اخبار کانون هاویژه

علنی شدن جلسات هیأت مدیره کانون وکلای فارس؛ هر جلسه ۱۲ وکیل اجازه حضور دارند

وکلاپرس– با تصویب آیین نامه اداره جلسات هیات مدیره کانون وکلای منطقه فارس در جلسه روز گذشته هیات مدیره این نهاد مورخ ۱۶ خرداد ماه، جلسات هیات مدیره این کانون از این به بعد به صورت علنی برگزار خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، علی شایان منش، نائب رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد، در کانال تلگرامی اش از تصویب آیین نامه اداره جلسات هیات مدیره کانون وکلای منطقه فارس  خبر داد.

به گفته وی  یکی از مفاد آیین نامه تصویب شده، علنی برگزار شدن جلسات هیأت مدیره خواهد بود که قرار است از جلسه بعد عملی شود.

بیشتر بخوانید:

وکیل علی شایان منش درباره علنی شدن جلسات هیأت مدیره کانون فارس توضیحات بیشتری داد و نوشت:

با توجه به تصویب آیین نامه اداره جلسات هیات مدیره منطقه ی فارس، جلسات هیأت‌مدیرۀ کانون علنی است و وکلای عضو بدون مداخله و اظهارِنظر در مذاکرات می‌توانند در محل برگزاری جلسات حضور یابند، مگر در موارد ذیل:

الف. طرح تقاضای متقاضیان صدور پروانۀ وکالت و کارآموزی، نقل‌وانتقال یا ترفیع؛
ب. تقاضای کمک‌های مالی وکلای دادگستری؛
ج. طرح پرونده‌ها و موضوع‌های انتظامی؛
د. به پیشنهاد رئیس جلسه یا به تقاضای حداقل سه نفر از اعضای هیأت‌مدیره و موافقت سه چهارم اعضای حاضر.

بنابراین در راستای اجرای مصوبه و به دلیل محدودیت مکان،صرفا تعداد ۱۲ نفر از همکارانی که روز قبل جلسه نام نویسی کرده باشند می توانند در جلسات علنی شرکت کنند.

لذا همکارانی که تمایل به حضور در جلسات علنی هیات مدیره را دارند روزهای شنبه هرهفته می توانند مراتب آمادگی خود را به دبیرخانه کانون اعلام نمایند.

 بر اساس اطلاعاتی که تا اکنون در اختیار وکلاپرس قرار دارد به غیر از کانون فارس، صرفا جلسات هیأت مدیره کانون وکلای مرکز به صورت علنی برگزار می‌شود.

وکلاپرس از روابط عمومی کلیه کانون‌های وکلا تقاضا می‌کند در صورتی که جلسات هیأت مدیره این نهادها نیز علنی برگزار می‌شود، به پایگاه خبری وکلاپرس اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا