اخبار قوه قضاییه

ستایشی: حضور وکیل بین المللی در پرونده گروهک سازمان مجاهدین خلق فاقد وجاهت قانونی است + فیلم

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز این نهاد توضیحات جدید در خصوص پرونده مجاهدین خلق و درخواست وکیل تسخیری برای این افراد توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، ستایشی در پاسخ به سوالی درباره تعداد اعضای گروهک مجاهدین خلق و آیا وکیلی معرفی کردند؟ گفت:  استحضار دارید طی فراخوانی  دادگستری تهران در خصوص ۱۰۵ متهم حقیقی و حقوقی گروهک سازمان مجاهدین خلق ( منافقین) برای معرفی وکیل به دادگاه اعلام کرد که یک‌ماه فرصت دارند تا  وکیل معرفی کنند و  از این ۱۰۵ نفر ۱۰۴ نفر حقیقی و یک نفر حقوقی است. برابر اطلاع ما هیچ کدام از متهمان از این فرصت استفاده نکردند و وکیلی هم به جمهوری اسلامی ایران معرفی نکردند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران با رییس وکلای دادگستری مرکز مکاتبه و درخواست کرد که فهرستی از وکلا را جهت تعیین وکیل تسخیری برای متهمین به دادگاه کیفری یک استان تهران معرفی کنند. کانون وکلای مرکز اعلام کرد به تعداد لازم وکلای تسخیری برای بررسی پرونده مربوطه اختصاص می دهند. این گروهک باید طی فرصت قانونی طبق قانون جمهوری اسلامی  ایران وکیل خود را معرفی می‌کردند و در قوانین سایر کشورها هم این روند ساری و جاری است و باید پروانه وکالت از کشور متبوع داشته باشند و حضور وکیل بین المللی فاقد وجاهت قانونی است و منتفی بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا