اخبار اسکوداویژه

المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران ۱۰ تیر در کیش آغاز خواهد شد

وکلاپرس- در نشست هم‌اندیشی کمیسیون ورزش اسکودا با روسای کمیسیون‌های ورزش کانون‌های وکلای دادگستری، کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران تعیین شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، نشست هم‌اندیشی کمیسیون ورزش اسکودا با روسای کمیسیون‌های ورزش کانون‌های وکلای دادگستری صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد.

پنجمین دوره المپیاد ورزشی کانون های وکلای دادگستری ایران اسفند ماه ۱۴۰۰ به میزبانی کانون وکلای دادگستری گیلان برگزار شد که مسئولان از اطلاع رسانی در خصوص هزینه های برگزاری آن خودداری کردند.

کانون وکلای هرمزگان علاوه بر میزبانی ششمین المپباد ورزشی کانون ها، میزبان همایش بعدی هیات عمومی اسکودا نیز خواهد بود.

دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ در جزیره کیش

در این جلسه با تصویب اعضا، کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران تعیین شد. این مسابقات از تاریخ دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

در متن مصوبات این جلسه آمده است که:

۱- کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران تعیین شد.

۲- مسابقات از تاریخ دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ در جزیره کیش به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار خواهد شد.

۳- مقرر شد کانون‌های وکلای دادگستری مراتب حضور تیم‌های ورزشی خود را حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه جاری به صورت مکتوب به کانون میزبان و اسکودا اعلام و هزینه ورودی هر رشته را حداکثر تا تاریخ دهم خرداد ماه سال جاری در وجه کانون مذکور کارسازی کنند. بدیهی است عدم اقدام به موقع در اعلام و پرداخت وجه، به منزله عدم حضور است.

۴- با توجه به محدودیت و معذوریت موجود، امکان اعلام آمادگی به حضور، خارج از زمان اعلامی میسر نیست.

پناه بردن به ورزش برای کاهش تنش های حرفه وکالت

در این نشست همچنین دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در سخنانی با تاکید بر ارزش و جایگاه المپیاد ورزشی وکلای دادگستری اظهار کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی با محوریت وکلا، علاوه بر اینکه پیوند صنفی میان آنها به وجود می‌آورد، نماد مقاومت وکلا هم به حساب می‌آید. اساساً وکالت یک حرفه پر استرس و سراسر تنش است و اخیراً هم با تعرض‌هایی که به وکلا شده، این تنش‌ها باید کاهش پیدا کند و بهترین راه آن پناه بردن به ورزش است تا در نهایت شادابی بیشتر حاصل شود.

چنین اجتماع‌هایی باعث تعمیق اتحاد در نهاد وکالت می‌شود

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه موانع نباید باعث عدم برگزاری رویدادهای مهم ورزشی شود، افزود: برخی‌ها بر این عقیده هستند که چون هزینه‌ برگزاری رویدادهای ورزشی و اعزام تیم‌ها بالاست، پس نباید به سمت برگزاری آن برویم که این نظر نادرست است و نباید چنین اجتماع‌هایی که روحیه صنفی و شخصی وکلا را بالا می‌برد و باعث تعمیق اتحاد در نهاد وکالت می‌شود، به حاشیه راند.

بیشتر بخوانید:

المپیادهای ورزشی می‌تواند اتحاد جامعه وکالت را به رخ همگان بکشد

علیرضا امانی، رئیس کمیسیون ورزش اسکودا نیز گفت: باید به این درک برسیم که ورزش هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و برگزاری المپیادهای ورزشی نیز می‌تواند اتحاد جامعه وکالت را به رخ همگان بکشد.

برگزاری اینگونه رویدادهای ورزشی معمولا هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد

محمد صابونچی، بازرس اول اسکودا و عضو کمیسیون ورزش اتحادیه نیز گفت: برگزاری اینگونه رویدادهای ورزشی معمولا هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد؛ علاوه بر آن هماهنگی و نحوه اجرای این مسابقات هم یکی از مسائلی است که همواره با مشکلات زیادی روبرو بوده است، اما باید متوجه باشیم که اساساً اتحاد وکلای دادگستری در این میان از همه چیز مهم‌تر است و به نظرم رویدادهای ورزشی هم می‌تواند باعث به وجود آمدن و تعمیق این اتحاد شود.

با گسترش فرهنگ ورزش از فرسوده شدن وکلای دادگستری جلوگیری کنیم

عبدالصمد خرمشاهی، دیگر عضو این کمیسیون نیز گفت: باید با گسترش فرهنگ ورزش در جامعه وکلا، آرامش روانی و جسمی را برای آنها به ارمغان آوریم و از فرسوده شدن وکلای دادگستری در حرفه‌ای که دائماً با تنش آمیخته شده، جلوگیری کنیم یا حداقل شیب صعودی آن را تا حد امکان کاهش دهیم.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا