اخبار بین المللی

احتمال طرح اولین شکایت کیفری افترا علیه Chat GPT در استرالیا

وکلاپرس- برای اولین بار در جهان یک شهردار منطقه ای استرالیا قصد دارد دعوای افترا علیه Chat GPT مطرح کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، بریان هود (Brian Hood) شهردار استرالیایی که در نوامبر گذشته به عنوان شهردار هپبورن شایر (Hepburn Shire) در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی ملبورن استرالیا انتخاب شده است، قصد دارد دعوای افترا علیه ChatGPT مطرح کند.

بیشتر بخوانید:

 زمانی که مردم به برایان هود گفتند که ChatGPT به دروغ او را به عنوان یک طرف مجرم در رسوایی رشوه خواری خارجی یکی از شرکت های تابعه بانک مرکزی استرالیا در اوایل دهه ۲۰۰۰ معرفی کرده است، وی نگران شهرت خود شده است

این شهردار استرالیایی اعلام کرده است در صورتی که ChatGPT ادعاهایش را مبنی بر گذراندن دوران محکومیت او به دلیل رشوه خواری تصحیح نکند از OpenAI شکایت خواهد کرد.

وکلای مدافع او گفته اند که هود برای شرکت  Note Printing استرالیا کار می کرد و فردی بود که به مقامات در مورد پرداخت رشوه به مقامات خارجی برای برنده شدن در قراردادهای چاپ ارز اطلاع داد و هرگز متهم به جرم نشد.

مهلت ۲۸ روزه برای اصلاح خطاهای Chat GPT

وکلای دادگستری گفتند که در ۲۱ مارس نامه ای هشدارآمیزی به OpenAI دارنده ChatGPT ارسال کردند که به OpenAI بیست و هشت روز فرصت داد تا خطاهای چت جی پی تی خود را برطرف کند یا با شکایت احتمالی برای افترا مواجه شود.

وکلا گفته اند که OpenAI که در سانفرانسیسکو مستقر است، هنوز به نامه حقوقی هود پاسخ نداده است.

اگر هود شکایت کند، احتمالاً اولین بار است که شخصی از مالک ChatGPT به دلیل ادعاهای مطرح شده توسط محصول زبان خودکار که از زمان عرضه در سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است، شکایت می کند.

منبع: رویترز

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا