اخبار صنفی

وکیل مصطفی نیلی در توییتی از آزادی موکلش کیوان صمیمی خبر داد

وکلاپرس- وکیل مصطفی نیلی در توییتی از آزادی موقت موکلش کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و سردبیر نشریه ایران فردا خبر داد.

به گزارش وکلاپرس ،مصطفی نیلی در توییتی درباره آزادی موقت موکل خویش نوشت: «با توجه به گزارش پزشکی قانونی در مورد وضعیت جسمانی ⁧ کیوان صمیمی⁩ با دستور دادستان و مستند به ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری اجرای حکم ایشان متوقف و موقتا از زندان آزاد شدند.»

بیشتر بخوانید:

گفتنی است وکیل مصطفی نیلی که خود اخیرا به اتهام اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت در بازداشت موقت به سر می‌برد، پس از چهار ماه با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

کیوان صمیمی آذرماه ۹۹ برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شد

 کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی سردبیر نشریه «ایران فردا» دوران محکومیت ۲ ساله خود به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» را می‌گذراند. این فعال روزنامه نگار آذرماه سال ۹۹ به زندان فراخوانده شد.

از قانون آیین دادرسی کیفری:

ماده ۵۲۲- درصورتی که مداوای محکوم به حبس در خارج از زندان ضروری باشد، قاضی اجرای احکام کیفری، مدت زمان مورد نیاز برای مداوا را با توجه به نظر پزشکی قانونی تعیین می‌کند و با أخذ تأمین متناسب، اجرای حبس را به تعویق می‌اندازد و هرگاه محکومٌ‌علیه تأمین متناسب ندهد، معالجه وی در بیمارستان تحت نظر ضابطان صورت می‌گیرد و مدت معالجه جزء محکومیت وی محسوب می‌شود.

تبصره- مفاد این ماده از جهت اعزام برای مداوای سایر افرادی که در حبس به سر می‏برند، نیز اجراء می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا