دیدگاهویژه

اسکودا به سخنگویی پاسخگو و رافع ابهامات نیاز دارد

تحلیل رییس کانون وکلای گیلان از برخی ابهامات پیرامون مصوبات هیأت عمومی اسکودا در بوشهر

وکلاپرس- وکیل نظری نژاد در یادداشتی ضمن تاکید بر لزوم وجود سخنگویی پاسخگو در اسکودا، برخی از انتقادات وکلای دادگستری را ناشی از عدم اطلاع ایشان از مشکلات پیش روی نهاد وکالت دانست.

به گزارش وکلاپرس، دکتر محمدرضا نظری نژاد، رییس کانون وکلای گیلان، در یادداشتی اینستاگرامی حضور سخنگو برای اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران را جهت اطلاع رسانی و رفع ابهامات ضروروی دانست و چاره کار حل مشکلات را محرم دانستن همه وکلای عضو کانون‌های وکلای دادگستری برشمرد.

بیشتر بخوانید: مخاطرات حق پویی؛ نگاهی به بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری در قضیه بحران کرونا

متن یادداشت دکتر نظری نژاد به شرح زیر است:

وجود سخنگو برای اسکودا بسیار ضروری می نماید

با تشکیل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) و جایگاهی که برای آن در تقویت وحدت، هم اندیشی و هماهنگی بین کانونها در نظر گرفته شده است، ارایه گزارش در مورد همایشها، دستور جلسات، خلاصه مذاکرات، مبانی و جهات موجهه تصمیمات را از این اتحادیه باید انتظار داشت.

از همین منظر وجود سخنگو برای اتحادیه بسیار ضروری می نماید؛ سخنگویی که پاسخگوی پرسشها و احیانا ابهاماتی باشد که تصمیمات اتخاذ شده در فضای عمومی بر انگیخته است یا محتمل است برانگیزد. این نقص و نواقصی دیگر را در مدت فعالیت در هیات مدیره مشاهده که در آینده نزدیک تصمیم دارم شرحی از آن تهیه و منتشر کنم.

پاره‌ای از انتقادات ناشی از بی‌اطلاعی وکلا از مشکلات صنف است

در غیاب اطلاع رسانی دقیق و رسمی، شاهد پاسخگویی برخی از اعضای هیات مدیره های کانون های وکلای دادگستری هستیم که شاید دلیل ان اشکال پیش گفته باشد.

اما جدای از انتقاداتی که بر صنف وارد است و ضرورت دارد که به آن پرداخته شود، به نظر می رسد که پاره ای از انتقادات به تصمیمات ماخوذه، ناشی از بی اطلاعی از مشکلاتی است که صنف با آن مواجه است.

اگر چه در سایه انتقاد و آسیب شناسی اقدامات است که تامل در مساله، شکل گرفته و بالندگی و پیشرفت محقق می گردد، اما انتقاد، علت شناسی مشکلات و ارایه راه حل پیرامون آنها، همگی دایر مدار شناخت موقعیتی است که درآن قرار گرفته ایم.

چاره کار محرم دانستن همه وکلای عضو کانون‌های وکلای دادگستری است

چاره کار محرم دانستن همه وکلای عضو کانونهای وکلای دادگستری است تا با بیان دقیق مشکلاتی که خارج از اراده نهاد وکالت وبا مداخله نهاد قدرت در در دیگر نهادها وسازمانهای ذیمدخل در امور مربوط به وکالت، پدیدار گردیده است و بیان ادله توجیهی تصمیمات، از یکسو شناخت حاصل و از دیگر سو توان و اراده همگان فراخوانده شود.

با در پیش گرفتن این رویه، همدلی ایجاد و همدلی مذکور در فضای گفتگوی بین الاذهانی به خیر صنفی و نهایتا خیر عمومی منتهی خواهد شد. در غیاب این اطلاع رسانی وشفافیت، گسستی شکل خواهد گرفت که ترمیم آن سخت خواهد بود.

بماند که پاره ای که شواف ونمایش، جزیی از هویتشان است، مدیون فضای خاکستری هستند. از این منظر نیز شفافیت است که عیارها را معلوم، توانمندی‌ها را روشن و بود یا نبود حسن نیت را عیان خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا