اخبار کانون هاویژه

مقررات مربوط ‌به اصل ۴۴ قانون اساسی شامل حال کانون وکلا نمی شود

وکلاپرس- معاون حقوقی قوه قضاییه در دیدار با رییس کانون وکلای خوزستان گفت: مقررات مربوط ‌به اصل ۴۴ قانون اساسی شامل حال کانون وکلا نمی شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از صفحه اینستاگرام دکتر یزدالله طاهری نسب، رییس کانون وکلای خوزستان، روز گذشته (۲۶ اسفندماه) جلسه ای با حضور نمایندگان کانون وکلای دادگستری خوزستان، دادستان خوزستان و معاون حقوقی قوه قضاییه در دفتر معاون حقوقی قوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: رایزنی درباره سه دغدغه وکلا در دیدار با معاون حقوقی قوه قضاییه

تاکید کانون وکلای خوزستان بر تقویت مناسبات و تعامل قوه قضاییه و کانون وکلا

به گفته رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان، این جلسه به منظور تبادل نظر پیرامون مسائل روز جامعه وکالت برگزار شد. نمایندگان کانون خوزستان در این جلسه نگرانی های جامعه وکالت درباره شمول طرح های کسب و کار بر حرفه وکالت و ضرورت یافتن راه حل اساسی برای برون رفت از مشکلات صنفی را مطرح و بر ضرورت تقویت مناسبات و تعامل قوه قضاییه و کانون وکلا تاکید کردند.

مقررات اصل ۴۴ قانون اساسی شامل کانون وکلا نمی شود

حجت ‌الاسلام‌ محمد مصدق ضمن استقبال از ایده های کانون وکلای خوزستان درباره ضرورت همکاری دوجانبه میان کانون وکلا و قوه قضاییه، بر دیدگاه خود راجع به قضایی بودن مسائل حرفه ای وکلا تاکید کرد و یادآور شد در هیچ یک از مقررات راجع به اصل ۴۴ قانون اساسی تصریحی بر شمول این موازین بر کانون وکلا و نهاد وکالت وجود ندارد.

وی همچنین متذکر شد بهتر است نهاد وکالت خود راسا به صورت خود انتظام برای دفع، رفع و اصلاح رفتارهای معدود افرادی که به شان وکالت آسیب وارد می کنند عمل کند و اقدامات لازم حقوقی و اصلاحی را وفق قانون انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

 کانون وکلا؛ نهاد مدنی مورد حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران 

معاون حقوقی قوه قضاییه همچنین یادآور شد که کانون وکلا یک نهاد مدنی و مورد حمایت نظام جمهوری اسلامی بوده که باید توسط مسئولان تقویت شود.

برگزاری نشست راهبردی با حضور مسئولان موثر کشوری در اواخر فروردین ماه سال آینده

وی همچنین دعوت کانون خوزستان برای حضور در جمع وکلای این کانون را پذیرفت و به همین منظور کانون خوزستان در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشستی راهبردی با حضور مسئولان موثر کشوری است که در اواخر فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

منبع: صفحه اینستاگرام دکتر یزدالله طاهری نسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا