نامه وکیل شروین حاجی پور به رئیس قوه قضائیه درباره استفاده از آهنگ «برای …» در ستاد های انتخاباتی

وکلاپرس- وکیل مدافع شروین حاجی پور، در نامه ای به رئیس قوه قضائیه با اشاره به استفاده از آهنگ «برای …» در ستاد های انتخاباتی، خواستار صدور حکم برائت برای موکلش شد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل مجید کاوه با انتشار این نامه در حساب توئیترش، با اشاره به جزئیات این پرونده،  خواستار رسیدگی به پرونده، نقض حکم محکومیت موکل و صدور حکم برانت وی  شده است.

طبق این نامه دادگاه انقلاب شهرستان ساری شروین حاجی پور را را بابت خلق آهنگ «برای …» به اتهام اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم نموده و علاوه بر ۲ سال ممنوعیت خروج وی از کشور حکم به مجازات‌های تکمیلی داده است. همچنین اعلام شده است با گذشت چند ماه از وصول تجدید نظر‌خواهی هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

وکیل شروین حاجی پور در حساب توئیترش نوشت:

درمهر١۴٠١موکل #شروین_حاجى_پور بابت خلق اثر هنرى #براى تحت پیگرد قرار میگیرد و به اتهام اغوا و تحریک مردم به کشتار و تبلیغ علیه نظام به۴۴ماه حبس،٢سال منع خروج ازکشور و مجازاتهاى عجیب تکمیلى محکوم میشود،امااکنون بعداز٢١ماه این آهنگ براى جلب مشارکت حداکثرى از ستادها پخش و شعار انتخاباتى میشود!

 

متن نامه وکیل شروین حاجی پور به رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه‌ی قضائیه جمهوری اسلامی ایران
جناب حجت الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای

با سلام و عرض تبریک بمناسبت هفته‌ی قوه‌ی قضائیه

همانگونه که مستحضرید موکل اینجانب (آقای شروین حاجی آقاپور) به دلیل تولید یک قطعه‌ی موسیقی بنام «برای» تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ساری وی را بابت خلق این اثر هنری به اتهام اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم نموده و علاوه بر ۲ سال ممنوعیت خروج وی از کشور حکم به مجازات‌های تکمیلی شاذ و عجیبی داده که اعتراض مراجع عظام تقلید و حتی حضرتعالی را هم در پی داشته با اعتراض به این رأی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان مازندران ارسال شده که با گذشت چند ماه از وصول تجدید نظر‌خواهی هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

صرف نظر از اینکه اساساً متن و موسیقی قطعه‌ی برای فاقد هر گونه وصف مجرمانه است. پرونده‌ی مزبور بدون هیچ شک و ابهامی مشمول فرمان عفو بهمن ماه ۱۴۰۱ رهبری بوده که می‌بایست با صدور قرار موقوفی تعقیب مختومه می‌شد که متأسفانه علیرغم یادآوری این مهم و تقاضاهای مکرر دادگاه انقلاب ساری از اعمال این عفو در حق موکل امتناع نموده است.

مزید اطلاع حضرتعالی، اخیراً ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداهای چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با پخش آهنگ «برای» سعی در جلب مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات پیش رو دارند و حتی عنوان این آهنگ نیز شعار انتخاباتی کاندیدای انتخابات هم شده است!

اما شگفتی این اتفاق در این است که چگونه ممکن است یک آهنگ در مهرماه ۱۴۰۱ فعالیت تبلیغی علیه نظام و اغواکننده‌ی مردم برای جنگ و کشتار باشد. اما ۲۱ ماه بعد همین آهنگ ترغیب کننده‌ی مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی !!!؟؟؟

مع الوصف از حضرتعالی تقاضای صدور دستور مقتضی جهت رسیدگی پرونده، نقض حکم محکومیت موکل و صدور حکم برانت وی را دارم.

بیشتر بخوانید:

 

نامه وکیل شروین حاجی پور به رئیس قوه قضائیه درباره استفاده از آهنگ «برای ...» در ستاد های انتخاباتی

 

خروج از نسخه موبایل