اخبار قوه قضاییهویژه

دادستان کل کشور: مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند

وکلاپرس ـ دادستان کل کشور در حاشیه همایش دادستان‌ها نسبت به ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت هشدار داد و  از مدیران کانون‌های وکلا خواست از موضع‌گیری‌های اخیر خود اجتناب کنند.

به گزارش وکلاپرس، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در حاشیه همایش دادستان‌ها که به صورت برخط (ویدئو کنفرانس) برگزار شد در باره برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون، اعلام کرد: انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

 موضع گیری و لجبازی به نفع کانون وکلا، دستگاه قضا و مردم نیست

دادستان کل کشور در این همایش و در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما در خصوص ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون برای برگزاری حداقل یک آزمون در سال گفت: اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند و این قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و کانون وکلا باید در چهارچوب قانون کار و صحبت کنند، افزود: اینکه ما موضع گیری و لجبازی کنیم، نه به نفع کانون وکلا، نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع مردم است.

مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید زمینه خدمت به مردم را در حد توان فراهم کنیم گفت: مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: به موجب قانون اگر چنانچه جرائمی در این حوزه انجام شود جزء وظایف دادستان کل است که ورود پیدا کند و انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

وی گفت: در موقع مقرر و در صورت لزوم به این موضوع به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا