دیدگاهویژه

ربیعا اسکینی : پیش از تصویب قانون تسهیل گفتم متاسفانه به حرف اساتید توجه نمی‌کنند

وکلاپرس- دکتر ربیعا اسکینی در دیدار با اعضای کانون وکلای کرمانشاه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را سبب بروز مشکلات متعدد در سیستم حقوقی و قضایی کشور، اشتغال کاذب و بازی کردن با جان و مال و آبروی مردم دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای کرمانشاه، دکتر ربیعا اسکینی، استاد مبرز حقوق تجارت با انتقاد از تصویب قانون تسهیل گفت: جذب بی رویه افرادی که کمترین سواد حقوقی را دارن باتمام سیستم های حقوقی پیشرفته دنیا در تضاد است.

با تصویب قانون تسهیل مطمئنا ایجاد اشکال خواهد شد

دکتر اسکینی عنوان کرد: با تصویب قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار مطمئنا ایجاد اشکال خواهد شد. هدف اساسی تدوین کنندگان این قانون وقتی پای صحبت آنها می‌نشینید این است که می‌خواهیم جلوی انحصارگرایی و رانت را بگیریم، اما واقعیت این است که انتخاب وکلا ربطی به کانون ها ندارد و سازمان سنجش سوالاتی را طرح و نسبت به برگزاری آزمون اقدام می‌کند و هر فردی که صلاحیت علمی را داشته باشد از هر طبقه و خانواده ای باشد وارد جرگه وکالت می‌شود.

فرانسه در جذب وکیل بسیار سخت‌گیرانه عمل می کند

وی افزود: این موضوع برخلاف کشورهای پیشرفته مانند فرانسه که میشناسم که حتی در سال گذشته مستقیما درگیر آن بودم که کانون های وکلا در مورد جذب وکلا بسیار سخت گیرانه بوده و خود کانون ها هم امتحانات تشریحی و هم کتبی برگزار و بعد از این مراحل جلساتی در مورد اخلاق و رفتار، روانشناسی، و حتی جسمانی کاندیداها را بررسی‌ تا در نهایت تصمیم گرفته شود که آیا این فرد می‌تواند وکیل شود یا خیر.

بروز مشکلات متعدد در سیستم حقوقی و قضایی کشور

دکتر اسکینی درباره مقررات حاکم بر قانون تسهیل اظهار .کرد: در حال حاضر و با همین آزمون سازمان سنجش با مشکل روبرو هستیم که متاسفانه قانون تسهیل هم با جذب بی رویه افرادی که کمترین سواد حقوقی را دارند که نه تنها با تمام سیستم های حقوقی پیشرفته دنیا در تضاد است بلکه نتیجه آن چیزی جز بروز مشکلات متعدد در سیستم حقوقی و قضایی کشور، اشتغال کاذب و بازی کردن با جان و مال و آبروی مردم نیست.

این استاد دانسگاه عنوان کرد: قبل از تصویب این قانون بارها به بنده گفتند با مسئولین راجع به مضرات و خطرات این قانون صحبت کنید که من به آن ها گفتم متاسفانه مانند گذشته به حرف های اساتید توجه نمی‌کنند. ما می‌رویم صحبت میکنیم اما آن ها کار خودشان را می‌کنند.

وی در پایان افزود: تجربه ممکن است ما را بعدا سر عقل بیاورد اما با تجربه کردن این قانون ضررهای جبران ناپذیری حتی بر جوان های ما به بار خواهد نشست.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای کرمانشاه

‫۴ دیدگاه ها

  1. شما هم درفکر خودتون هستید تا جوانهای مردم .مشخصه اظهار نظر آقای مالکی .ایشان درفکر حق عضویت افزایش مبلغ کانون بوده تا قانون تسهیل

  2. با سلام، «اولا» “مرکز وکلا” تخلف کرد. از بین ۸۰ هزار داوطلب فقط ۲۸۰۰ نفر قبولی اعلام کرد چیزی که تاکنون سابقه نداشته، لذا ابطال آن و اعمال تراز، موجب تصحیح مجدد در ۳۰ شهریور شد. حتی اگر بر اساس سالهای قبل (یعنی قبل از تسهیل) قرار بود انتخاب کند لااقل باید ۸ هزار نفر میگرفت تا چه رسد به اینکه قانون تسهیل هم تصویب شد و میبایست ۱۰۵۱۲ نفر بگیرد (که البته بعید است الان، حتی ۸ هزار نفر هم گرفته باشد! که برخی از همین قبول شدگان مرکز وکلا هم چون در کانون اسکودا پذیرفته شدند میروند آن سمتی!).. «ثانیا» 👈 این بهانه گزینش در مرکز وکلا اکنون بازهم مانعی است عجیب! چون نظارت وجود ندارد و بازهم میتوانند به بهانه های مختلف و پرسیدن احکام، ریزش ایجاد کنند، در صورتی که همگی مستحضرید کسی که تا مرحله وکالت پیش رفته و با حبس خود در منزل، دروس فقهی و قانونی خوانده و در آزمون قبول شده حتما دارای اخلاق و احکام ذاتی شرعی و اجتماعی بوده که به اینجا رسیده. لذا این گزینش به چه شبیه خواهد بود؟ آیا در کانون اسکودا گزینشی هست که در مرکز وکلا هم باشد؟ قبول شدگان وکیل هستند، نه استاد حوزه یا روحانی! «ثالثا» کانون اسکودا هم نهایتا ظرفیت پذیرش شهرستانها را ۳۰ تا ۵۰ نفر اضافه کرده و در تهران حدودا ۲۰۰ نفر! لذا فرق چندانی با سالهای قبل ندارد

  3. اگر انحصار نبود خیلی از اساتید حقوق به نام نمی‌شدند جلوی استعداد های زیادی گرفته شد تا عده ای رشد کنند البته من خدمت جناب استاد ارادت دارم ایشون جزو نخبگانند اما واقعیت تلخ است جلوی دانشجویان نخبه کشور را میگیرند آنها را میکوبند و صدای اعتراض آنها را به تمسخر میگیرن تا ناتوانی و کم سوادی شأن دیده نشود و همچنان بر خوان هفت رنگ انحصار لقمه بزنند

  4. خودتان پرورش دادید استاد ، این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا