اخبار

تست کرونا وکیل امیرسالار داودی مثبت شد

وکلاپرس- ‏حسب اظهار شفاهی رییس بهداری ‎زندان اوین، تست ‎کرونا ویروس وکیل امیرسالار داودی مثبت اعلام شد. طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری و همسر امیرسالار داودی، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس گفت: براساس اظهار شفاهی رییس بهداری ‎زندان اوین، تست کرونا ویروس ‎وی مثبت اعلام شده است.

دو روز گذشته خبری مبنی بر ابتلای وکیل امیرسالار داودی منتشر شد که تاکنون تایید نشده بود. همسر وکیل امیرسالار داودی در ارتباط با  انتشار این خبر به خبرنگار وکلاپرس، اعلام کرده بود که منتظر نتیجه تست کرونا ویروس او هستند و تا اعلام آن باید منتظر بمانند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش امتداد، اسماعیل عبدی، امیرسالار داوودی، مجید آذرپی، جعفر عظیم‌زاده، محسن قنبری و محمد علی مصیب‌زاده زندانیان سیاسی هستند که هم‌اکنون به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ۴۸ تخت‌خوابی داخل زندان اوین بستری شده‌اند. فریدون احمدی نماینده زنجان و طارم که به اتهام فساد اقتصادی به ۶۱ ماه زندان محکوم شده است نیز به دلیل احتمال بالای ابتلا به کرونا و داشتن علائم در بیمارستان اوین به سر می‌برد.

داودی مؤسس و مدیر کانال تلگرامی به نام «بدون روتوش» است که در آن مطالب گوناگون انتقادی درج می‌ کرد. وی ۲۹ آبان سال ۱۳۹۷ توسط مأموران امنیتی به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری در در دفتر وکالت خود بازداشت شد. داودی در اوایل خردادماه سال ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۱۱ ضربه شلاق و ۳۰ سال حبس محکوم شد که از این میزان مجازات حبس، ۱۵ سال آن قابل اجراء است.

اسفندماه سال گذشته جمعی از خانواده‌های زندانیان ازجمله امیذسالار داودی با اشاره به وضعیت زندان‌های کشور و میزان برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها، به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خواهان آزادی یا حداقل مرخصی قابل قبول زندانیان تا پایان دوران بحران شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا