اخبار اسکوداویژه

نشست خبری اسکودا درباره نامه قوه قضاییه به سازمان سنجش

قوه قضاییه در روزهای گذشته طی نامه ای به سازمان سنجش خواستار نظارت بر آزمون وکالت شده بود

وکلاپرس- پس از برگزاری نشست اضطراری شورای اجرایی اسکودا با حضور روسای کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور، نشست خبری برگزار و دیدگاه و مواضع کانون های وکلا درباره نامه اخیر قوه قضاییه راجع به آزمون وکالت تشریح شد.

در روزهای گذشته  تصویر نامه  ای منتشر شد که طی آن قوه قضاییه به عنوان چیزی که نظارت بر اجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون وکالت ۱۴۰۰، عنوان شده است نماینده ای به سازمان سنجش معرفی و از این سازمان خواسته است که همه مراحل آزمون را با تایید آن قوه برگزار کند.

نشست اضطراری درباره نامه اخیر معاون حقوقی قوه قضاییه و سازمان سنجش

به همین جهت و با توجه حساسیت موضوع دکتر جعفر کوشا رییس اسکودا ضمن دعوت از شورای اجرایی اسکودا برای برگزاری نشست اضطراری از روسای کانون های وکلا هم درخواست کرد تا  در این جلسه حضور داشته باشند تا درباره نامه اخیر معاون حقوقی قوه قضاییه و سازمان سنجش پیرامون آزمون وکالت ۱۴۰۰ رایزنی کنند.

بیشتر بخوانید:

نهایتا امروز پس از برگزاری نشست اظطراری شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، رییس اسکودا و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و برخی مدیران دیگر کانون های وکلا به منظور تشریح دیدگاه ها و مواضع کانون های وکلا در برابر رسانه های جمعی قرار گرفتند.

در این نشست خبری رییس اسکودا با تاکید بر مسلم بودن اصل استقلال کانون وکلا به موجب شرع، عقل و قانون و قواعد بین المللی از حاکمیت خواست حدود قانونی استقلال کانون های وکلا را به دقت رعایت کنند.

مالکی: به هر نحو ممکن آزمون وکالت ۱۴۰۰ را برگزار خواهیم کرد

در ادامه رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز با تاکید بر اصل اساسی استقلال کانون های وکلا، برگزاری مستقل آزمون را یکی از نمودهای اساسی این استقلال دانست و دخالت در آن را غیرقابل توجیه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

دکتر جلیل مالکی نهایتا گفت کانون های وکلای دادگستری ایران بر اساس مصوبه همایش اخیر بوشهر مبنی بر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰، به هر نحو ممکن آزمون وکالت را برگزار خواهند کرد.

احتمال برگزاری آزمون بدون کمک سازمان سنجش و با هماهنگی اسکودا

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه هیات عمومی اسکودا در بوشهر راجع به برگزاری آزمون گفت کانون های وکلا حتی در صورت لزوم بدون کمک سازمان سنجش و با هماهنگی اسکودا خودشان آزمون را برگزار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا