اخبار صنفیویژه

وقت رسیدگی به پرونده وکلا و فعالان مدنی بازداشت‌شده (دادخواهان سلامت) تجدید شد

وکلاپرس ـ بر اساس گزارش های واصله جلسه رسیدگی به پرونده وکلا و فعالان مدنی بازداشت شده معترض به مدیریت بحران کرونا(موسوم به دادخواهان سلامت) تجدید شده است.

به گزارش وکلاپرس، اگرچه قرار بود اولین جلسه رسیدگی به پرونده دادخواهان سلامت(شامل ۳ وکیل دادگستری به نام های آرش کیخسروی، مصطفی نیلی و محمدرضا فقیهی و دو فعال مدنی به نام های مهدی محمودیان و مریم افرافراز) امروز برگزار گردد، لیکن بنا به درخواست وکلای متهمین جلسه دادگاه تجدید و به زمانی دیگر موکول شده است.

بیشتر بخوانید: خانواده وکلای بازداشتی در نامه‌ به رییس قوه‌قضاییه خواستار دادخواهی برای فرزندان خود شدند

وکلای مدافع متهمین علت درخواست خود را کمبود وقت مناسب برای مطالعه پرونده اعلام کرده‌اند. در همین زمینه وکیل بابک پاک نیا که وکالت برخی از متهمین مذکور را به عهده دارد در توییتی نوشت:

گفتنی است پرونده مذکور به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم ارجاع شده است.

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ این افراد و چند وکیل دادگستری دیگر توسط پلیس امنیت دستگیر شدند. این جمع هفت تا ۹ نفره تصمیم داشتند در جلسه خود پیرامون شکایت از مسئولینی که در بحران کرونا موجبات هزینه‌ های جانی و مالی هنگفتی برای مردم شده بودند، با یکدیگر به مشورت بپردازند.

پیشتر سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود اتهامات اشخاص بازداشت شده را اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت ذکر کرده بود

 لازم به ذکر است مریم افرافراز و محمدرضا فقیهی با قرار وثیقه آزاد هستند و سه متهم دیگر پرونده (آرش کیخسروی، وکیل مصطفی نیلی و مهدی محمودیان) که بیش از یک ماه در انفرادی بوده اکنون در بند عمومی زندان اوین به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا