اخبار صنفیویژه

مجموعاً شش سال و شش ماه حبس و ۳ سال تعلیق از حرفه وکالت برای وکیل مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و محمدرضا فقیهی

جزئیاتی درباره محکومیت وکیل مصطفی نیلی، وکیل آرش کیخسروی، وکیل محمدرضا فقیهی، مهدی محمودیان و مریم افرافراز

وکلاپرس- ۲۹ خرداد رأی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب در خصوص مصطفی نیلی، آرش کیخسروی، محمدرضا فقیهی، مهدی محمودیان و مریم افرافراز به ایشان ابلاغ شده است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس اطلاعات واصله اخیراً حکم محکومیت پنج تن از وکلا و فعالان مدنی از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شده است که در آن وکلای دادگستری مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و محمدرضا فقیهی مجموعاً به شش سال و شش ماه حبس محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید:

 بر اساس حکم دادگاه، مصطفی نیلی به تحمل ۴ سال حبس و به عنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از حرفه وکالت و فعالیت در امر رسانه‌ای محکوم شده است.

همچنین آرش کیخسروی به تحمل ۲ سال حبس و ۱ سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت و محمدرضا فقیهی نیز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده اند.

از سوی دیگر مهدی محمودیان علاوه بر ۴ سال حبس، به دو سال محرومیت از فعالیت در امر رسانه‌ای(تحریری، سمعی و بصری) و مریم افرا فراز به ۹۵ روز حبس محکوم شده اند.

لازم به ذکر است امروز وکیل سعید خلیلی نیز در توییتی از ابلاغ حکم محکومیت موکل خود (وکیل محمدرضا فقیهی) مشتمل بر شش ماه حبس به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است وکلای دادگستری به نام های مصطفی نیلی، آرش کیخسروی، محمدرضا فقیهی، محمد هادی عرفانیان و لیلا حیدری به همراه مهدی محمودیان و مریم افرافراز روز ۲۳ مرداد سال گذشته و در پی جلسه ای درخصوص رایزنی برای شکایت از مسببان بحران کرونا در کشور از سوی پلیس امنیت بازداشت شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا