اخبار صنفی

دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن برهانی امروز برگزار می‌شود

وکلاپرس- محسن برهانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و وکیل دادگستری در حساب توئیترش از برگزاری جلسه دادگاهش مورخ ۲۲ مهر ماه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، طبق اعلام وکیل محسن برهانی اتهامات وارده به وی در این پرونده تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و رفتار خلاف شئون روحانیت از طریق توهین به قضات و شهدا اعلام شده است.

دکتر برهانی در یکی از توئیت هایش حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، سازمان اطلاعات سپاه ، حفاظت اطلاعات فراجا و یکی از اعضای شورای نگهبان را به عنوان شکات در این پرونده اعلام کرده بود.

در همین راستا این استاد تعلیق شده دانشگاه تهران روز گذشته مورخ ۲۱ مهر ماه با انتشار توئیتی از برگزاری جلسه دادگاهش خبر داد و نوشت:

فردا صبح دادگاه رسیدگی به اتهامات سه‌گانه علیه اینجانب، برگزار خواهد شد. أفوّض أمری إلی الله إنّ الله بصیرٌ بالعباد

متن کیفر خواست دکتر برهانی

در متن کیفر خواست دکتر برهانی که در توئیترش منتشر شده است، آمده:

«… در پی آغاز طرح مقابله با کشف حجاب با هدف صیانت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و در سطح کشور فراجا در اماکن عمومی و معابر سطح شهر، برهانی در تقابل با اجرای این طرح اقدام به اظهارنظرهای جنجالی و انتشار مطالب خلاف بیّن شرع و غیرمنصفانه نموده است که منجر به تشویش اذهان عمومی و حریحه‌دارشدن قلوب مؤمنین و مؤمنات گردیده است و با برخی از خانواده‌های هتاکان حکم الهی کشف حجاب بدون‌ واسطه مشاوره حقوقی می‌دهد و سایر وکلا را امر به همکاری می‌کند اینها نیز بخاطر موضع‌گیری‌هایی که برهانی علیه دستگاه قضایی و احکام صادره در مراجع قضایی از وی تقدیر و تشکر می‌کنند…

…آقای برهانی نظام را به کشتار غیرقانونی و غیر دینی متهم می‌کند. برهانی با متهم کردن، دستگاه قضایی را به پرونده‌سازی و اعمال خلاف قانون در پرونده اغتشاشات و نیز جنجال‌سازی در خصوص وضعیت بازداشت‌شدگان در کشور متهم می‌کند در خصوص برخورد حافظان امنیت با عناصر اغتشاشگران با تأکید بر کلیدواژه‌های باتوم، ساچمه، لگد و مشت سیاه‌نمایی می‌کند و همسو با گروه‌های مخالف و معاند نظام علیه نظام فعالیت می‌کند و به قصد تشویش اذهان عمومی اکاذیب را علیه مسئولین نظام منتشر می‌نماید، معدومین اغتشاشات اخیر را رضوان الله علیهم تعبیر می‌کند و شهید غیرت را نفله تعبیر می‌کند و این موضوع موجب جریحه‌دار شدن قلوب مؤمنین در سطح کشور گردیده است…

…برهانی با برخی محکومان سیاسی-امنیتی و چهره‌های شاخص غیرانقلابی از جمله تاج‌زاده، عبدی، نصیری و آقامیری ارتباط برقرار نموده و در خصوص مسائل اخیر کشور صحبت می‌کند. برهانی در حمایت از محکومین حادثه موسوم به خانه اصفهان که اخیراً به دلیل موضوعات امنیتی و‌ محاربه در اصفهان اعدام شدند با انتشار مطلبی اذهان عمومی را مشوش می‌نماید…».

‫۲ دیدگاه ها

  1. جلدالخالق
    خب وکیل هست دیگر باید مشاوره بدهد شغلش ایجاب می کند .حالا کسی مشاوره حقوقی می خواهد هر کس که باشد

  2. آقای برهانی هر چند برخی از مواضع نادرستی داشته ولی خدا ایشان را حفظ کند به خاطر مواضع حقی که ایشان زده و درد دل بسیاری از مردم بوده و هیچ رسانه انقلابی و حتی اصلاح طلبی بعضی از مواضع حق ایشان را نمی گوید ما دعا گوی شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا