گفت و گوویژه

درخواست آزادی مشروط ، اعاده دادرسی و مرخصی وکیل امیرسالار داودی رد شد

وکلاپرس- وکیل طناز کلاهچیان از رد شدن سه درخواست آزادی مشروط، اعاده دادرسی و مرخصی وکیل امیرسالار داودی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل امیرسالار داودی که پنج تیرماه ۱۴۰۱ برای تحمل ادامه حبس بازداشت و روانه اوین شده بود، در سال ۹۷ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهام های متعدد در مجموع به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

وکیل طناز کلاهچیان در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت پرونده وکیل امیرسالار داودی گفت: در طول یک هفته اخیر مطلع شدیم که هر سه درخواست آزادی مشروط، اعاده دادرسی و مرخصی وکیل امیرسالار داودی رد شده است. به عبارت دیگر سه راه بهره‌مندی این وکیل دادگستری از حقوق و قانون رد شده است.

او با اشاره به درخواست های وکیل امیرسالار داودی گفت: او درخواست آزادی مشروط داده بود اما این درخواست توسط شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب رد شده است. درخواست اعاده دادرسی برای پرونده امیرسالار داودی توسط وکلای وی ثبت شد اما شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور این درخواست را با طرح این دلیل که یکبار به موضوع رسیدگی شده، رد کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وکیل داودی با توجه به تحمل یک سوم مدت حبس، از ۲۷ اسفندماه مشمول مرخصی می شد و درخواست مرخصی داده بود، اما امروز اعلام شد دادستانی با این درخواست موافقت نکرده است.

وکیل کلاهچیان راجع به میزان حمایت کانون وکلای مرکز به خبرنگار وکلاپرس گفت: باتوجه به عملکردی که تاکنون از هیات مدیره کانون وکلای مرکز و اداره حقوقی دیده ایم، ترجیح می دهم موضوع توسط آنها پیگیری نشود چون تاکنون هیچ اقدام یا پیشرفتی نداشته اند. اسفندماه سال گذشته وکیل حسن صفادوست (رییس کانون وکلای مرکز) با امیرسالار دیدار داشت و قول همکاری داده بود اما هیچ اتفاقی نیفتاد. به نظر می رسید قصد جدی برای پیگیری نیست و دلیل بر نشدن نیست و گویا نخواسته اند. به خدا توکل کردیم و خودمان پیگیر امور هستیم.

او در پایان گفت: ۳ سال و ۹ ماه از حبس وکیل امیرسالار داودی سپری شده است و ۶ سال و ۵ ماه دیگر آن باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. تا حدی که از موکلهای ایشون اطلاع دارم، همه فقط سیاسی بودن نه افراد تحت ظلم، رسالت وکیل کمک به مظلومان هست نه دنبال شهرت سیاسی بودن اقلا فکر زن و بچه بودن آنها هم حقی دارند و یک وکیل اول باید حق خانواده اش را رعایت کند کاری نکند گرفتار زندان شود بهرحال امیدوارم راه خروجی پیدا کند چون طفل معصومش گناهی ندارد و همسرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا