اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

محبی: قطعا قانون تسهیل نیاز به تغییر دارد / نقدعلی: مترقی ترین قوانین مجلس یازدهم در کمیسیون قضایی تصویب شد

وکلاپرس- برخی اعضای هیئت تحقیق و تفحص از نهاد وکالت و اسکودا در دیدار با مدیران نهاد وکالت، بر شفافیت در پروانه های صادر شده و وجوه اخذ شده برای نقل و انتقال وکلا تاکید کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، بر اساس اعلام قبلی مسئولان، روز شنبه ۸ مهر ماه برخی مدیران نهاد وکالت با اعضای هیات تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری در سالن ، دیدار و گفت و گو کردند.

به دنبال این هستیم که جایگاه و شأن نهاد وکالت و وکیل ارتقا پیدا کند

 بهروز محبی نجم آبادی عضو هیأت تحقیق و تفحص از کانون های وکلا در این نشست گفت: فرصتی پیش آمد تا از فرمایشات عزیزانمان بهره ببریم، همانطور که می دانید اصل ۷۶ قانون اساسی این اجازه را به مجلس می دهد که نسبت به همه امور تحقیق و تفحص کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مچ گیری هیچ مبنایی در اقدامات مجلس ندارد، خانواده های ما عموما در شهرستان ها هستند و ما به سختی می توانیم یک هفته در کنار خانواده هایمان باشیم، ما در یک ماموریت هستیم که باید به نحو احسن آن را انجام دهیم، همه ما تلاشمان بر حکمرانی صحیح است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: از شما می خواهم که تحقیق و تفحص را به فال نیک بگیرید ما در نهایت به دنبال این هستیم که جایگاه و شأن نهاد وکالت و وکیل ارتقا پیدا کند، بنده علاوه بر این عضو هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی هم بوده ام که موارد بسیاری در تخلف را مشاهده کردم.

این تحقیق و تفحص می تواند فرصتی برای دیده شدن بیشتر خدمات وکلا شود

محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که قطعا قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار نیاز به تغییر دارد، که از شما می خواهم که پیشنهادات خود را ارائه کنید، زیرا تحقیق و تفحص یک فرصت برای اصلاح ساختارها و قوانین است. اینکه برخی مطرح می کنند وکلا و خدماتشان به چشم نمی آید ، به اعتقاد بنده صحیح نیست، البته این تحقیق و تفحص می تواند فرصتی برای دیده شدن بیشتر خدمات وکلا شود.

وی افزود: همه در پی اعتلای کشورمان هستیم و همگی کار بسیار سختی داریم، به خصوص ما نمایندگان که کار بسیاری سختی داریم، زیرا مسئولین بسیار سنگینی بر عهده ما است.

 از خیر و برکات این تحقیق و تفحص شنیدن صحبت های مدیران نهاد وکالت است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی رئیس هیات تحقیق و تفحص گفت: خیلی اوقات ما با موضوعاتی مواجه می شویم که طبق فرمایش خداوند متعال همین موضوعات ناخوشایند بسیاری از اوقات ممکن است منشأ بیشترین خیر و برکات برای ما باشد. همه ما موظفیم که معضلات اجتماعی کشورمان مانند طلاق‌های عدیده ای که وجود دارد را مرتفع کنیم و برای آنها راهکار ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اگر تحقیق و تفحص کلید نمی خورد هزار سال دیگر هم سه نماینده مجلس فرصتی برایشان پیش نمی آمد تا سه ساعت تمام به درد و دل های مدیران نهاد های وکالت گوش کنند، یکی از خیر و برکات تحقیق و تفحص از نهاد وکالت همین جلسه و گوش دادن به صحبت های شما عزیزان است.

حجت الاسلام نقدعلی تصریح کرد: بسیاری از نهادهای خصوص و نهاد های کشوری و لشکری می خواهند درد و دل خود را به نمایندگان مطرح کنند، اما نمی توانند. این در حالی است که این فرصت به خوبی برای شما فراهم شد.

در مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ وکیل و قاضی داریم

رئیس هیات تحقیق و تفحص از نهاد وکالت گفت: ما در مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ وکیل و قاضی داریم که متاسفانه به دلیل عدم اقبال این افراد برای حضور در کمیسیون قضایی این کمیسیون دو سال با تاخیر تشکیل شد، از سوی دیگر شاهدیم که مترقی ترین قوانین در مجلس یازدهم در کمیسیون قضایی مصوب شد.

باید مبنای اخذ وجوه برای نقل و انتقالات باید مشخص و شفاف شود

وی افزود: یکی از مواردی که کانون رعایت نکرده است و از مفاد تحقیق و تفحص محسوب می شود این است که کانون ها موظفند پروانه ۶ ماهه صادر کنند اما ما شاهدیم که برخی از کانون ها پروانه دو ماهه صادر کرده اند، ما معتقدیم که مبنای اخذ وجوه برای نقل و انتقالات باید مشخص و شفاف شود، ایرادی ندارد که برای نقل و انتقال حتی یک میلیارد تومان هم اخذ شود اما باید مبنا داشته باشد و شفاف شود.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: متعدد از خود وکلا این پیام را دریافت کرده ایم که طالب شفافیت هستند، فولاد مبارکه متعلق به سهام داران عدالت، سازمان تامین اجتماعی و سپاه است، اما بعد از تحقیق و تفحص تخلفات بسیاری مشخص شد.

نهاد وکالت می تواند به قانون گذاری کمک کند

وی افزود: یقین بدانید اگر توفیق باشد در ادامه کار برای قانون گذاری و نظارت بیشترین نهادی که می تواند به قانون گذاری کمک کند نهاد وکالت است، مجموعه وکلا می تواند این انگیزه را ایجاد کند که در دوره های بعد کمیسیون قضایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تا بهتر از گذشته به تصویب قوانین حقوقی و قضایی بپردازد.

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. خب اینجوری که که مشخصه کانون وکلا مخ نقدعلی رو هم زده.تنها کسی که به فکر داوطلبان بود.امان از لابی گری های کانون وکلا.

    1. گویا مدیران کانون های وکلا سیاست وقت کشی برای اتمام دوره نمایندگان رو در پیش گرفتن و آقای نقدعلی هم گویا
      دارند با سیاست مدیران کانون ها پیش میروند.

    2. انسانیت ایجاب میکنه که با زبان لین با دیگران سخن گفته بشه. شما فکر کردید با شمشیر قرار وارد بشن و گردن بزنند؟ پیشنهاد میشه مثل دیگران که سعی کردند و تلاش داشتند، با دقت، خوب، همراه با مجسم سازی و تفکر قوانین را بخوانی و حلاجی کنی تا قبول بشی. و الا کسی که از بشاگرد هرمزگان قبول میشه یا در خاش زندگی میکنه و با کمترین امکانات درس میخونه چطور قبول میشه؟ این افرادی که قبول میشن بدنبال هیاهو و صحبت مثل شما نیستند. هر کسی زحمت بکشه مزدشو میبره….و الا کسانیکه قبول میشن یا شدن که از کرات دیگر تشریف نیاوردن. همین کتاب و جزوات رو خوندن البته خوب و با تمرکز خوندن. همه هم فامیل توی کانون نداشتند یا همه هم در تهران تحصیل و زندگی نمی کنند که طراحان سوال را بشناسن ازشون سوالات را بگیرن. یکسال با برنامه و پشتکار و با هدف بخون‌ قبول نشدی بعد بگو….

  2. من یکی از آشنایانم حقوق اسلامشهر قبول شده اما دیپلم نداره خلاصه یکساله هی امتحان میده نمی تونه دیپلم بگیره حالا میخواد سوال هاروبخره بعد دیپلم بگیره….آخرشم وکیل بشه البته با رفقای قانون تسهیل چه شود وکلای دیپلم ردی

    1. لعنت به فساد و انحصار… لعنت به هدر دادن زحمات پدران و مادرانی که یک عمممممممر مرارت کشیده اند تا فرزندشان در رشته حقوق درس بخواند و بعد یک عده…مانع ورود او به عرصه وکالت شوند… لعنت به انحصار…

      1. عزیز من خودم این مسیر را رفتم سال ۹۶ قبول شدم پوستمم کنده شده وکیل شدم
        باید سخت باشه وگرنه چه ارزشی داره!
        وقتی ضعف علمی داری توقع چی داری از جامعه!!؟؟ بزور بشی آقای وکیل!!!
        منم الان میخوام جراح مغز و اعصاب بشم!! چون فهمیدم وکالت اصلا ارزش وقت و عمر آدم را ندارد!!
        ولی نمیتونم حمله کنم به نظام پزشکی!!
        کی گفته جامعه باید تاوان
        فقدان من و تو را بدهد!!
        چرا با این دانشگاه ها و آسانی قبولی حقوق بعضی فکر میکنن
        با یه لیسانس حقوق از جامعه طلب کار هستند!! کسی که درست!!!! درسش را بلد بوده باشد
        در آزمون قبول میشده نهایتا بار دوم یا سوم!!! نه یک عمر….! یجا آدم باید قبول کنه مال یک کاری نیست و کوتاه بیاد!!!

      2. خب عزیز دل دکمه اشتباه کردم را برای همین ایجاد کردند…
        خانواده من هم یک عمر فکر میخواستند من فضا!! نورد بشم!!!!
        ولی بعدا معلوم شد استعداد حقوق دارم…و وکیل شدم
        به جایی هم لعنت نفرستادیم
        شما هم اگر یک عممممممممر !!! خواندی و قبول نشدی لطفا برای خودت و مردم بیچاره تجدید نظر بفرمایید
        شاید استعداد شما در جایگاه آقای نقد علی باشد که خیلی هم رفیع تر است.

  3. به لطف نقدعلی داوطلبین که درچند سال آینده پروانه وکالت دریافت خواهند کرد ،که سواد خواندن ونوشتن ندارند

  4. کانون ها در جهت حفظ انحصار و درآمدزایی در آزمون پذیرش تبدیل به سرکوب و ترور حقوقدانان در جامعه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا