اخبار کانون ها

تجمع اعتراضی کانون وکلای سمنان در روز شنبه

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری سمنان قصد دارد در اعتراض به مصوبات اخیر مجلس فردا در مقابل ساختمان این کانون، تجمع اعتراضی برگزار کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری سمنان، هیات مدیره این کانون با انتشار بیانیه ای به شرح زیر، اعلام کرده است که فردا مورخ ۱۱ شهریور ماه ساعت ۹ صبح در مقابل ساختمان کانون تجمع اعتراضی برگزار خواهد کرد.

همچنین در اطلاعیه ای حضور کارآموزان در این همایش الزامی اعلام شده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند دادگر

باسلام بدینوسیله به استحضار جامعه حقوقی و وکلای شریف و مستقل دادگستری استان سمنان می رساند ، نظر به سلسله مصوبات مغایر اصول قانون اساسی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی که متاسفانه در مصوبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ در یک اقدام محیرالعقول نمایندگان محترم مجلس ، حرفه وکالت را کسب‌ و کار و ((استقلال)) این نهاد دیرپا (کانون های وکلای دادگستری) را از بین برده و این نهاد مقدس را زیر مجموعه وزارت اقتصاد قرار داده اند تا با اسقاط کارکرد حقیقی کانونهای وکلا و نقض استقلال نهاد وکالت دادگستری در تضمین حق دفاع تحقق عدالت و دادرسی عادلانه تنها {{سایه و شبهی }} از وکالت باقی بماند و (وکیل الدوله) تحویل جامعه و کشور دهند.

بی شک این گونه طرح ها و حتی لوایح می تواند تبعات امنیتی برای کشور داشته و هزینه های هنگفتی بر علیه جان و عرض و ناموس مردم و البته دستگاه قضائی ایجاد خواهد نمود ، در حالی که کشور به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیازمند آرامش و حل مسائل با مشورت و درج نظرات جامعه علمی و حقوقی دانشگاه های کشور است.

این اقدام نمایندگان مجلس برخلاف  اصل ۳۴ و ۱۵۹ قانون اساسی می باشد و باچشم پوشی و اسقاط طرح دعاوی در راستای اصل تظلم خواهی برای آحاد مردم اعم از اشخاص حقیقی وحقوقی و سلب صلاحیت  (دیوان_عدالت_اداری) که به عنوان یکی از عالی ترین مراجع قضایی کشور ، مصداق بارز تضییع حقوق مسلم وکلا و موکلانشان (مردم) که صاحبان اصلی این نظام و انقلاب  می باشند است.

همانطور که مطلعین به موجب بند الحاق شده به ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام تأمین مالی کشور که در ماده ۴ طرح برنامه هفتم توسعه نیز بازتاب دارد، اختیار صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه وکالت که همگی از اوصاف اساسی و مظاهر اصلی مفهوم { استقلال } کانون های وکلای دادگستری است از کانون وکلا سلب و به وزارت اقتصاد سپرده شده و در یک بدعت خلاف عرف و شرع و  قانون که پیشتر مجلس شورای اسلامی صلاحیت دیوان عدالت اداری را در انتخابات شورای شهر سلب کرده بود مجددا با تجدید این نگاه بسته و خلاف مصالح و منافع جامعه مجددا در یک اقدام محیرالعقول اقدام به سلب صلاحیت دیوان عدالت اداری در مقابل مصوبه خلاف تمام اصول نموده است.

حال چگونه باید بپذیریم اصل ۳۴ قانون اساسی (میثاق حاکمیت با ملت) که ناظر به (اصل_دادخواهی) است توسط نمایندگان مجلس نقض نشده که در قانون اساسی و اصل ۳۴ آن  به صراحت تصریح شده :

دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می‌تواند به منظور دادخواهی به دادگاه‌های صالح رجوع نماید. همه افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه‌ها را در دسترس داشته باشند و هیچ‌کس را نمی‌توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد.
برای همگان این پرسش مطرح است که اگر مصوبه شما خلاف شرع و قانون نیست دیگر چرا اختیارات مصرح در قانون اساسی دستگاه های عالی و نظارت کننده قضایی را محدود و سلب می نمائید…؟

بعنوان نمایندگان   وکلای دادگستری استان سمنان و به نمایندگی از جامعه حقوقی و علمی و دانشگاهی به اعضامحترم شورای نگهبان قانون اساسی،ونمایندگان محترم  مجلس یاداور می شویم تا با اصلاحیه این گونه قوانین که نتیجه و آثار سلسله طرح ها و قوانین روزانه  بر علیه نهاد وکالت راملغی و درجهت بقااستقلال ان اقدام گردد.چنین مصوباتی ضربه مهلک به وکالت به عنوان یکی از بال‌های فرشته عدالت در دستگاه قضایی ، قطعآ و محققا تباه شدن  آزادی‌های مشروع مردم و تضییع حقوق شهروندی و سست شدن پایه های دستگاه قضائی کشور که از ستون های اصلی این نظام و انقلاب ‌و کشور است رابه دنبال خواهدداشت.پبشنهادمی شود اینگونه طرح ها را در کمیسیون قضایی مجلس با حضور دلسوزان و نمایندگان وکلای دادگستری بررسی نمائید

متأسفانه جامعه حقوقی و وکلای شریف و مستقل دادگستری امروز با نگاه اقتصادی تعدادی از نمایندگان با انبوه طرح های روزانه مختلف و مغایر با امنیت قضایی کشور با مصوبه ای که دارای تم و اصل غافلگیری و همچنین ادبیات مغایر شئون حرفه وکالت از سوی تعداد اندک نمایندگان مجلس روبرو شده اند که حیات و ممات(استقلال) کانون وکلای دادگستری را نشانه رفته است

لذا به همین منظور در ساعت ۹ صبح شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در واکنش به این مصوبات ناقض استقلال کانون وکلای دادگستری در مقابل ساختمان کانون وکلای سمنان با در دست داشتن پلاکارد، تجمع اعتراضی برگزار میشود.

از وکلای شریف استان سمنان دعوت می‌شود با حضور در این تجمع آرام در ساعت اعلام شده از سوی کانون وکلا دادگستری استان سمنان (در مقابل خانه اصلی خود) حضور به هم رسانده و همراه با هم نسبت به این مقرره ناقض (استقلال) کانون های وکلای دادگستری اعتراض خود را اعلام نمایید.

بیشتر بخوانید:

الزام کارآموزان کانون وکلای سمنان به حضور در مراسم روز شنبه

با سلام و احترام

کارآموز محترم ورودی ١۴٠٠ کانون وکلا دادگستری استان سمنان
بدین وسیله به اطلاع می رساند در همایش تبیین شرایط ویژه استقلال نهاد وکالت و همچنین شرایط کارآموزی مرحله دوم حضور شما در همایش روز شنبه در محل کانون الزامی است.

زمان:  شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت: ۹صبح

مکان: کانون وکلای دادگستری استان سمنان

تحیاتی الطیبه
اعضاهیات مدیره کانون‌ وکلای دادگستری استان سمنان

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری سمنان

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. خدایا شکرت که به انحصار طلبی این وکلای مرکز و کانون پایان دادید ، مجلس محترم دستمریزاد ، طرف میره هفت سال پزشکی میخونه بعد میاد چهار سال تخصص میخونه بعد میره سه سال فوق تخصص میخونه یعنی چهارده سال درس میخونه بعدش میره وزارت بهداشت و آنجا با دیدن داشتن مدارکش فورا بهش پروانه مطب می دهند بعد شما وکلا چهار سال درس حقوق میخونید و یکراست می روید سر کسب و کاسبیتان بعد برای اینکه دست تو کارتون زیاد نشه دور هم می نشینید و کانون وکلا و مرکز وکلا درست میکنید تا سنک اندازی کنید جلوی همون جوانی که جهار سال درس حقوق خونده و میخواد وارد بازار کار بشود ، حالا میگید با چم و خم وکالت آشنا نیست، درست باید مثل همون پزشکه بره دو سال طرح بگذرونه یاد بگیره ، دیکه امتحان گذاشتن و ورود به حرفه وکالتش دیگه چیه ؟!!!!
    ما دانشجویان حقوق هم به نوبه خود از این اقدام حماسی اش در کوتاه کردن دست انحصار طلبان وکالت حمایت میکنیم..

    1. اولا همه جا پیام کذاییتو کپی پیست میکنی ثانیا تو چرا پس به قول خودت ملت لیسانس میگیرن یکراست میرن سر کسب و کارشون نمیتونی پروانه بگیری!

    2. این صحبت صرفا حاصل یک لیسانس … و فاقد اطلاعات حقوق است که عایدی اش از رشته حقوق دانشنامه است و مغفول از وکالت. مشکل ما از سطح از تفکرات کوچه بازاری امثال شماست که مفهوم استقلال را درک نمیکنید.
      سرکار خانم وکالت جای هر از همه جا مانده و از همه رانده نیست.
      اگر خیلی طرفدار مشاغل پزشکی هستی وقت خودت را برای نظر دادن تلف نکن اتفاقا بهترین ویژگی حقوق شغل پس اخذ لیسانس هست. اما صد حیف که نرود میخ آهنین در سنگ ….

  2. درود بر مجلس انقلابی که میخواد بساط انحصاروامضافروشی را جمع کنه تا شغل برا جوانها ایجاد بشه انشالله که شورای نگهبان هم همراه مجلس انقلابی باشه

  3. خسته نشین؟ چرا جلو کانون، شهامت داشته باشین قشنگ برین جلو دادگستری تجمع کنین نترسین نمی خورنتون اینا مثلا مدافع مردمن با این سطح از شجاعت

    1. بدوا لازم است تفاوت قوای مقننه و قضاییه را دریابید سپس به بیان مطلب بپردازید.
      تصویب مصوبه در صلاحیت مجلس شورای اسلامی و تایید آن در ید شورای نگهبان است که تجمع اعتراضی اتفاقا که در شورای نگهبان توسط وکلا صورت پذیرفت. بهتر است با اطلاعات صحبت کنید. وادی وکالت راسته بازار نیست دوست بزرگوار…

  4. من خدا شاهده وکیل نیستم و از شغل وکالت هم خوشم نمیاد و به فراخور شغلی که دارم با وکلا سروکار دارم، ورودی پزشکی هیاته، ولی الان طرف فقط مدرک لیسانس گرفته،کوچکترین سوال حقوقی بلد نیست جواب بده،این آقا چون علم نداره مجبوره بره دنبال رانت،مسولین فقط یه شق مثبت قضیه دیدن ولی ۱۰ شق منفی قضیه نمبینند،قطعاً این طرح فساد اداری در مرجع قضایی و سازمانهای مرتبط ایجاد خواهد کرد،مملکتی هم که در این مجموعه ها فساد ایجاد شده برای کشور چالش زا خواهد شد،متاسفانه آگاهانه و یا ناآگاهانه با این طرح های غیر کارشناسی تیشه به ریشه این نظام زده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا