اخبار صنفیویژه

وزیر دادگستری: دلیلی نداشت مواد مربوط به آزمون وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی در طرح اقتصادی تسهیل مجوز کسب و کار گنجانده شود

وکلاپرس ـ وزیر دادگستری دولت سیزدهم در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون کانون وکلای مرکز ضمن اعلام آنکه وکالت یک منصب است با مفاد طرح تسهیل مجوز کسب و کار مخالفت کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، دکتر امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری، که در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت به عنوان مهمان اصلی این همایش دعوت شده بود از مواد ۴ تا ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار به انتقاد پرداخت.

بیشتر بخوانید: دادستان یزد در خصوص طرح تسهیل مجوز کسب ‌کار: منتظر طوفانی از دعاوی و شکایات و ترغیب مردم به چالش حقوقی باشید

مقرره طرح تسهیل به نحوی اجرایی شود که کیفیت تنزل نکند

وزیر دادگستری ضمن تبریک به کارآموزان وکالت، درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار گفت: طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار یک طرح اقتصادی است و از این جهت که موجب تسهیل صدور مجوز های اقتصادی می شود خوب است و دولت هم به این دلیل موافق طرح است.

وی افزود: اما مواد آخری که از نظر موضوعی به طرح مربوط نمی شود؛ یعنی تصمیم گیری در خصوص وکلا و سردفتران و کارشناسان دلیل نداشت که در این طرح بیاید. در این طرح وکالت شغل تلقی شده است در حالی که وکالت مثل قضاوت شغل نیست بلکه منصب است و نباید نگاه اقتصادی به آن داشت.

این مقام سابق قضاییی در پایان سخنان خود اضافه کرد: در عین حال در صورت تصویب نهایی این طرح باید در مقام اجرا به نحوی اجرا شود که کیفیت و معدل پذیرش در آزمون تنزل نکند.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت جدید و همکار دکتر رحیمی در هیأت وزیران، طراح اصلی طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار و از حامیان جدی آن در مجلس و دولت بوده است.

روز گذشته نیز شورای نگهبان با کلیات طرح مذکور موافقت و ایرادات آن را جزیی و قابل رفع دانسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا