اخبار

توضیحات سازمان سنجش آموزش کشور درباره حکم انفصال پورعباس

وکلاپرس- سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره رأی یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر پذیرش داوطلبان شبهه‌داری که در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری رأی قطعی مردود علمی دریافت کرده‌اند، ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس امروز خبری در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه دار کنکور حکم انفصال از خدمت گرفته است.

سازمان سنجش نیز در پاسخ به این خبر در اطلاعیه ای ضمن تایید این حکم اعلام کرده است: نسبت به آن تجدید نظر خواهی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

در این اطلاعیه آمده است:

همانگونه که در اطلاعیه‌های گذشته درباره داوطلبان شبهه‌دار آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن تصریح شده است تعدادی از این داوطلبان شبهه‌دار در هیئت بدوی و تجدیدنظر قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری با رأی قطعی به عنوان مردود علمی شناخته شدند و این مراحل قبل از تاریخ ابلاغ قانون استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات آزمون‌های سراسری در مهر ماه سال ۱۴۰۱ بوده و مشمول این استفساریه نشده و با داشتن رأی قطعی هیچکدام جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی نشده‌اند ولیکن این داوطلبان با استناد به استفساریه مذکور و استدلال به اینکه در زمان رسیدگی به شبهه آزمون «دانشجو» بوده و «داوطلب» نبوده‌اند تلاش می‌کنند در دیوان عدالت اداری نسبت به نقض آرای قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری اقدام کنند یا دستور موقت بازگشت به تحصیل بگیرند.

از آنجا که پرونده تخلف این قبیل از داوطلبان قبل از ابلاغ قانون استفساریه ماده ۱۱ مختومه شده با توجه به نظریه تفسیری شورای نگهبان درباره عدم تسری قوانین تفسیری نسبت به پرونده‌های مختومه، دفاعیات حقوقی این سازمان در  برخی از شعب دیوان عدالت اداری مورد توجه قرار گرفته و رأی به رد شکایت داده شده است که جای تقدیر دارد ولیکن مع الاسف یکی از شعب دیوان عدالت اداری بدون توجه به دفاعیات مطرح شده با صدور دستور موقت، دستور بازگشت برخی از  این داوطلبان به دانشگاه را صادر کرده و با توجه به نظر تفسیری شورای نگهبان و در حالی که دفاعیات سازمان از طریق نماینده قانونی سازمان به شعبه مربوطه ارسال شد حکم انفصال رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از خدمت دولتی به مدت یکسال را صادر کرد.

همانگونه که در توضیحات نماینده حقوقی سازمان سنجش آموزش کشور به دیوان عدالت اداری نیز تصریح شده است با توجه به اعلامی بودن رأی صادره هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری درباره داوطلبان شبهه‌دار، دانشگاه پذیرنده بلافاصله پس از وصول حکم، نسبت به اجرای آن اقدام کرده و به عبارتی با ابلاغ رأی مردودی علمی براساس رأی هیأت مربوطه قبولی آنها در سنوات گذشته در دانشگاه ابطال شده بنابراین افراد مذکور حین صدور دستور موقت توسط قاضی محترم دانشجو نبوده‌اند و اگر ورود این افراد با دستور موقت به دانشگاه‌ها و با سوء برداشت از قانون استفساریه مجلس شورای اسلامی میسر گردد به خودی خود مشمول قانون تفسیری خواهند شد. لذا از قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری انتظار می‌رود به جهت رعایت عدالت آموزشی و پیشگیری از از ورود افراد فاقد صلاحیت علمی در رشته‌های خاص مانند پزشکی به دانشگاه‌ها که در آینده سلامت عموم مردم در گرو صلاحیت‌های علمی و تخصصی آنها خواهد بود، آرای صادره مطابق قوانین و مقررات مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

لازم به یادآوری است حکم انفصال رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اتهام مقاومت در قبال عدم معرفی داوطلبان مذکور به دانشگاه قطعی نیست و در مهلت قانونی نسبت به آن اعتراض نموده و تجدید نظرخواهی می‌شود.

منبع: سازمان سنجش

‫۲ دیدگاه ها

  1. واقعٱ شرم آور است یکی هم که میخواهد عین مصوب قانون رو اجرا کند (منظورم دکتر عبدالرسول پورعباس میباشد)، از مراجع بالاتر حکم انفصال خدمت برایش صادر میکنن، پس از اینجا مشخص میشود اجرای قانون در این مملکت مجازات دارد ، یا اینکه عواملی در کار هستند که از اجرای قانون زیان خواهند دید ، و در لباس دیوان عدالت اداری از اجرای قانون به بهانه های بی منطق جلوگیری میکنن، یا اینکه از بستگان خودشان در این تعداد داوطلب متخلف وجود دارند.
    واقعٱ جای بسی تٱسف است.

  2. واقعا ایشون در نهایت تلاش سعی در اجرای قانون ، جلوگیری از تخلف و رابطه بازی در سازمان داشتند ، بعبارتی نه تنها در اجرای آزمونهای گوناگون سازمان بلکه در چیدمان مهرهای اجرایی سازمان ، و تحولی که ایشون در سازمان برقرار کردند در هیچ دوره ای از ریاستهای قبلی سازمان مشاهده نشده ، و هرگز کسی به نحوه ایشون جلوی روزنه های تخلف و تقلب را نتوانستن بگیرین. و انصاف نیست کسی که سعی در اجرای عدالت و انجام بند بند قانون را داشته با چنین بی مهری کنار زده شود. و بعبارتی سازمان به وجود چنین مسئولینی نیاز دارد که دلسوزانه و با صبر شکیبایی دنبال برقراری عدالت باشد. پس از مجلس محترم شورای اسلامی خواهشمند است به ایشون اعتماد کنین و اجازه دهید به فعالیت خود طبق شرایطی که داشتن پیش میرفتن ادامه بدن تا انشالله به حول قوه الهی ریشه فساد و تقلب و تخلف در سازمان پایان بدهند. «با تشکر التماس دعا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا