اخبار کانون ها

بیانیه کانون وکلای کردستان در خصوص اعتراضات مردمی در استان خوزستان

وکلاپرس- در پی انتشار بیانیه هایی از سوی کانون های وکلا در خصوص بحران بی آبی خوزستان و حق اعتراضات مسالمت آمیز مردم، کانون وکلای کردستان نیز بیانیه ای در همین موضوع منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، طبق بیانیه منتشر شده از سوی کانون وکلای کردستان بحران اخیر منطقه خوزستان ناشی از بی تدبیری دولت و اقدامات غیر کارشناسی مدیران دولتی در حوزه آب اعلام شده و این کانون برخورد با تظاهرات مسالمت آمیز مردم را نقض قانون اساسی بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: بیانیه کانون وکلای گیلان در خصوص بحران آبی در خوزستان و سیستان و بلوچستان

متن کامل بیانیه کانون وکلای کردستان در خصوص اعتراضات مردم خوزستان را در ادامه بخوانید:

بیانیه کانون وکلای کردستان در خصوص اعتراضات مردم خوزستان

یکی از وظایف و تکالیف حکومت‌ها تامین بستر و زیرساخت های لازم برای تامین معاش و گذران زندگی مردم است. امروزه استفاده از آب و برق جزء لاینفک زندگی فردی و اجتماعی بوده و تامین آن توسط دولت از بدیهیات است.

ایجاد اشتغال و رفاه نسبی اجتماعی و اقتصادی حق همه مردم ایران بوده (البته در استان‌های مرزی از جمله کردستان، خوزستان، بلوچستان، ایلام، کرمانشاه ظاهراً دولت این وظایف خود را فراموش کرده است) و دولت‌ها حق ندارند با بی تدبیری و اقدامات غیرکارشناسی خود سبب رکود اقتصادی و بیکاری و نهایتاً فقر مردم را فراهم نمایند.

مردم مظلوم و محروم خوزستان که خاطره رشادت ها و مقاومت آنان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی عراق بر ایران همچنان زبانزد خاص و عام می باشد، این روزها به خاطر پیامد و نتایج طرح های غلط و غیرکارشناسی مدیران دولتی در حوزه آب گرفتار کمبود شدید آب برای ادامه زندگی خود هستند، به صورت مسالمت آمیز حق خود را مطالبه می‌کنند که بعضا مورد تعدی قرار می‌گیرند.

تظاهرات مسالمت آمیز آحاد مردم برای مطالبه حقوق قانونی و طبیعی خود هیچگونه منع قانونی نداشته و طبعاً هرگونه برخورد با آن سلب حق اعتراض مردم و نقض قانون اساسی خواهد بود.

به دولت توصیه می‌شود که با قبول اعمال و قصور خود در ایجاد وضعیت نابهنجار اقتصادی فعلی در کشور به خصوص مناطق محروم، با درک واقعیات موجود و بدون خشونت با مردم مظلوم و زجر کشیده خوزستان برخورد نموده و در رفع دغدغه و مشکلات آنان به وظایف خود عمل نماید.

کانون وکلای دادگستری کردستان

بیشتر بخوانید: بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون‌های وکلای مرکز و آذربایجان شرقی در خصوص بحران بی آبی در جنوب کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا