گفت و گوویژه

وکیل محمد شیوایی: دست اندرکاران اجرایی برگزاری هیأت عمومی اسکودا شیطنت‌آمیز رفتار کردند

وکلاپرس- وکیل محمد شیوایی مصوبه اخیر نمایندگان شورای اجرایی درخصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه اسکودا را خلاف عدالت و ماده ۲۱ آیین کار اتحادیه دانست.

به گزارش وکلاپرس، نمایندگان شورای اجرایی اسکودا در جلسه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ تصویب کردند در نشست هیأت عمومی ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ حین برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و بازرسان، در سالن اصلی فقط اعضای هیأت عمومی و شورای اجرایی و عوامل اجرایی اتحادیه و کانون میزبان حضور خواهند داشت و تماشاچیان در طبقه بالای سالن مستقر خواهند شد.

مصوبه هیچ تخصیصی نزده و کسی جدا نشده است

این مصوبه با واکنش زیادی از سوی وکلا و فعالین صنفی مواجه شده است. وکیل محمد شیوایی در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این مصوبه گفت: اگرچه مصوبه هیچ تخصیصی نزده و کسی جدا نشده است، اما برخی نمایندگان شورای اجرایی اعلام کردند که منظورشان عدم حضور نامزدها نبوده است.

این محدودیت برخلاف ماده ۲۱ آیین کار اسکودا است

وکیل شیوایی درباره مصوبه اخیر معتقد است: علاوه بر موضوع ضرورت حضور کاندیداها، این محدودیت برخلاف رویه همیشگی است و زیبنده نیست؛ ماده ۲۱ آیین کار اتحادیه صراحت دارد که “چیدمان محل برگزاری همایش باید به نحوی باشد که اعضای هر یک از کانون‌ ها در کنار هم بنشینند. نمایندگان شورای اجرائی نیز محل مخصوص به خود را خواهند داشت. حتی ‌المقدور محلی نیز برای استقرار وکلای دادگستری علاقه ‌مند به حضور در جلسه پیش ‌بینی خواهد شد. حضور وکلا در همایش بدون دخالت در مذاکرات در حد گنجایش محل آزاد است. کانون‌ ها زمان و مکان همایش را به نحو مقتضی به آگاهی اعضای خود خواهند رساند.

این وکیل دادگستری گفت: معلوم نیست چرا باید چنین مصوبه ای که برخلاف ماده ۲۱ آیین کار اتحادیه و همچنین برخلاف عدالت است، تصویب کنند. برخی نامزدها در حال حاضر در هیات مدیره کانون ها و یا اسکودا سمت دارند و برخی سمت ندارند. تبعیض میان کاندیداها منطقی به نطر نمی رسد. ضمن اینکه ممکن است برخی از این افراد بخواهند در کنار خود، یک همراه نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

تایید محل همایش و برگزاری انتخابات از وظایف بازرس است

شیوایی با اشاره به فضای برگزاری انتخابات گفت: اگرچه اعلام شده است که دلیل این مصوبه، کمبود فضا بوده است اما فکر نمیکنم جزیره کیش، سالنی با امکانات و فضای مورد نظر ما نداشته باشد. تاکنون این مراسم در شهرستان هایی با فضای کمتر برگزار شده و چنین محدودیت هایی نداشتیم.

این فعال صنفی ادامه داد: اگرچه وکیل صابونچی نیز اعلام کرد که مخالف این موضوع بوده است اما براساس آیین کار و مقررات اسکودا، تایید محل همایش و برگزاری انتخابات از وظایف بازرس اتحادیه است.

دست اندرکاران اجرایی اسکودا و همایش شیطنت هایی داشته اند

این وکیل دادگستری درباره مدیریت فضای انتخابات در روز ۲۴ آبان گفت: دست اندرکاران اجرایی اسکودا و برگزار کنندگان همایش شیطنت هایی داشته اند؛ در حال حاضر (وکیل علی قاسمی) ریاست کانون وکلای هرمزگان از یک سو در این انتخابات به عنوان کاندیدای سمت نائب رئیسی حضور دارد و از سوی دیگر میزبان برنامه است.

شیوایی افزود: علی رغم اینکه این میزبانی خود یک امتیاز و اولویت محسوب میشود، به این موضوع ایراد گرفته نمی‌شود. چرا که در ادوار گذشته نیز این مسئله وجود داشته است. اما اینکه ایشان سمیناری با موضوعی غیر مرتبط (حقوق آب) یک روز پیش از برگزاری انتخابات در کیش برگزار می‌کند، مغایر اخلاق حرفه ای و عدالت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا