اخبار اسکوداویژه

برگزاری انتخابات اسکودا تجدید خواهد شد

وکلاپرس- هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در جریان رای گیری تعویق و یا تجدید انتخابات هیات رئیسه اسکودا، با تجدید انتخابات اسکودا موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس، با خارج شدن دستور انتخابات هیات رئیسه اسکودا از دستور کار هیئت عمومی در پنجاه و یکمین نشست اسکودا، اعضای مجمع عمومی امروز مورخ ۲۵ آبان ماه در خصوص تعویق و یا تجدید این انتخابات تصمیم گیری کردند.

پنجاه و یکمین نشست اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از روز گذشته و امروز (۲۴ و ۲۵ آبان) به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان در جزیره کیش در حال برگزاری است.

یکی از دستورات این نشست دو روزه، برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه جدید اسکودا بود که روز گذشته با صدور دادنامه ای از سوی دادگاه انتظامی قضات، مبنی بر عدم صلاحیت بعضی افراد، با چالش رو به رو شد.

بیشتر بخوانید:

در نهایت مجمع عمومی در نشست عصر روز گذشته خود با اکثریت آرا تصویب کرد، برگزاری انتخابات از دستور کار خارج شود، اما تصمیم گیری در خصوص تجدید و یا تعویق انتخابات به نشست امروز این مجمع موکول شد.

در نشست صبح امروز با رای گیری مخفی از اعضا مقرر شد روند برگزاری انتخابات اسکودا تجدید شود.

مشاهده ویدیوی نتیجه رای گیری نوبت اول در خصوص تجدید و یا تعویق انتخابات اسکودا

بر اساس نتایج اعلام شده از رای گیری نوبت صبح این نشست:

۱۴۷ تعداد کل آرای مأخوذه:

  • ۷۴ رأی: تعداد رأی به تجدید انتخابات
  • ۷۳ رأی: تعداد رأی به تعویق انتخابات

رای گیری مجدد در نوبت عصر / تجدید انتخابات اسکودا

اما با اعتراض مدیران تعدادی از کانون ها و همچنین مغایرت تعداد تعرفه ها و برگه های دریافتی، ابتدا تصمیم بر بازشماری آرا و در نهایت تصمیم بر رای گیری مجدد در نوبت عصر این همایش شد.

در نهایت در رای گیری نوبت عصر با پایان شمارش آراء، ۶۷ رای به تعویق انتخابات و ۸۴ رای به تجدید انتخابات شمارش شد، به این ترتیب انتخابات هیئت رئیسه اسکودا تجدید خواهد شد.

  • تعداد حاضرین: ۱۳۹
  • تعداد آرا : ۱۵۱ ( آرای کانون مرکز با ضریب ۲ محاسبه گردیده است)
  • موافقین تجدید انتخابات : ۸۴
  • موافقین تعویق انتخابات: ۶۷

همچنین مقرر شد نحوه برگزاری، آگهی ثبت‌نام، زمان و مکان برگزاری این انتخابات از سوی شورای اجرایی اسکودا تعیین شود.

مشاهده ویدیوی نتیجه رای گیری نوبت دوم در خصوص تجدید و یا تعویق انتخابات اسکودا

تفاوت «تجدید انتخابات» با «تعویق انتخابات»

اختلاف تعویق با تجدید انتخابات در عمل در این است که در صورتی که انتخابات تعویق بشود، فرایند انتخابات از ابتدا تکرار نخواهد شد و انتخابات با همین نامزدهای فعلی در وقتی دیگر انجام می شود.

ولی در صورت تجدید انتخابات، باید همه فرایند انتخابات شامل فراخوان مجدد ثبت نام نامزدها از ابتدا انجام بشود و افراد جدید می توانند به عنوان نامزد در انتخابات ثبت نام کنند.

یک دیدگاه

  1. از برگزاری بدون حرف و حدیث و اعتراض یک رای گیری ساده عاجزند اونوقت ما ۲۰ ساله که توقع واهی داریم این اتحادیه بتونه منشا اثار مهمی در امر وکالت باشه.
    ادعا هم دارند ما مدیریتمون از جنس مدیریت بحران بوده.
    کدوم بحران؟
    بحرانهای خودساخته مثل رای گیری های مضحک اعتراض برانگیز؟
    همه سوخت تار و پودم به تب خیال باطل
    به نظرم کانونها بهتره هرچه زودتر و قبل از سوختن بیش از پیش تار و پود استقلالشون و لکه دار شدن شان و حیثیت نهاد وکالت، تصمیم جدی بگیرند برای خروج از این اتحادیه …
    والله اگر کانونها سرشون به امور وکالت در محدوده استانشون گرم باشه و حریفشون برای سر و کله زدن دادگستری ها و دادسراها و عوامل اجرایی دولتی در استانها باشه خیلی راحت تر می تونند تقابل رو به تعامل تبدیل کنند و اختیارات قانونی شون رو اعمال کنند و هدف اصلی تشکیلشون رو که رتق و فتق امور نهاد وکالت و حفظ استقلال اونه محقق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا