اخبار مجلس شورای اسلامی

شمس الدین حسینی: در صورت نیاز به اساسنامه کانون وکلا و مرکز وکلا ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم

وکلاپرس- در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی مورخ سه شنبه، ۲۷ تیرماه، سیدشمس الدین حسینی در خصوص آزمون های مراحل کارآموزی کانون های وکلا و مرکز وکلا موضع گیری کرده و آن ها را خلاف قانون و تفسیبر به رای دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی امروز در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به قوانین مصوب در حوزه کسب و کار ها، اعلام کرد: کانون وکلا و مرکز وکلا در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند.

کانون وکلا و مرکز وکلا به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کنند

وی افزود: در خصوص فضای کسب و کار دو قانون به تصویب رساندیم؛ یکی از آنها اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و دیگری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته اما باید از اینجا به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند، برخلاف آنچه ما مشخص کردیم به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌نماییم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

بیشتر بخوانید:

حسینی با بیان اینکه کمیسیون ویژه جهش تولید در این خصوص نشستی را برگزار می‌کند، تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است، باید با آن مقابله شود. نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانوندان قانون‌شکن شکسته شود، مقابل این مسئله می‌ایستم و نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود، همین‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند کسب و کار شکل بگیرد و اجازه نمی‌دهند جوان‌های پاک و غیور به کارکرد نهادهای انقلابی علاقمند شوند.

باید قانوندانان قانون‌شکن کنار بروند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از این تریبون استفاده و اعلام می‌کنم اگر می‌خواهید مشکل تولید برطرف شود باید این قانوندانان قانون‌شکن هرکجا هستند و به هر جایی که متکی هستند، کنار بروند.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین در مورد طرح تأمین مالی قـانون اساسی درمورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور گفت: در سال‌های اخیر و دهه گذشته از جمله مشکلات ما، مشکل تولید بوده، رشد اقتصادی ما پایین بوده به این دلیل در تمام این سال‌ها، شعار سال به نوعی دربردارنده موضوع تولید بوده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون ویژه جهش تولید، زمانی که به موضوع رسیدگی کردیم دو مانع بر سر راه تولید وجود دارد که یکی از آنها فضای نامناسب کسب و کار و دیگری شیوه‌های ناکارآمد تأمین مالی است.

منبع: خانه ملت

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. تا وقتی نمایندگانی مثل شما در مجلس به جای یافتن بازار مصرف خارجی و سرمایه گذاری روی تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال میلیونی برای جوانان به فکر تبدیل حرفه تخصصی خدماتی مثل وکالت به بنگاه اقتصادی برای تبدیل سالانه بیست هزار دانشجوی بیکار به وکیل بیکار هستند،نیازی به رژیم صهیونیستی و آمریکا برای تضعیف نظام مقدسمون نداریم.
    یا نمی فهمین دارین چیکار می کنین و یا برنامه مشخصی برای تضعیف نظام فعلی و انتقال قدرت به جبهه خودتون ریختین و الا هیچ عقل سلیمی قبول نمی کنه کمیسیون جهش تولید که اسم تولید روی اون هست چهار سال روی کسب و کار نمودن حرفه صد در صد خدماتی وکالت و سردفتری متمرکز بشه.

    1. هرجا امثال شمس الدین حسینی … و غیر متخصص در کارهای تخصصی ورود کردند آن کار وحرفه به … کشیده شده. حالا دیگر بجای دانشجوی بیکار دنبال وکیل بیکار هستید. چهارساله وکیلم وجز بیکاری هیچ خیری ندیدم وتازه شروع کردم به دستفروشی که خیلی بهتره از عناوین پوچ.

  2. حقوقدانهای ماکجاهستن ؟؟…چه چیزی ازعلم وشان وکالت گذاشتن باقی بمونه …خوب اصلا بیایدقضاوت راهم کسب وکارکنید…مگه چه ایرادی داره؟؟؟؟؟

    1. باید مردم در اناخاب نماینده دقت میکردند تا نماینده باسواد و متخصص راهی مجلس بشه تا به حال ‌کدام مصوبه ی مجلس همسو با ملت بوده؟ و یک چیز دیگر اینکه مافیا در همه ی مشاغل ایجاد شده خود من در امتحان کارشناسان قبول شدم ولی در مصاحبه مقابل چشم خودم برگه ی مصاحبه کننده کنار گذاشت با وجود اینکه سوالات را خوب پاسخ دادم گفت نتیجه شما را مشروط گذاشتم.درحالیکه بیکار مت بودم و اون یکی ها همگی کارمند و مسوول بودند قبول شدند باید این موضوعات را هم به ایراداات کانون وکلا و کازشناسان اضافه نمود.

  3. تمامی رفتارهایی که مخصوصا کانون وکلا در رابطه با کاراموزان داره انجام میده برنامه ریزی شده هستش و نمیخواد انحصار از بین بره و کماکان به حق الاوکاله های نجومی ادامه بده.

  4. کسی که کوچکترین ادراکی از قانون و وکالت و شغل و درآمد زائی ندارد!!! جای بسی تأسف از وجود چنین به اصطلاح نمایندگانی

  5. اقای عمران خان
    حق الوکاله کجا بوده عزیز دل ؟ سه ماه یه پرونده هم گیر نمیاد. از وکالت جز یه اسم دیگه چیزی نمونده .
    اقای حسینی اصلا چیزی از وکالت و قضاوت میدونه که اظهار نظر میکنه . تبدیل لیسانس بیکار به وکیل بیکار و مفسده بزرگتر

  6. ایشان همون فردی نیست که میگفت با یک کیف برزنتی از شهرستانشون اومده ، آقا با کیف چرمیت برگرد همونجا

  7. کانون وکلا درحال مبارزه با بیسوادانی است که به پشتوانه امثال شمس الدین درحال تخریب حرفه وکالت وبازکردن راه برای بیسوادان است که بانامیدن کسب وکار این حرفه قصد نابودی وکلای باسواد رادارند.

  8. آخه کجای دنیا،اسم شغل حساسی مثل وکالت رو گذاشتن کسب و کار؟؟؟ مگه میشه برای یک حرفه‌‌ی علمی و حقوقی که با مشکلات مردم سروکار داره،راحت مجوز فعالیت داد؟
    خودتون پرونده‌هاتون رو دست همچین وکلایی می‌دین؟
    وکیلی که با یه لیسانس حقوق با یه تراز و معدل پایین پروانه بگیره، می‌تونه مشکل موکل بیچاره رو حل کنه
    شما دوست داریدهمه‌ی حرفه‌ها مثل خودتون سطح سواد و هوش پایینی داشته باشند…

  9. حرفه تخصصی مثل وکالت شده بازیچه دست عده ای بیسواد و بهش میگن کسب و کار! چرا پزشکی رو کسب و کار نمیکنید؟ چرا قضاوت رو کسب و کار نمیکنید؟ چه هدف و سیاست کثیفی پشت این قضیه هست خدا میدونه! واسه اینکه یه کارمند معمولی بشی که هیچ علمی نیاز نداره باید هفت خان رو پشت سر بذاری ولی کسی که عمرشو گذاشته روی کتابهای حقوق آخرش میشه یه وکیل بیکار! فکر کنم نمایندگان مجلس اکثرشون میخوان پروانه وکالت بگیرن البته واسه درآمد نمیخوانش و صرفا واسه رزومه تبلیغاتشون میخوانش و دارن گند میزنن به حرفه وکالت… شده مثل قانون معافیت از خدمت سه برادری، بچه هاشون که معاف شد قانون رو عوض کردن.

  10. گند زدی تو مملکت تو اقتصاد تو دلار تو ماشین تو همه چی ….فقط ساکت باش فقط ساکت باش این چند وقت هم بگذره تو باعث ننگ نمایندگی مردم مازندران هستی واقعا متاسفم که یک غیر بومی مثل جنابعالی تو مازندران اینطوری فعالیت مخرب می‌کنه این نتیجه فساد فساد تو برو اقتصاد رو درست بکن بقیه پیشکش بی کفایت

  11. درود خدمت نمایندگان باغیرت
    چرا نباید آزمون برچیده شود؟
    زیرا با حوف آزمون، بساط کاسبی عده‌ای فرصت طلب سودجو که هرساله در قالب رانت موسسات آموزشی با فروش سوالات آزمونهای فرمایشی (به عبارت بهتر نمونه تستهای سلیقه‌ای هوش، تهی از هرگونه تحلیل استاندارد و کاربرد حقوقی) چند هزار میلیارد تومان به جیب میرنند، برچیده خواهد شد.
    کسانی که مخالف اجرای قانون تسهیل هستند، یا جیره خورند یا گماشته سودجویان.
    وکیل بیکار بهتر از لیسانس بیکاره.

    پیشنهاد میشه جهت سنجش سواد، هر سه سال یکبار تمدید پروانه همین وکلای پر مدعایی که مخالف اجرای قانون تسهیل هستند را مشروط به کسب نمره ۷ (نه مانند دیگر داوطلبین ۱۴) در آزمون کانون کنند.
    آنوقت ببینیم کی سواد داره و کی فکر کسب سود بیشتر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا