اخبار مجلس شورای اسلامی

نقد علی مدعی شد: متأسفانه کانون وکلا به ناحق از اجرای قانون تسهیل استنکاف می‌کند

وکلاپرس- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شد کانون وکلا از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار استنکاف کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خامه ملت محمد تقی نقد علی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص معیار پذیرش داوطلبان آزمون وکالت نمره تراز را معیار اصلی دانست و مدعی شد کانون وکلا از اجزای آن سر باز زده است.

بیشتر بخوانید:

محمدتقی نقدعلی در تذکری با انتقاد از استنکاف کانون وکلا از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: بر اساس این قانون نمره تراز ملاک قرار گرفته اما کانون وکلا از اجرای این مهم استنکاف کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: جمع زیادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق منتظر اجرای قانون هستند و به طور مداوم در مورد اجرای این قانون تأکید می‌شود اما کانون وکلا به آن توجه نمی‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در نشست مشترکی میان کمیسیون حقوقی و قضایی و جهش و رونق تولید با حضور کانون وکلا این موضوع بررسی و آنها را توجیه کردیم و به طور قطع اگر این استنکاف ادامه یابد می‌طلبد مجلس اقدام جدی انجام دهد زیرا فارغ‌التحصیلان ماه‌هاست منتظر قانون مصوب مجلس هستند اما متأسفانه کانون وکلا به ناحق این قانون را اجرا نمی‌کند.

لازم به ذکر است پیشتر کانون های وکلای دادگستری و قوه قضاییه اعلام کرده‌اند بر اساس مر قانون تسهیل اقدام خواهند کرد و روز گذشته معاون اول قوه قضائیه درباره منطوق قانون تسهیل گفته بود ملاک نمره از متن قانون بر ملاک تراز ارجح است.

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    مقرر می دارند که با استفساریه می توان منظور نظر قانونگذار فهمیده شود. برای جلوگیری از اتلاف وقت و کم کردن حوصله آحاد جامعه، متوسل به این موضوع استفساریه شویم.

    1. با سلام.خدمت نمایندگان مجلس و عضو های حقوقی و قضایی ..اخیرا کانون های وکلا در هر دو آزمون کانون وکلای مرکز و آزمون فوق العاده حد نصاب در سهمیه را ۶۹۹۹ شش هزار و نهصد و نود ونه اعلام نمودند.و عواقب این امر صرفا بدین خاطر بود که داوطلبان زیادی در آزمون قبول نشوند .لذا از نمایندگان محترم مجلس استدعا می شود که حد نصاب در سهمیه را از نمره تراز ۳۰۰۰ به بالا محاسبه نمایند تا شاهد قبولی داوطلبان بیشتری می شدیم .لذا خواهشمند حد نصاب در سهمیه رو بررسی و در نتایج اعتراضات اعمال نمایید‌.با تشکر و تجدید احترام حقیقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا