گفت و گوویژه

ابراهیم کیانی: اظهارات چند تن از مدیران درباره مخالفت‌ اسکودا با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه خلاف واقع است

وکلاپرس- نایب رییس اسکودا به تشریح علت تاخیر اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال پرداخت و گفت: درخواست اصلاح در آذرماه سال قبل مورد موافقت واقع نشد.

به گزارش وکلاپرس، تاخیر در اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال از یک سو با اعلام نارضایتی کارآموزان و بروز مشکل برای آنان و از سوی دیگر با واکنش برخی مدیران نهاد وکالت مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای مرکز یکی از مخالفین اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه بود

وکیل ابراهیم کیانی، نایب رییس اسکودا، در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره مخالفت اسکودا با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال بوده است، گفت: هیأت ریسه اسکودا آذرماه سال گذشته در حالیکه مامور مذاکره با مقامات محترم قضایی بود و هنوز مذاکرات نهایی نشده بود، پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه را در جلسه شورای اجرایی مورخه ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ مطرح کرد و اتفاقا نماینده کانون وکلای مرکز یکی از مخالفین اصلاح بود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: علی رغم اینکه هیأت ریسه اسکودا پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ را مطرح کرده بود اما این مسئله در جلسات شورای اجرایی مورد توافق قرار نگرفت و اعلام شد اتحادیه صرفا به اصلاح موارد ناقض استقلال بپردازد.

هیأت ریسه اسکودا حق مخالفت با مصوبات کانونهای وکلا را ندارد

کیانی افزود: اگر اصلاح ماده ۵۴ در جلسه شورای اجرایی تصویب میشد، این ماده نیز همزمان با سایر اصلاحات مربوط به ناقض استقلال کانون ها در تیرماه امسال، مورد تصویب قرار می گرفت؛ چراکه تیم مذاکره کننده در قوه قضاییه با اصلاح موافق بود. مضافا اینکه هیأت ریسه اسکودا اساسا حق مخالفت با مصوبات کانونهای وکلا را ندارد و فی الواقع مجری مصوبات است.

علت طرح معافیت کارآموزان وکالت ۱۴۰۱ از ماده ۵۴

نایب رییس اسکودا همچنین درخصوص علت طرح معافیت کارآموزان وکالت ۱۴۰۱ از ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی گفت: باتوجه به زمانبر بودن اصلاح ماده ۵۴، هیات رییسه پیشنهاد معافیت را مطرح کرد و این موضوع در شورای اجرایی تصویب شد. از سوی دیگر برخی کانون ها مجددا درخواست اصلاح را مطرح کردند و سبب شد پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ مجددا در دستور کار قرار بگیرد و اسکودا مامور پیگیری موضوع شود.

این مدیر نهاد وکالت در پایان گفت: اظهارات چند نفر از مدیران مبنی بر مخالفت‌ اسکودا با اصلاح این ماده، با توجه به سوابق جلسات شورای اجرایی خلاف واقع است. ضمن اینکه ساختار و صلاحیت اسکودا به نحوی است که اساسا حق مخالفت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا