اخبار مجلس شورای اسلامی

نقدعلی: هیات مدیره‌ها شل و سفت می‌کنند / پیگیری می‌کنیم انتخابات اسکودا لغو شود

ادغام صندوق حمایت وکلا با سازمان تامین اجتماعی را دنبال خواهیم کرد

وکلاپرس- حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلا به تشریح فرآیند این تحقیق و تفحص و نتایج بدست آمده از آن پرداخته است.

به گزارش وکلاپرس نقد علی در گفت و گویی تفصیلی با همشهری آنلاین، به نتایج بدست آمده از تحقیق و تفحص اشاره کرده و خواستار لغو انتخابات اسکودا به دلیل عدم صلاحیت نامزد ها شده و همچنین پیشنهاد ادغام صندوق حمایت و سازمان تامین اجتماعی را به جهت بهره مندی وکلا از بیمه مطرح کرده است.

مشروح  اینگفت و گو به شرح زیر است:

تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری به چه نتیجه‌ای رسیده است؟

تحقیق و تفحص از کانون های وکلا در جلسه ۶ تیرماه مجلس به تصویب رسید و ۱۵ مرداد اعضای هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری و اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران انتخاب و ریاست این هیئت به بنده سپرده شد. کار تحقیق و تفحص شروع شده و کارشناسان مربوطه در در برخی استان ها مستقر کرده ایم و به مرور کارشناسانی را برای سایر کانون ها انتخاب می کنیم.

با توجه به انحصار طولانی مدت کانون وکلای مرکز، با مانعی هم مواجه شده‌اید؟

ابتدای کار با کانون ها مکاتبه کرده ایم تا بر اساس ماده ۲۱۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس کارشناسان ما در کانون ها مستقر شوند، هفته دوم مهرماه روسای کانون درخواست نشست با هیئت تحقیق و تفحص از کانون ها را داشته اند که اجابت شد و نشستی با روسای کانون ها برگزار گردید. این عزیزان در آن جلسه قول همکاری دادند ولی به قول خود وفادار نبودند و مجدد روی به لجاجت و عدم همکاری آورده اند.

تا اینکه یکم آبان ماه هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلا تشکیل جلسه می دهد و خود کانون ها که دستگاه مورد تحقیق و تفحص هستند برای هیئت، حدود و ثغور نحوه همکاری و ارائه اطلاعات مشخص نیست، واقعا این تعجب آور است. کانون ها ماهیت مستقل دارند و رئیس هر کانون مستقیماً باید پاسخگو باشد نه اینکه بخواهد اطلاعات را به اسکودا بدهد و ما از آن طریق پیگیری کنیم. تعجب می کنم که که واقعا این عزیزان از یک طرف مدعی استقلال می‌شوند و از طرفی دیگر تکالیف قانونی خود را به اسکودا محول می‌کنند. این موضوع مطرح است که قانون می دانند و لجاجت می کنند یا اساساً به قوانین اشراف ندارند؟

مصوبه هیئت عمومی اسکودا در یکم آبان سال جاری از دید ما غیرقانونی و فاقد ارزش است و کانون ها خود را به زحمت نیاندازند و اطلاعات وکلا را به اسکودا ارسال نکنند که در صورت ارسال اطلاعات به اسکودا، همین موضوع خود تخلف است و به قوه قضائیه معرفی می شوند. با اعضای هیئت مدیره ای که با هیئت همکاری نکرده اند برخورد می شود و به زودی اثرات استنکاف از اجرای قانون را می بینند.

بیشتر بخوانید:

تحقیق و تفحص از عملکرد کانون ها بر اساس اصل ۷۶ قانون اساسی و قانون آیین نامه داخلی مجلس با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسیده، پس مراتب استنکاف از اجرای قانون که مصداق بارز «ارتکاب اعمال خلاف حیثیت و شرافت و شئون شغل وکالت» است و از موارد زایل شدن شرایط جهت عضویت در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری می باشد.

معاونت حقوقی قوه قضائیه که نظارت عالیه بر عملکرد کانون های وکلا را بر عهده دارد، مراتب همکاری کانون ها را پیگیری می کند و رئیس هر کانونی که همکاری نکند را به دادستانی کل کشور و دادگاه عالی انتظامی قضات معرفی می کنیم. البته من مجدداً تاکید می کند دادگاه عالی انتظامی قضات باید در بررسی صلاحیت اعضای هیئت مدیره کانون ها دقت بسیار بیشتری داشته باشد، ما در بررسی ها مواردی را متوجه شدیم که با کوچکترین تحقیق و بررسی عدم صلاحیت شخص احراز می شود ولی متاسفانه این افراد تائید صلاحیت شده اند که ان شالله از طریق ریاست مجلس و با انعکاس این موارد به رئیس محترم قوه قضائیه، شرایط تغییر خواهد کرد.

مجلس چه پیگیری‌هایی در تسریع اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار داشته است؟

مجلس از طریق ابزارهای نظارتی خود پیگیر اجرای قانون است، وزارت اقتصاد هم در این مورد پای کار است و جلوی هجمه های سنگین انحصارگران ایستاده است، شما ببینید همین وکلا چقدر در سال های اخیر به فلان مسئول در وزارت اقتصاد و بهمان نماینده مجلس توهین کرده اند.

تاکنون به چه مواردی در تحقیق و تفحص رسیده‌اید؟

در طی فرآیند تحقیق و تفحص به موارد خوبی رسیده‌ایم که در گزارش به آنها اشاره می‌شود، از جمله این موارد می‌توان به هزینه‌های گزاف نقل و انتقالات اشاره کرد، هزینه‌هایی که برای دریافت آنها هیچ گونه مبنای قانونی وجود ندارد و دریافت این هزینه‌ها غیرقانونی است، کانون ها دریافت این وجوه را در قالب هدایا و هبه مطرح می کنند.

پیش از این هم گفته‌ام که بر اساس رأی شماره ۴۴۴ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری هبه عقد تملیک مالی به دیگری و به نحوی رایگان است و چنانچه در مقابل انجام کار یا حل مشکلی انجام شود از موارد مذکور در مقررات فوق‌الذکر نمی‌باشد. اکثر وکلا به ما مراجعه می کنند و از اینکه این پول ها را بالاجبار پرداخت نموده، ناراضی اند، روسای کانون ها بدانند دریافت این مبالغ با وجود نارضایتی افراد مشکل شرعی دارد.

موضوع دیگر در مورد نقل و انتقالات این است که همین وجوه به صورت سلیقه ای دریافت شده، اگر وکلا عمق فاجعه این اعمال سلیقه ها در دریافت وجوه بابت نقل و انتقال را متوجه شوند، قطعاً در مناسبات خود با روسای کانون ها و اعضای هیئت مدیره تجدیدنظر می کنند و خود معترض این اعمال سلیقه ها می شوند. دوران تلکه کردن وکلا بابت نقل و انتقال تمام شده و با توجه به عدم وجود مبنای قانونی برای دریافت نقل و انتقالات، وکلا هیچ مبلغی برای نقل و انتقالات پرداخت نکنند و سایر وکلا، در صورتی که نسبت به پرداخت پول در زمان نقل و انتقال ناراضی بودند، مبلغ پرداختی را پس بگیرند. ما در هیئت تحقیق و تفحص کنار وکلا هستیم.

بیشتر بخوانید:

موضوع اعطای پروانه وکالت به برخی افراد بدون شرکت در آزمون و حتی خارج از شرایط بند دال ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص به آن رسیدیم.

برگزاری آزمون ۱۴۰۲ وظیفه هر یک از کانون های وکلا به صورت جداگانه می باشد و بر اساس تبصره یک ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ضمانت اجرا برای استنکاف از اجرای حکم مذکور در تبصره ۱ اصلاحی که شامل برگزاری سالانه آزمون و پذیرفتن داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، شامل محرومیت از حقوق اجتماعی درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی است که شامل محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت حداکثر به مدت ۵ سال نیز می تواند باشد. اگر داوطلبان آزمون های وکلا از روسای هر کانون شکایت کنند با توجه به اینکه آزمون سال ۱۴۰۲ برگزار نشده، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون مذکور محکوم خواهند شد و موظف به برگزاری آزمون هستند.

البته ما در تحقیق و تفحص در پی حل مشکلات کانون ها و وکلا نیز خواهیم بود، یکی از مواردی که ان شالله آن را به زودی دنبال خواهیم کرد ادغام صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری با سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود. چرا که هم اکنون وکلا بیمه درمانی ندارند و در این بین بسیار تحت فشار هستند که انجام این کار کمک زیادی به وضعیت وکلا خواهد کرد.

در حین کار برخی روند و رویه های اشتباه را می بنیم که تذکر می کنیم، یکی از این مسائل اشتغال همزمان وکلا در شرکت های دولتی است، که بر اساس ماده ۸۰ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و قانون ممنوعیت تصدی بیش یک شغل این کار غیرقانونی است و با این افراد برخورد می شود.

بر اساس محور بررسی فهرست وکلا و صلاحیت قانونی آنها در حین انجام تحقیق و تفحص اگر مواردی را مشاهده کنیم یا گزارش مستند و متقنی در خصوص برخی وکلا مطرح شود، صلاحیت آنها را از مراجع نظارتی استعلام می کنیم. دادسرا و دادگاه های کانون های وکلا بازدارندگی لازم را ندارند، باید برای ایجاد بازدارندگی و برخورد با وکلای متخلف اقدامات دیگری صورت پذیرد.

فکر می‌کنید تحقیق و تفحص به قرائت گزارش برسد؟

ما سعی می‌کنیم جمع‌بندی گزارش را در همین مجلس ارائه کنیم و برای اصلاح رویه‌ها به کار ببندیم. مجلس یازدهم قوانین زیادی را در حوزه وکالت تصویب کرده است. در چند ماه اخیر تصویب کردیم که پروانه وکالت از سامانه صدور مجوزهای کسب و کار صادر شود. همچنین مصوب شد همه شرکت‌ها و موسسات خصوصی بتوانند به جای وکیل، از نماینده حقوقی استفاده کنند. اگرچه کانون‌های وکلا نقدهایی در این ارتباط دارند اما در مجموع سعی می‌کنیم گزارش زودتر جمع‌بندی شود و در همین مجلس قرائت شود.

ظاهرا قانون تسهیل باعث افزایش چشمگیر قبولی‌های کانون وکلا بوده است. آماری دارید که سد ورودی شکسته شده است یا خیر؟

در این خصوص باید شفاف سازی صورت گیرد، با توجه به اینکه کانون وکلا اعلام نمود وکلا می توانند جهت تغییر محل اشتغال خود در آزمون شرکت کنند، بخشی از این قبول شدگان وکلای دادگستری هستند که به دلیل تغییر حوزه اشتغال، امتحان داده و در آزمون پذیرفته شده اند.

بیشتر بخوانید:

در آزمون کانون وکلای دادگستری که در ۱۳ مرداد سال جاری برگزار شد و آزمون معوق سال گذشته است، در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۸ نفر در آزمون وکالت کانون وکلا پذیرفته شده‌اند که از این میان ۱۰۹۴۳ نفر پذیرفته‌شده سهمیه آزاد و ۲۵۶۵ نفر پذیرفته‌شده سهمیه ایثارگران هستند.

تعداد پذیرفته شدگان آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه نیز همین حدود است، نکته مهم این است با توجه به اینکه فاصله زمانی برگزاری دو آزمون یک و نیم ماه بوده و نتایج آزمون کانون وکلا پس از برگزاری آزمون مرکز وکلا اعلام شد، اکثر افرادی که در آزمون کانون وکلا شرکت کرده اند، در آزمون مرکز نیز شرکت نمودند. لذا تعداد قبولی های مشترک دو نهاد یعنی کانون و مرکز زیاد است و برآورد می شود تعداد این افراد بین ۹ الی ۱۱ هزار نفر باشند.

پس با این تفاسیر اگر بخواهیم نگاه کنیم تعداد قبولی ها و پذیرفته شدگان نسب به سال گذشته تنها رشد دو برابری داشته است.

تکلیف کارآموزهای آزمون‌های قبلی نیز ظاهرا مشخص نیست و با کارشکنی‌هایی مواجه هستند. در تحقیق و تفحص به این مسئله پرداخته شده است؟

پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۴۰۰ در حال حاضر در حال طی کردن دوره کارآموزی خود هستند و موضوع اشتغال آنها و فعال شدن سامانه CMS یکی از معضلات و مشکلاتی است که این افراد با آن درگیر هستند، ماده ۵۴ آیین نامه اجرائی نیز واقعا اشکال زیادی دارد، یک فرد چگونه می تواند هر روزه به دادگستری مراجعه کند و از یک پرونده چند صد صفحه ای یک گزارش تهیه کند، کانون ها مرحله مذکور را تفسیر به رای می کنند و برخی کانون ها، ۱۸۰ روز اداری را ملاک خود قرار داده اند که عملاً این مرحله ۸ طول می کشد. بنظرم نویسندگان این آیین نامه عامدانه این اقدام را انجام داده اند و از آنجایی که آیین نامه های مصوب رئیس قوه قضائیه جهت تطبیق با قانون به مجلس ارسال می شود، این آیین نامه مشکل ساز شده است.

بیشتر بخوانید:

کارآموزان بدانند در مورد فعال شدن سامانه سی ام اس و اشتغال کارآموزان سال ۱۴۰۰ کانون های وکلا به جای همراهی مقاومت و غالباً کارشکنی می کنند ولی رایزنی‌های لازم صورت گرفته است تا این مشکل نیز حل شود. آقای پورسید روز سه‌شنبه به بنده قول دادند که هفته آینده با همراهی کانون های وکلا مشکل قبولی‌های ۱۴۰۰ را حل کنند و اگر کانون های وکلا همراهی نکردند، خود قوه قضاییه راساً سامانه سی ام اس و موضوع اشتغال کارآموزان را حل می کند، این را در نظر بگیرید که پذیرفته شدگان آزمون مرکز وکلا به محض شروع دوره کارآموزی می توانند ماهانه دو پرونده بگیرند.

در مجموع اجرای قانون تسهیل را موفق می‌دانید؟

قانون تسهیل در مجموع انحصار امضاهای طلایی را شکسته است و تنها انحصارگران از این قانون ناراضی هستند، متاسفانه برخی افراد نیز با انحصارگران همراهی می کنند و غالباً در نشست ها و مصاحبه ها مطالبی را مطرح می نمایند که دقیق نیست. این موضوع هم که گفته می‌شود قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار یا صدور پروانه وکالت در درگاه صدور مجوزهای کسب و کار، کانون وکلا را ذیل وزارت اقتصاد می‌برد، کاملا غلط است. مسیر صدور پروانه وکالت تنها برای شفاف شدن قرار است از این کانال عبور کند. صدور پروانه وکالت کماکان از طرف کانون وکلا و مرکز وکلا اتفاق می‌افتد.

هیات مدیره کانون وکلا با تحقیق و تفحص همراهی کرده است یا مقاومت می‌کند؟

هیات مدیره شل و سفت می‌کند. گاهی همراهی می‌کنند و گاهی بدقلقی می‌کنند. معاونت حقوقی قوه قضاییه با نامه‌ای که زده است، آخرین اولتیماتوم را به کانون‌های وکلا داده است. امیدواریم همکاری کنند تا دیگر مجبور نشویم به‌عنوان عدم همکاری و تخلف از مصوبه مجلس به قوه قضاییه معرفی‌شان کنیم.

انتظار داریم رئیس قوه قضائیه به موضوع بررسی صلاحیت کاندیداهای اسکودا رسیدگی کند و پیگیری می کنیم که انتخابات اسکودا که قرار است برگزار گردد لغو شود تا صلاحیت کاندیدهای اسکودا بررسی گردد، برخی از این افراد بر اساس اطلاعات موجود متخلف اند و صلاحیت لازم را ندارند.

منبع: همشهری آنلاین

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. حاج آقای نقدعلی مصاحبه کردن و گفتن بین نه تا یازده هزار نفر قبولی مشترک وجود داره

    این یعنی جنایت در حق داوطلبان و دور زدن قانون

    نمایندگان مردم در مجلس انقلابی ،ورود کنید و حق داوطلبان را احقاق کنید

    1. حاج آقا نقدعلی
      حالا که خودتون هم میدونین امسال چه فاجعه ای علیه داوطلبان مظلوم و بیچاره رخ داده
      به آمار دادن اکتفا نکنید
      مجلس انقلابی باید انقلابی باشه
      مثل رهبرمون شجاع باشید
      هرجا تخلف دیدین ورود کنید
      حق جوونای مردم بدین

      ایین دوروز دنیا که روی این صندلی ها نشستین، فرصت خدمته

      یازده هزار نفر جوان تحصیلکرده مردود کرده رو، میتونین بیارین جای این یازده هزار نفر مشترک

      یاعلی بگین

      نترسید

  2. اینا از قصد آزمونها پشت سرهم برگزار کردند که خیلی از افراد مشترک قبول شن و این یعنی دور زدن قانون و کاهش تعداد قبولی و استمرار انحصار نمایندگان مجلس ورود کنید به موضوع دستگاه های نظارتی خواهشاً نظارت کنید تو روز روشن دارن قانون دور میزن امان از انحصارگری و انحصارگران بی انصاف

    1. آقای حمیدرضا شما باید قبل برگزاری ازمون به این موصوع اعتراص می کردید که یک ازمون برگزار بشه و نتیجه ش مشخص بشه و بعد دومی برگزار بشه…. بعد از اومدن نتیجه که نمی تونید به این شرایط ازمون اعتراص کنید…. ضمن این که شما نمی تونید برای قبول شده ها تعیین تکلیف کنید. که کجا ثبت نام کنند… من سال ۹۷ هم وکالت هم مشاوران قبول شده بودم هر دو تا تا را ثبت نام کردم… ولی مشاوران نرفتم فقط ثبت نام کردم… همه دوستان من هم همین شرایط داشتند… امسال هم همینه اغلب قبول شده ها هر دو تا را ثبت نام می کنند .

    2. زنده باد آقای حمیدرضا
      اجحافی که امسال در حق بچه ها شده در تاریخ آزمون ها بی سابقه س
      آنقدر اش شور شده صدای همه دراومده
      یازده هزار نفر قبولی مشترک یعنی فاجعه
      یعنی بازی با اینده یازده هزار نفر داوطلب

      اعلام قبولی های جایگزین حق‌مسلم ماست و ما تا گرفتن نتیجه از پا نمیشینیم

  3. ببخشید آقا یا خانم م ز ، آقای نقدعلی، کجا این حرف زدند ما که نشنیدیم…. مستند ارائه بدید….. خواسته شما به ناحق…. در ضمن طبق تمام کمپین های که تشکیل دادید هزار نفر فقط کمپین امصا کردند…. که اون هزار نفر هم همشون داوطلب نیستند بعصی هاشون از اعصای خانواده داوطلبین هستند نهایت ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر معترص هستید و خواسته نا حق خودتون به عنوان خواسته یک جامعه ده هزار نفری قلمداد می کنید….

    1. ببخشید خانم یا آقای م ز من مطلب بالا را نخونده بودم…‌ خوندم بله تو مطلب بالا نوشته که آقای نقدعلی گفته پیش بینی می شه ۹ الی ۱۱ هزار نفر احتمالا مشترک باشند…. ولی هیچ حمایتی نکرده ازتون… نگفته تخلفی صورت گرفته…. ببخشید می گم از بس مجلس انقلابی به ناحق از شما حمایت کرده که به مذاقتون خوش اومده…ولی این خواسته تون نامعقول و نامشروع شما طبق طرح تسهیل نتونستید تراز بیارید…. هیچ کس نمی تونه کاری براتون بکنه حتی محلس انقلابی…. فصای مجازی رها کنید برای سال بعد مطالعه کنید.

      1. کمپین ما ، دو هزار و سیصد امضایی هست
        و کمپین دوم ما هزار و صد امضایی

        و چندبرابر این افراد هم معترضن ولی از کمپین ها بیخبرن

        حالا شما چه مشکلی با قبولی داوطلبان دارین نمیدونم

        این کشور سالیانه داره چندین هزار وکیل جذب میکنه
        مشکل شما با داوطلبان امسال چیه؟؟؟؟

        چقدر بخل‌باید باشه که قاطع روزی جوانان دیگه باشیم و موفقیت خودمون رو در عدم موفقیت دیگران ببینیم و براش تلاش هم بکنیم!!!!!

        متأسفانه هرسال باید نزدیک به بیست و پنج هزار کارآموز به کشور اضافه بشه
        شما هرسال میخاین بیاین تو سایت ها و اعتراض کنین به قبولی داوطلبان یا اعتراضات شون؟؟؟؟

        شما کار مهمتری ندارید؟

        1. بله خانم م ز ما تا اصلاح طرح تسهیل اعتراص پی کنیم…. مجلس بعدی طرح تسهیل اصلاح می کنه….

  4. باسلام
    لطفاباحذف مشترکین آزمون وکالت ازضایع شدن حقمون جلوگیری کنین
    لطفاافرادی که بهشون نه نفع داره نه ضررجبهه نگیرندماخواستارحقمون هستیم روز وشب یکسال درس خوندیم نه نمره منفی داشتیم نه سفید نمره های خوبی داشتیم فقط بخاطراین مشترکین ماضربه خوردیم خواهش میکنم حاج آقای نقدی وحاجی دلیگانی پیگیری کنند

  5. حاج آقای نقدعلی مصاحبه کردن و گفتن بین نه تا یازده هزار نفر قبولی مشترک وجود داره

    این یعنی جنایت در حق داوطلبان و دور زدن قانون

    نمایندگان مردم در مجلس انقلابی ،ورود کنید و حق داوطلبان را احقاق کنید

  6. متاسفانه از زمان تصویب قانون تسهیل همواره شاهد هیاهو و وا اسفای انحصارگرایان متولیان وکالت بودیم ،اونایی که در یک آزمون آبکی بدون رقیب نص محور بدون استرس قبول شدن و با جان و مال و ناموس این ملت و با آزمون و خطا در پرونده ای موکلین بخت برگشته حالا تجربه وکالت پیدا کردن و خرشان از پل گذشت دم از ازدیاد وکیل و بی سواد خواندن شرکت کنندگان ۱۱۰هزارنفری می‌نمایند و برای اثبات این امر با طرح سوالات مبهم غیر استاندارد و با ۲۰تا۲۵درصد اشتباه و غلط اقدام به برگزاری آزمون سخت و با لابی های پشت پرده و برگزاری همزمان و با فاصله بسیار محدود دو آزمون که قبول شدگان حدود ۹تا ۱۱هزار مشترک طبق صحبت حاج آقا نقد علی عملا تسهیل را دور زدن و حتی از سالهای قبل تسهیل هم آمار قبولیها کمتر شده که باعث بدنامی جوانان شرکت کننده شده است.که جا دارد مجلس انقلابی و بیت مقام معظم رهبری ورود کند و از این اجحاف و دور زدن قانون را بگیرن و متخلفین در هر پست و مقام را به دستگاه قضایی معرفی و محترم نمایند.

    1. محمد خان کی گفته تعداد قبولی ها کمتر از سال های قبل شده؟؟؟؟!!!! خود نقدعلی گفته نسبت به سال قبل فقط ۲ برابر جواب نقدعلی،انتظار سه الی چهار شدن داشته که نشده… بهر حال نقدعلی رفتنی… مجلس یازدهم نفس های آخرش می کشه..‌

      1. شهروند محترم، در کشور اگر قانونی مصوب شود هر چند از دیدگاه عده ای خاص بد باشد،ولی از سوی عده ای که منافع دارن درست اجرا نشود و به عناوینی دور زده شود و بهر شاخه ای دست بگیرن برای عدم اجرای آن ،واقعا فاتحه قانون گزاری کشور را باید خواند،امروز ما شاهد این امر هستیم.قبول دارید که یکیش برگزاری هم زمان آزمون ،طرح سوالات غیر استاندارد با حدود۲۵درصد غلط که اساتید بر جسته حقوق کشور را هم در بهت و حیرت واداشت،عدم انتشار کلید مرکز تاکنون و صحبتهایی و شایعه هوایی مبنی بر دست بردن در تراز و…حامی از این امر هست،۱۱۰هزار جوان شرکت کننده با قبولی های تقریبا یک کانون.پس قانون اجرا نشده.ضمنا حاج آقا نقد علی یک فرد نیست ،یک مسلک و روش و ابراهیم زمان در شکستن بت انحصار وکالت از است برادر و با مردمی بودن ویلایی بودنش شک نکنید که با رای بالا در سنگر مجلس چون خاری در چشم تنگ نظران خواهد ماند.

        1. …. به نقدعلی…. من که ازش نمی گذرم…. سرپل صراط منتطرش هستم…. ببخشید برادر خیلی جدی گرفتی کسانی که می خواهند رای بدن همشون داوطلب وکالت نیستند( با فرض بر این که همه ی داوطلبین وکالت راصی به طرح تسهیل باشند) آقای نقدعلی هم طی ۴ سال مجلس فقط و فقط فقط به کانون وکلا گیر داد رفت آیا تو زمینه ی دیگه یه صحبتی کرد؟؟؟!!! ببخشید کل مشکل این مملکت کانون وکلا بودند؟؟؟!!… آیا تونست برای اقتصاد مملکت یه قدم مثبت برداره؟؟؟!!! …

  7. . مقامات مسیول ،مقام معظم رهبری فرزانه و نمایندگان انقلابی تقاضا داریم همانطور که قانون ضد انحصار تسهیل را تصویب کردید که موجب خشم انحصارطلبان و سر در کمی لبنان شده، در اجرا هم آنرا در امان خدا رها نکنند باید نظارت مستمر و موثر داشته باشند دستان متولیان آزمون را از دخالت در برگزاری آزمون تعیین تراز و زمان برگزاری و طرح سوال کوتاه کنند، سنجش باید مر قانون را اجرا کند .سوالات آزمون باید تدچویط اساتید انقلابی ولایت مدار و بی طرف و استاندارد طرح شود،فواصل برگزاری رعایت شود تا شاهد نزدیک به ۸۰درصد قبولبعای مشترک نباشیم و عملا در مرکز پذرش بسیار محدود و خالی بماند و این مصداق تخلف آشکار از قانون و اخذ نتیجه معکوس از طرح تسهیل بود که امسال شاهدش بودیم.چرا سکوت در مقابل این بی عدالتی چرا راحت قانون دور زده میشه.؟چرا کلید سوالات تاکنون منتشر نشده ؟چه ابهامی وجود دارد که امسال این وضعیت پیش آمده.در نهایت تقاضای اصلاح تراز دستوری و تفکیک آمار پذیرفته شدن همزمان دو آزمون و جایگزینی از میان با ۱۱۰هزار جوان شرکت کننده دارای مناسب را داریم .جانم فدای رهبر

  8. از مسئولین محترم تفاصامندیم که با حذف قبولی های مشترک آزمون وکالت به خواسته داوطلبان که واقعا زحمت کشیدن حقشان ضایع شده رسیدگی نمایند

  9. چهار سال پیش که ازمون وکالت قبول شده بودم چهار سال شب و روز خونده بودم هیچ کس به قبولی در آزمون وکالت اون هم در سال اول فکر نمی کرد همه مطمئن بودیم حداقل باید دوسال شب و روز بتونیم تا قبول شویم حتی قبول شده های سال هال ۹۰ و ۹۱ هم همین وصعیت داشتن که یک سری دوستان به شش ماه درس خوندن انتطار قبولی دارند …. و جالبه همین افراد به ازمون های سال های قبل می گن آبکی…. تراز طرح تسهیل نتونستید بیارید بابا دیگه خجالت بکشید… ما قدیم ها ازمون قبول نمی شدیم یه چند ماه از خجالت پیش اطرافیان نمی رفتیم….

  10. با سلام خدمت آقای نقد علی نماینده محترم مجلس
    ما خواسته برحق و قانونی خود را مطالبه میکنیم
    تخلف در هرجایی ممکن است رخ دهد،چه قبل آزمون چه بعداز آزمون،در آزمون مرکز ۳شهریور به طور خیلی شیک و مجلسی آزمون برگزار شد ولی در بطن آن وقتی دقت میکنیم،میبینیم که عملا به قانون تسهیل عمل نشده و با روح قانون بازی شده،اگر قانون تصویب شده پس باید به درستی اجرا شود،آمار قبولی های مشترک ۹تا ۱۱هزار نفری یک فاجعه و سناریوی از پیش برنامه ریزی شده می باشد،از نمایندگان محترم مجلس خواهشمندم با ورود انقلابی جلو این قانون شکنی های زیر پوستی گرفته شود،حق بسیاری از داوطلبان ضایع شده و هنوز انحصارطلبان دست از لجاجت برنداشته ودر برابر قانون سرتعظیم فرود نمی آورند،
    از هئیت تحقیق و تفحص،از کمیسیون اصل ۹۰،از نمایندگان محترم مجلس درخواست ،رسیدگی دارم،چون حق الناس بزرگی رخ داده و باید کسانی که قانون را عملا دور زده اند پاسخگو باشند،باتشکر

  11. خداوند به نمایندگان انقلابی مجلس ازجمله آقای نقد علی عمر باعزت بده،که جلو این انحصار گران رو داره به خوبی میگیره،اگر کار انحصارگران درست و قانونی بود
    هرگز قانون تسهیل تصویب نمیشد
    اونایی که میگن ما با تسهیل قبول نشدیم،اگر ما هم مثل شما ازنص قانون آزمون میگرفتن،خب معلومه رتبه میشدیم
    پس انقد دور بر ندارید،خدامیدونه تا الان چندتا پرونده بریدن ونتونستین دفاع کنید
    به هرحال … قشر تحصیل کرده و جوان نیاز به حمایت داره و جای امثال شما رو نمیخاد بگیره

    1. خانم یا آقای ام این چه توجیهی؟؟؟!!! امسال هم یک عده تو همین آزمونی که شما دادید رتبه شدند می خوندید رتبه می شدید…. یه طوری صحبت می کنید انگار امسال همه تو ازمون رد شدند ؟؟؟!!! بعدش مگه یه عده از رتبه های برتر امسال قبول شده های سال‌های قبل نیستند…. یه کاری نکنید ما برا ازمون سال بعد بریم شرکت کنیم… که اگه ما شرکت کنیم شرایط برا شما سخت تر می شه… من سال ۹۷ سردفتری قبول شده بودم‌ سال ۱۴۰۱ دوباره با این که اصلا مطالعه نداشتم شزکت کردم با تراز ۷۵۰۰ قبول شدم…

      1. شما یکی حتما شرکت کن
        شما عمرت توی شرکت برای آزمون ها باید بگذره
        متأسفانه افراد … مثل شما بجای زندگی کردن
        بدنبال جنگیدن هستند

      2. بله یازده هزار مردودی کاذب داشته آزمون
        که بی سابقه س
        و این یازده هزارنفر حق‌شون میخان و پای مطالبه شون ایستادن

  12. عرض سلام و احترام
    جناب آقای نقدعلی خواهشمندیم در خصوص این تخلف و دور زدن طرح تسهیل پیگیری های لازم رو داشته باشین
    نگذاریم حق داوطلبانی که با تراز بالا( ۶۰۰۰هزار) پایمال بشه
    خدانگهدارتان باشد🙏

  13. با سلام: نماینده ی محترم مجلس شورای اسلامی ،رئیس هیئت تحقیق و تفحص از کانون های وکلا
    جناب آقای محمدتقی نقدعلی .
    باتوجه به برگزاری آزمون های دو نهاد بزرگ وکالت ،که با فاصله ی ۳ هفته ،و قبل از اعلام نتایج آزمون کانون وکلا ،مرکز وکلا نیز آزمون خود رابا برنامه ریزی هایی که از قبل با کانون وکلا داشتند برگزار کرد ،تعداد شرکت کنندگان صدو ده هزار نفر بودند .و از این تعداد حدود ۸۰ درصد قبول شدگان آنها مشترک کانون و مرکز هستند .
    و به ظاهر قانون تسهیل اجرا شده ولی در عمل دور زده شد . ،چرا ؟که اگر قانون به درستی اجرا می‌شد و فاصله ی آزمونی قانوناً مدیریت میشد .پذیرفته شدگان کانون دیگر در آزمون مرکز وکلا شرکت نمی‌کردند. و ثبت نام خود را در کانون انجام می‌دادند. و حق داوطلبان مردودشده در مرکز وکلا که باید قبول شده اعلام می‌شدند با بی تدبیری نهادهای وکالت ضایع نمیشد .
    از محضر جنابعالی استدعا دارم ،که به این امر مهم رسیدگی فرمائید.و کسانی که با روح قانون بازی کردندو ممکن است دوباره تکرار شود واز قانون سرپیچی کردند ورود کنید .و نگذارید که در مقابل نمایندگان و قانون بایستند.

  14. لطفابعضی افرادازروی ناآگاهی جواب ندهندچراکه مخاطب ماجناب حاج آقای نقدعلی میباشد ماهم مثل هزاران نفردیگرخواسته داریم وخواسته مامعقول هست حذف نفرات مشترک آزمون وکالت وتصحیح ترازمرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا