گفت و گوویژه

مدیر داخلی اسکودا: انتخابات اتحادیه فردا برگزار خواهد شد

وکلاپرس- مدیر داخلی اسکودا در پاسخ به موضع‌گیری اتحادیه در خصوص رأی جدید دادگاه عالی انتظامی قضات گفت: انتخابات اسکودا فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، شعبه پنجم دادگاه عالی انتظامی قضات به ریاست نورالدین صادقی و مستشاری محمد دیوسالار و شهرام محمدزاده، با صدور دادنامه‌ای به تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ اعلام کرد برگزاری انتخابات اسکودا تا زمان روشن شدن جایگاه قانونی این نهاد توسط قانونگذار فاقد وجاهت قانونی است.

گفتنی است از ابتدای ماه برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات اسکودا در تاریخ ۱۸ بهمن (فردا صبح) و با حضور ۴۰ نامزد برای تصدی پنج کرسی اتحادیه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید:

انتخابات اسکودا فردا برگزار خواهد شد

علی‌رغم پیگیری‌های خبرنگار وکلاپرس از مدیران اسکودا، وکیل ابراهیم کیانی (نائب رییس اسکودا) به دلیل حضور در جلسه‌ای گفت امکان پاسخگویی ندارم.

با این وجود وکیل امید اسماعیل طهرانی، مدیر داخلی اسکودا، درخصوص تصمیم این نهاد برای برگزاری یا لغو انتخابات گفت: انتخابات اسکودا فردا برگزار خواهد شد.

نهاد تصمیم‌گیر درخصوص برگزاری انتخابات اسکودا، هیات عمومی است

مدیر داخلی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در توضیح بیشتر درباره موضع اسکودا گفت: نهاد تصمیم‌گیر درخصوص برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات، هیات عمومی است و تصمیم این نهاد، برگزاری انتخابات مذکور خواهد بود.

طهرانی همچنین گفت: رأی دادگاه عالی انتظامی قضات به ما ابلاغ نشده و صرفا در فضای مجازی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سابقه

لازم به ذکر است پنجاه و یکمین نشست اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ۲۴ و ۲۵ آبان به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان در جزیره کیش برگزار شد و یکی از دستورات این نشست، برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه جدید اسکودا بود که با صدور دادنامه ای از سوی دادگاه انتظامی قضات، مبنی بر عدم صلاحیت بعضی افراد لغو شد.

درنهایت هیات عمومی اسکودا در جریان رای‌گیری تعویق و یا تجدید انتخابات هیات رئیسه اسکودا، با تجدید انتخابات اسکودا موافقت کردند و به همین علت برگزاری انتخابات به ۱۸ بهمن (فردا) موکول شد.

‫۲ دیدگاه ها

  1. همکار گرامی ادعا دار بودین شما و هم صنفاتون نخبه ای چجور نخبه ای هستین نمیتونید از حق خودتون و کانونتون دفاع کنید؟!شما حتی امسال ازمون هم گردن نگرفتین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا