اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

بررسی گزارش تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلا در جلسه امروز صحن علنی مجلس

وکلاپرس– در جلسه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورخ ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلای دادگستری در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

به گزارش وکلاپرس مجلس شورای اسلامی برای دومین بار طرح تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری را در دستور کار خود قرار داده است و قرار است در جلسه امروز مجلس در خصوص تصویب این طرح رای گیری شود.

در صورتی که نمایندگان در جلسه علنی امروز به گزارش کمیسیون قضایی درباره تحقیق و تفحص از کانون وکلا رای دهند فرایند تحقیق و تفحص طبق آیین نامه داخلی مجلس ادامه پیدا می کند.

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پنجشنبه گذشته مورخ ۲۵ خرداد از اتمام بررسی طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری در این کمیسیون خبر داده بود و اعلام کرده بود این طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

بیشتر بخوانید:

حال باید دید نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود پس از ارائه گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلای دادگستری را به تصویب می رسانند یا خیر.

بسیاری از حقوقدانان و وکلای دادگستری معتقدند از آنجایی که کانون‌های وکلا نهادی خودگردان هستند و بدون استفاده از بودجه عمومی و بیت المال به تمشیت امور وکلا می‌پردازند، تحقیق و تفحص مجلس از این نهاد وجاهت قانونی ندارد.

با این حال به نظر می‌رسد سال آخر مجلس آبستن فشارهای شدیدتر بر نهاد وکالت و خدشه بر استقلال کانون‌های وکلا بوده باشد.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا