اخبار قوه قضاییه

وکیل زن تقلبی در خوزستان دستگیر شد

وکلاپرس- رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان از شناسایی و دستگیری یک زن کارچاق‌کن که مدعی وکالت و نفوذ در پرونده‌های قضایی در دادگستری این استان بود و با شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه حسن مرادی رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: با‌توجه به گزارش‌های رسیده از فعالیت فردی که بدون برخورداری از تحصیلات حقوقی، با چاپ کارت ویزیت و توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، متهم توسط یگان حفاظت و اطلاعات دادگستری شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: این متهم زن دارای شغل آزاد است و هیچ‌گونه تحصیلات حقوقی و یا ارتباط کاری با دستگاه قضایی ندارد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان ادامه داد: عناوین اتهامی این فرد که با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد، کلاهبرداری، ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است تحقیقات در مورد سایر اتهامات وی ادامه دارد.

مرادی از مردم خواست که برای کسب مشاوره حقوقی به وکلای دارای پروانه مراجعه و از توسل به هرگونه روش خلاف قانون پرهیز کنند. همچنین رد صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰ به حفاظت دادگستری‌ها اعلام کنند.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

‫۳ دیدگاه ها

  1. امان از این ملت جاهل!
    وکیلی که سال های جوانی خود را در رشته ی حقوق و کسب علم و تجربه با مشقت و استرس می‌ گذراند با بحران مالی و بیکاری و… روبرو است، آن وقت مردم به فردی بی سواد و مدعی وکالت و نفوذ مراجعه می کنند.

    1. مقصر مردم نیستند، مقصر کسی است که معیارهای گزینش قضات و وکلا رو دیکته می کنه! تا هر شخص فاقد صلاحیت علمی و شخصیتی وارد این حوزه شود. طرف نمایندگی بیمه داره واسطه بین وکیل و موکل شده و هر صبح وکلای کارآموز خانم رو سوار ماشین اش میکنه و درب دادگاه پیاده میکنه و بر میگرده!

      1. خیر مقصر این وضعیت وجود واقعی رانت و فساد است، اگر رانت بطور کلی برچیده شود و مردم بدانند جز از طریق قانون، راهی برای احقاق حق ندارند، متوسل به مدعیان نفوذ نمی شوند…. ولی وقتی می بینند بطور جدی و واقعی، خبرهایی هست، فریب می خورند، بخصوص از زمان پدیده عریضه نویسان جلوی دادگستری این مسایل به وجود آمد، من قبل از آنکه عریضه نویسان قانونی شوند، یادم هست، چقدر خوب بود و سالم، اصلا رانت به این شکل فعلی وجود نداشت… خود وکیل شدن قضات بازنشسته هم ایجاد رانت می کند… تا اینها هست همین وضع است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا