اخبار کانون هاویژه

وضعیت کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری از زبان رییس این نهاد

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فعلی این نهاد و خدمات ارائه شده رایگان آن توضیح داد. همچنین مسوول امور مالی این نهاد گفت: اکنون ۶۵ درصد اعضای کانون وکلای استان بیکار هستند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، تقی مبینی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری گفت : اجباری کردن وکیل خانواده برای هر واقعه، امری است که از بروز بسیاری از مشکلات حقوقی پیشگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در کانون وکلای استان ۲۵۵ وکیل پایه یک عضو هستند، گفت: کانون وکلای استان از سال ۹۱ از کانون وکلای استان اصفهان جدا شد و اکنون یک کانون مستقل است.

به گفته وی، در کانون وکلای استان ۴۰ کارآموز مشغول گذراندن دوره هستند که بعد از گذراندن دوره ۱۸ ماهه در آزمون شرکت می‌کنند و امسال ۲۰ نفر جذب کانون وکلا می‌شوند.

وی به کمبود نیروی کارشناس حقوقی در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: جذب نکردن نیروی در این حوزه یکی از مشکلات است.

وکالت رایگان معاضدتی

مبینی با تاکید بر اینکه پارسال ۵۰۰ پرونده معاضدتی و رایگان برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از سوی وکلای این کانون رسیدگی شد، افزود: از ابتدای تاسیس کانون وکلای استان تاکنون برای یکهزار و ۴۳۴ پرونده به صورت مجانی وکالت تسخیری از سوی اعضای کانون وکلای استان انجام شده است.

وی گفت: در این مدت ۹۳۱ پرونده نیز برای افراد بی‌بضاعت وکالت مجانی صورت گرفته است.

رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی خلاهای قانونی که باعث نارضایتی مردم می‌شود، افزود: اصلاح قانون باید توسط قانون‌گذاران انجام شود.

وی اظهار داشت: این کانون با تخلفات وکلا برخورد خواهد کرد و آنان را تحت تعقیب قرار می‌گیرند و آراء صادر شده برای وکلای متخلف، قابل ارائه به دادگاه های انتظامی قضاوت در مرکز است.

به گفته وی ، سال گذشته چهار وکیل متخلف توسط کانون وکلا در استان از شغل وکالت معلق شدند و در دادگاه به تخلف آنها رسیدگی شد.

بیکاری ۶۵ درصدی وکلای کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری

 مسوول امور مالی کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت این کانون در استان گفت: اکنون ۶۵ درصد اعضای کانون وکلای استان بیکار هستند.

بابک بهرامی افزود: از مجموع ۲۵۵ وکیل عضو کانون وکلای استان ۱۷۰ نفر بیکار هستند.

وی با بیان اینکه وکلا هنگام مراجعه به دادگستری در اتاق تمبر مراجعه و این مراجعات به کانون وکلا ارسال می‌شود، گفت: با این روش مشخص می‌شود که یک وکیل در یک ماه چه تعداد پرونده داشته است.

عضو کانون وکلای استان به نداشتن مراجعه‌کننده برای وکلا در استان به عنوان یک مشکل برای این قشر اشاره کرد و گفت : برخی از وکلا برای پرداخت اجاره بهاء دفتر خود نیز با مشکل مواجه هستند.

وی در خصوص بیمه وکلا گفت: وکلا برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی ممنوعیت دارند و هر سه ماه یکبار مبلغی را براساس سابقه کاری به صندوق واریز می‌کنند، تا بعد از چند سال بازنشسته شده و حقوق بگیرند و تاکنون تنها یک نفر توانسته بازنشسته شود و بیمه درمان این قشر به صورت آزاد است.

تعامل با خبرنگاران

مسوول کمیسیون کارآموزی و امور علمی آموزشی و پژوهشی کانون وکلای چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تعامل بین خبرنگاران با جامعه وکالت، گفت: تعامل این ۲ قشر تعاملی سازنده برای تقویت بنیه علمی جامعه است که این امر موجب جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و رفع مشکلات حقوقی می‌شود.

مهرداد محمدی افزود: امروزه دانش حقوقی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و رسانه‌ها برای ارتقاء این دانش نقش مهم دارند.

وی در خصوص هزینه وکالت نیز گفت: اردیبهشت‌ماه امسال آیین‌نامه حق وکاله تغییر کرد و حداقل حق وکاله ۱۰ میلیون ریال و حداکثر ۲۰۰میلیون ریال است که این امر مورد انتقاد است و راهکارهایی برای کمتر شدن بیشترین میزان حق وکالت وجود دارد.

منبع :‌ ایرنا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا