حضورتان اعلام می گردد.

۱- اختصاص مکانی مناسب در کانون وکلاء برای موضوع ابطال تمبر از باب پیشگیری از صف های طولانی

با توجه به شیوع و انتشار بیماری کرونا ویروس، مقرر گردید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب توسط کانون محترم وکلاء (اعم از اینترنت، اتاق، سیستم و …) تعبیه شود و پس از تایید مکان مذکور، معاون محترم مالی، عمرانی و پشتیبانی احد از همکاران محترم را به معاونت محترم منابع انسانی از باب صدور ابلاغ برای ایشان معرفی، تا پس از صدور ابلاغ از باب نظارت بر ورود و خروج همکار محترم زمینه ی حضور ایشان فراهم گردد.

ملاحظات پس از اقدام فوق:

الف: احد از همکاران محترم اداری، تا پایان شهریور ماه در محل تعبیه شده حاضر و گزارش عملکرد، هفتگی را ارائه نمایند تا پس از بررسی گزارشات و عملکرد آن، تصمیم گیری برای شش ماهه ی دوم سال به عمل آید.

ب: چنانچه از وکلای مرکز مشاورین حقوقی، در محل مذکور حضور یافتند خدمات رسانی به ایشان صورت پذیرد. تا در صورت تراکم و اجتماع از این حیث تصمیم گیری شود.

ج: در مجتمع امام خمینی (ره) واقع در بلوار شهید مدرس، مکانی مناسب به همراه یک نفر کارمند به شرح فوق، انتخاب، تا امورات روزمره با قوت و قدرت استمرار یابد.

۲- در حوزه ی ورود وکلاء به مجتمع های قضایی با رعایت تکریم به ایشان

با توجه به برگزاری جلسات متعدد در این ارتباط، در گذشته و بهره مندی از سوابق آن، مقرر شد تجهیزات و امکانات آن بر اساس توافقات توسط کانون وکلاء تهیه تا وکلای محترم ضمن احراز هویت، با رعایت احترام وارد شوند. البته اطلاع رسانی ها باید به روزرسانی شود.

٣- اخذ تلفن همراه در بدو ورود وکلاء به مجتمع های قضایی:

با حل موضوع در گام دوم، بدیهی است و کلاه می توانند با تلفن همراه وارد حوزه های قضایی شده و از این حیث مشکلی متوجه ایشان نخواهد بود. فقط از باب رعایت نکات امنیتی و حفاظتی، هشدارهای لازم ارائه، تا نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن آن اقدام گردد.

۴- بازرسی وکلای محترم:

بدون شک با مرتفع شدن بند (۲) با فوریت، موارد (۳ و ۴) نیز حل و فصل خواهد شد.

۵- تصویر برداری از پرونده ها بوسیله ی تلفن همراه:

بدوأ رئیس محترم حفاظت اطلاعات، مواردی امنیتی را پیرامون موضوع متذکر شدند از جمله سوء استفاده، تخلیه موارد داخل گوشی، پاک شدن موارد مذکور، در دسترس بودن سایر اشخاص بطور غیر عمد و …که با توضیحات تکمیلی اینجانب، کلیه ی اعضای جلسه، استفاده از اسکنر را برای تصویر برداری قبول کردند. و قرار شد ساز و کار آن با هماهنگی حفاظت اطلاعات توسط کانون محترم وکلاء تعبیه شود.

۶- اتاق برای وکلای محترم در مجتمع های قضایی:

ممکن است وکلای محترم در یک مجتمع در پرونده داشته باشند با جلسه ی دادرسی با تأخیر شروع شود. که برای رفع سردرگمی یا بلا تکلیفی وکلاء اگر چاره شود مناسب است لذا پیشنهاد می گردد در حوزه های قضایی مکانی برای این امر اختصاص داده شود که حتی میتواند برای مطالعه پرونده ها توسط وکلای محترم قضایی نیز مورد استفاده قرار گیرد، مقرر گردید علیرغم کمبود فضای اداری، زمینه ی تهیه مکان و هم چنین فضایی برای مطالعه، با همکاری سرپرستان محترم حوزه های قضایی مرتبط تعبیه شود. از این حیث هماهنگی های لازم با معاون محترم مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان به عمل آید.

۷- پذیرش کار آموزان وکالت:

مقرر گردید به لحاظ اوضاع و احوال خاص موجود. زمینه ی پذیرش کار آموزان وکالت، روزانه “۱۲ نفر” فراهم رحسب موضوع، با هماهنگی معاون محترم منابع انسانی دادگستری کل استان و رئیس کل محترم دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرستان محترم مجتمع، زمینه ی پذیرش ایشان، مهیا گردد.

۸- موضوع احضار وکلای محترم به حفاظت اطلاعات:

پس از بررسی مقرر گردید مواردی که فوریت و ضرورت دارد از حیث تعیین تکلیف پرونده به لحاظ عدم از بین رفتن مستندات و مدارک، وکلای محترم به محض دعوت، حضور یابند چنانچه پرونده داشتند حضور با تأخیر در همان روز بلامانع است ولکن بعضی موارد فوریت ندارد که جهت حضور در حفاظت اطلاعات، هماهنگی های لازم توسط طرفین صورت پذیرد. آنچه مسلم است هدف حفاظت، پیشگیری و هم چنین تکریم وکلای محترم می باشد.

۹- مجازات های سخت گیرانه برای جرایم کم اهمیت توسط بعضی از قضات محترم:

با توجه به اینکه پرونده های مذکور محدود بوده و بندرت چنین اتفاقی می افتد، مقرر گردید با اعلام کانون محترم وکلاء بررسی های لازم و کارشناسانه صورت پذیرد طوری که مجازات منظوره متناسب با جرم اعلامی باشد.

۱۰- در ارتباط با موضوعات مؤسسات حقوقی و داوری در واحدهای صنفی مشاورین املاک

قرار شد بدو کار کارشناسی در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم کانون صورت پذیرفته و سپس نتایج و راهکارها برای معاونت محترم ارسال، تا اقدام شایسته و مناسب بعدی به عمل آید.

در پایان ضمن دستور بر پیگیری مرائب فوق، توسط اعضای محترم شورای معاونین دادگستری کل استان (حسب مورد) امید است در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

سید امیر مرتضوی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

مصوبات کارگروه مشترک کانون وکلای خراسان و دادگستری خراسان رضوی
مصوبات کارگروه مشترک کانون وکلای خراسان و دادگستری خراسان رضوی

 

گفتنی است بر اساس متن توافق اولیه بین کانون وکلای خراسان و دادگستری مذکور، نتایج این جلسات باید به استحضار رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی جهت ابلاغ برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا