گفت و گوویژه

جزئیاتی درباره طرح دفتر رایگان مذاکره وکیل و مرکز نیکوکاری کانون وکلای قزوین

وکلاپرس- نایب رییس کانون وکلای قزوین به جزئیات تاسیس دفتر مذاکره وکیل و مرکز نیکوکاری در این کانون در راستای حمایت از وکلای جوان و دارای  مشکل مالی پرداخت.

وکیل امیر کاتبی، نایب رییس کانون وکلای دادگستری قزوین، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس به معرفی دو اقدام جدید و حمایتی این کانون که به مناسبت سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری رونمایی شد، پرداخت.

بیشتر بخوانید:

دفتر مذاکره وکیل؛ خدمتی رایگان برای وکلای فاقد دفتر وکالت

او درخصوص جزئیات دفتر مذاکره وکیل گفت: اتاق مذاکره در ساختمان کانون وکلای دادگستری قزوین ایجاد شده است تا وکلایی که توان مالی برای تهیه و اجاره دفتر وکالت و وسایل آن را ندارند، بتوانند برای جلسات مشاره یا انعقاد قرارداد با موکلین و مراجعین خود در این محل حاضر شوند.

کاتبی درخصوص نحوه استفاده وکلا از این دفاتر گفت: حضور وکلا در دفتر مذاکره وکیل از طریق نوبت دهی است که هر وکیل فاقد دفتر بتواند نوبت یک ساعت برای زمان مشخصی دریافت و با موکل خود هماهنگ کند.

او با تاکید بر اینکه این اتاق صرفا برای امور وکالتی برخی وکلاست و ربطی به امور کانون ندارد، افزود: استفاده از اتاق وکیل رایگان است و هیچ هزینه ای از وکلا دریافت نمی شود.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص میزان مراجعه وکلا گفت: از آنجا که وکلایی که دفتر ندارند، معمولا فعالیت کمتری دارند، مراجعه کننده زیادی ندارند. از سوی دیگر وضعیت مراجعه مردم به وکلا نیز کلا زیاد نیست. به همین دلیل در روند نوبت دهی با مشکلی مواجه نشده ایم.

تاسیس مرکز نیکوکاری با هدف کمک مالی به وکلای واجد شرایط

نایب رییس کانون وکلای قزوین با اشاره به تاسیس مرکز نیکوکاری گفت: این مرکز با پیشنهاد و همکاری کمیته امداد تشکیل شده است تا کمک مالی برای برخی از مردم و همچنین وکلایی که مشکل مالی دارند، ارائه دهد. این مرکز صرفا جنبه مالی دارد و کار حقوقی نمی کند.

او ادامه داد: کانون وکلای قزوین و کمیته امداد هرکدام مبلغی برای تشکیل این مرکز گذاشته اند. علاوه بر این به عنوان رییس مرکز نیکوکاری درصدد جمع آوری کمک از خیرین و وکلای متمکن نیز هستیم تا بودجه ای برای این موضوع کنار گذاشته شود.

کاتبی افزود: هدف از تاسیس این مرکز این است که کمک کند تا به بیش از ۵۰۰ وکیل که به خاطر مشکلات مالی حتی توانایی تمدید پروانه وکالت خود را نداشته‌اند، یاری رساند. هدف از مشارکت کانون وکلای قزوین با کمیته امداد و کمک به مردم نیز این بود که چهره مخدوش وکلا –که توسط صداوسیما و.. نمایش داده می شود- از بین برود و اصلاح گردد.

وی درخصوص نحوه پرداخت و بازپرداخت این کمک هزینه ها گفت: مبالغ به صورت مدت دار و یکساله به وکلا پرداخت می شود، تا مشکلاتشان برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا