اخبار آزمون هاویژه

رئیس قوه قضاییه درباره شایعه لو رفتن سؤالات آزمون مرکز وکلا : به طور جدی پیگیری کنید و برای مردم توضیح دهید

وکلاپرس _ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه عدلیه در واکنش به خبر لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا، خواستار بررسی و شناسایی افراد دخیل در این موضوع شد.

به گزارش وکلاپرس، آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ برای دومین بار در حالی در نوبت عصر روز جمعه مورخ  ۱۸ اسفند ماه برگزار شد که اخباری مبنی بر نشر سوالات در ساعات قبل از برگزاری آزمون در شبکه های مجازی منتشر شده بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، در واکنش به این موضوع ضمن سلب مسئولیت از مرکز وکلای قوه قضاییه، خواستار تبیین موضوع و بررسی ابعاد این ماجرا شد.

مرکز وکلا در لو رفتن سؤالات آزمون مسئولیتی نداشته است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در این نشست با اشاره به مطالب مطروحه در باب لو رفتن سؤالات آزمون وکالت در روز جمعه ۱۸ اسفند، گفت: ابتدا باید توجه داشت که مسئولیت برگزاری این آزمون با سازمان سنجش بوده است و «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» در این خصوص مسئولیتی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

باید روشن شود که افشای سؤالات در چه سطح و چه حدی بوده است

اژه ای افزود: با این حال، به کلیه بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با این موضوع، پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند و با هماهنگی و همکاری «مرکز رسانه قوه قضاییه»، موضوعِ مورد اشاره را به صورت واضح و روشن برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند این مقوله در جامعه مبهم بماند چرا که به اعتماد مردم لطمه می‌زند؛ در این قضیه به صورت دقیق باید روشن شود که افشای سؤالات در چه سطح و چه حدی بوده است و چه کسانی تقصیر و یا قصور داشته‌اند؛ در این زمینه نباید حقی از کسی ضایع شود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

‫۵ دیدگاه ها

  1. ان شاالله درست میشه! در بدترین حالت اینه که ۱۱۰ هزار نفر هم به خیل وکلا می پیوندند! تبریک.

  2. ضمن سپاس از مجموعه ریاست وکارکنان مرکز وکلا بنده به عنوان یک شهروند که به اقتضای شغلی با اقشار متعدد مردم به خصوص با جوانان تحصیل کرده درارتباط مداوم هستم عرض میکنم اجرای قانون وزین تسهیل موجی از امید و علاقمندی به نظام اسلامی در جوانان تحصیل کرده حقوق وخانواده های آنان ایجاد کرده است.
    خداخیرتان دهد.

  3. خواسته پذیرفته شدگان سردفتری:
    تقلیل مدت کارآموزی،
    حذف درجه بندی و بومی گزینی، وتعیین تکلیف هرچه سریعتربعدازیکسال ونیم معطلی واستیصال، لطفادرخصوص این موضوعات هم ورودکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا