نمونه رای محکومیت وکیل به علت عدم انجام امور محوله در امر وکالت

رای دادگاه انتظامی کانون وکلای قزوین

وکلاپرس- بر اساس تصمیم شعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای قزوین، یک وکیل دادگستری به علت عدم انجام امور محوله در امر وکالت به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس متن منتشره از این رای، وکیل مورد شکایت در مهلت تعیین شده جهت تجدید نظرخواهی در پرونده، اقدامی انجام نداده است.

بیشتر بخوانید:

متن این رای به شرح زیر است:

مرجع رسیدگی: شعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری قزوین

هیأت دادرسان: عباس محمدی رئیس دادگاه – محمد زارعی دادرس اصلی دادگاه- احسان اله قنبری دادرس دادگاه

موضوع رسیدگی: کیفرخواست شماره …. مورخ ……

شاکی:……..

وکیل مشتکی عنه: …………….

به تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ در وقت رسیدگی پرونده کلاسه…………. به تصدی امضاء کنندگان ذیل تحت نظر است. هیأت شعبه از توجه به محتویات پرونده، اظهارات طرفین ضمن اعلام ختم رسیدگی، با استعانت از خداوند متعال به شرح جداگانه اقدام به اظهار نظر نهایی می نماید:

((رأی دادگاه))

در خصوص شکایت انتظامی آقای ……………. علیه خانم ……………………. وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری قزوین فاقد سابقه محکومیت انتظامی، دایر بر عدم استفاده از اختیارت قانونی در مرحله تجدیدنظرخواهی دادگاه با توجه به:

۱- مفاد شکایت شاکی

۲ – ملاحظه دادنامه های صادره از شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی تاکستان و شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان قزوین

۳- مفاد کیفرخواست صادره از دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری قزوین

۴- اظهارات شاکی و مشتکی عنه در جلسه رسیدگی و لوایح تقدیمی و صورتجلسات پرونده جملگی دلالت بر تخلف خانم ……………. وکیل پایه یک دادگستری مبنی بر عدم انجام امور محوله در امر وکالت دارد.

۵- به لحاظ داشتن سابقه حدود ۱۰ سال وکیل مورد شکایت برابر تصویر برگ تجدیدنظرخواهی صفحه ۵ پرونده انتظامی، دادنامه شماره ……………….. مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۵ در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۱۵ به وی ابلاغ ولی در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۶ اعتراض سیستمی ارسال نموده است و با وصف طرح دعوی اعسار و ضرورت رسیدگی و تعیین تکلیف قطعی آن باز مهلت کافی در اعطای لایحه تکمیلی را داشته اند که به اقرار خودشان اقدامی ننموده اند.

۶- ملاحظه می گردد که دادخواست تقدیمی مطالبه وجه را شخص شاکی انتظامی تقدیم دادگاه نموده است و وکیل مورد شکایت بعد از ارجاع پرونده به شعبه ۲ دادگاه حقوقی تاکستان اعلام وکالت نموده است که این نکته را دارد که خواهان خود را محق به طرح دعوی مطالبه وجه دانسته است.

۷- دادگاه در اجرای ماده ۱۰۸ آئین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ تنها در محدوده کیفرخواست رسیدگی می نماید و سایر مطالب و ادعای شاکی در شکایت انتظامی در صفحه ۱۴ و لایحه تقدیمی شماره …………. مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ به دلیل اینکه تصمیم گیری در دادسرای انتظامی محترم کانون نگردیده است، دادگاه مواجه با تکلیف نمی باشد،

بنا به اقرار وکیل مورد تعقیب و اظهار ندامت در دادگاه، دادگاه با اعمال دو درجه تخفیف حکم به محکومیت نامبرده به توبیخ کتبی با درج در پرونده، برابر بند ۲ ماده ۱۱۹ و بند ۵ از ماده ۱۲۲ آئین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ با اصلاحات ۱۴۰۲ صادر و اعلام می نماید. رأی صادره مطابق بند ۱ ماده ۱۱۲ آئین نامه مزبور ظرف مهلت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض از ناحیه شاکی انتظامی در دادگاه عالی انتظامی قضات می باشد .

رئیس شعبه سوم دادگاه انتظامی                    دادرس دادگاه                      دادرس دادگاه

               عباس محمدی                                 محمد زارعی                     احسان اله قنبری

منبع: روابط عمومی کانون وکلای قزوین

خروج از نسخه موبایل