اخبار کانون هاویژه

نتیجه قطعی انتخابات کانون وکلای زنجان اعلام شد

وکلاپرس ـ نتیجه انتخابات هشتمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای زنجان مشخص شد و اعضای جدید هیأت مدیره این نهاد مشخص شدند.

به گزارش وکلاپرس، نتایج شمارش آرای انتخابات هشتمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان که روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در محل این کانون وکلا در شهر زنجان برگزار شده بود، توسط هیأت نظارت بر این انتخابات منتشر شد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به نامزدهای انتخابات اسکودا؛ دکتر جعفر کوشا و دکتر سید مهدی حجتی

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی کانون زنجان، در انتخابات مذکور از میان ۴۲۵ وکیل واجد شرایط شرکت در رأی گیری ۳۱۴ نفر در این انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق ریختند که نشان از مشارکت خوب ۷۴ درصدی در این انتخابات دارد.

بیشتر بخوانید: بی‌انگیزگی و عدم برگزاری انتخابات الکترونیک؛ دو دلیل شرکت‌نکردن وکلا در انتخابات

اسامی ۸ وکیل دادگستری منتخب از سوی وکلای کانون زنجان که روز پنجشنبه(۱۳ آبان ۱۴۰۰) در انتخابات شرکت کردند به شرح زیر است:

اعضای اصلی هیأت مدیره کانون وکلای زنجان

علی پزشکی۲۱۴ رأی
محمود برجی۱۷۲ رأی
عبدالله نجفی۱۶۵ رأی
محمدباقر مهدیون۱۴۲ رأی
لیلا داداشی۱۲۷ رأی

اعضای علی البدل هیأت مدیره کانون وکلای زنجان

مسعود ندیرخانلو۱۱۶ رأی
محمدرضا بابایی۸۹ رأی
حبیب الله بابایی۷۳ رأی

بر اساس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری(مصوب ۱۳۳۳)، نتایج انتخابات در صورت عدم اعتراض وکلای دادگستری به نتیجه انتخابات پس از سه روز قطعی خواهد شد.

 

 نتیجه انتخابات کانون وکلای زنجان قطعی شد
نتیجه انتخابات کانون وکلای زنجان قطعی شد

رییس هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای زنجان، با انقضای موعد قانونی اعتراض به نتایج انتخابات کانون مذکور و عدم وصول شکایتی در این زمینه، نتیجه قطعی انتخابات کانون وکلای زنجان را اعلام کرد.

از آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری

ماده ۱۱ ـ از واجدین شرائط انتخاب شدن کسانی که دارای رأی بیشتر هستند عضو اصلی و کسانی که بعد از اعضاء اصلی بیش از سایرین دارای رأی می‌باشند عضو علی‌البدل هستند.

ماده ۱۲ ـ مدت شکایت از جریان انتخابات تا سه روز بعد از اتمام قرائت آراء می‌باشد و شکایت از کسانی که حق رأی دادن دارند پذیرفته است.

ماده ۱۳ ـ مرجع رسیدگی به شکایات هیئت نظارت انتخابات است و مکلف است ظرف سه روز به شکایت رسیدگی و نظر خود را در محل اخذ آراء اعلام نماید.

تبصره ـ قضاتی که به درخواست خود بازنشسته، مستعفی یا بازخرید شوند، چنانچه ظرف ۶ ماه از تاریخ قطع رابطه تقاضای صدور پروانه وکالت نمایند از ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد معاف می‌باشند.

ماده ۱۴ ـ کسی که بر تصمیم هیئت نظارت معترض است می‌تواند به‌وسیله دفتر کانون به دادگاه عالی انتظامی قضات شکایت نماید مدت این شکایت سه روز از تاریخ اعلام تصمیم هیئت نظارت است و دادگاه مزبور منتهی در ظرف ۱۰ روز از تاریخ وصول شکایت رسیدگی و رأی خواهد داد و رأی مزبور قطعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا