اخبار صنفیویژه

رییس کانون وکلای مرکز: سرانه وکیل در ایران از فرانسه و ژاپن بالاتر است

وکلاپرس– رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در جلسه هیات مدیره این نهاد که در ۶ آبان ۹۹ برگزار شده بود، عنوان کرد: سرانه وکیل در ایران از فرانسه و ژاپن بالاتر است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، اخیرا روابط عمومی این کانون صورتجلسه تفصیلی جلسات ۲۸ و ۲۹ هیأت مدیره (آبان ۹۹) را منتشر کرده است.

در بخشی از متن منتشر شده رییس کانون وکلای مرکز درباره تلاش های خود در مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفته است:

ضرورت استخراج نکات طرح خانمان‌ سوز تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار توسط وکلا

باید همه دست به دست هم دهیم و شروع کنیم. بدنه جامعه شریف وکالت باید به صحنه بیاید و به‌ صورت انفجاری بنویسد. همه حقوق‌ دانان محترم باید وارد صحنه شوند، چراکه این طرح نهادهای تخصصی را خراب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار + متن

اعضای محترم هیأت‌ مدیره نکات طرح خانمان‌ سوز تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار را استخراج کنند تا از آن در مواقع موردنیاز استفاده کنیم. همه باید دست به دست هم دهیم.

سرانه وکیل در ایران از فرانسه و ژاپن بالاتر است

وقتی طراحان طرح، که همه اقتصاددان هستند، در برابر ما قرار می‌ گیرند، پس از اینکه ما دو کلمه صحبت می‌ کنیم سکوت می‌ کنند. وقتی‌ که من آمار و ارقام مفصلی را درباره سرانه وکیل دادگستری و دیگر مسائل بازگو کردم طرف مقابل سکوت کرد.

من گفتم: سرانه وکیل در ایران از فرانسه و ژاپن بالاتر است؛ حتی سرانه وکلای ایران نسبت به آمریکا با آن رشد اقتصادی که یک ایالت کالیفرنیایش از کل اتحادیۀ اروپا قوی‌تر می‌باشد، بیشتر است.

وضع ایران را نمی‌شود با کشورهایی با وکالت الزامی سنجید

مگر می‌ شود قیمت بنزین ایران را با دیگر کشورها سنجید؟ پس نمی‌توان وضعیت ایران را با کشورهایی که وکالت دادگستری در آن‌ها الزامی است و فرهنگ وکالت دادگستری جا افتاده است سنجید.

صدا از کسی درنمی‌ آمد و فقط جناب آقای دکتر فرهنگی برای طرح تسهیل ابراز تأسف کردند.

صورتجلسه تفصیلی جلسات ۲۸ و ۲۹ هیأت مدیره کانون وکلای مرکز را در اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا