اخبار صنفیویژه

درخواست اعاده دادرسی وکیل آرش کیخسروی در پرونده موسوم به دادخواهان سلامت پذیرفته شد

وکلاپرس- آزیتا کیخسروی در توییتی از پذیرش درخواست اعاده دادرسی برادرش (وکیل آرش کیخسروی) و صدور قرار وثیقه برای پرونده دیگر وی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس وکیل آرش کیخسروی در پرونده موسوم به دادخواهان سلامت (شکایت از مسببین بحران کرونا در کشور) به تحمل ۲ سال حبس و ۱ سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید:

طبق توئیت خواهر  آرش کیخسروی درخواست اعاده دادرسی این وکیل مدافع در دیوان عالی کشور پذیرفته شده است و دیوان عالی کشور با استناد به اینکه «قصد طرح شکایت و دادخواهی مطابق اصل ۳۴ قانون اساسی جرم نیست» پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع داده است.

پرونده‌ای که از سوی افکار عمومی به پرونده «دادخواهان سلامت» معروف شده است، به بازداشت و محکومیت ۳ وکیل دادگستری (مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و وکیل محمدرضا فقیهی) و دو فعال مدنی(مهدی محمودیان و مریم افرافراز) مربوط می‌شود که این افراد درباره امکان یا عدم امکان شکایت از مسببین بحران کرونا در کشور در حال رایزنی و مشورت با یکدیگر بوده و هنوز اقدامی برای تقدیم شکایت به دادسرا انجام نداده بودند.

بیشتر بخوانید:

در این پرونده مهدی محمودیان و مصطفی نیلی به چهار سال حبس، آرش کیخسروی به دو سال، مهدی فقیهی به ۶ ماه و مریم افرافراز به ۹۵ روز حبس محکوم شدند که این احکام عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

همچنین مصطفی نیلی و آرش کیخسروی مجموعا به سه سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا