اخبار آزمون ها

نامه نقدعلی به رئیس قوه قضاییه و استدعای صدور دستور برگزاری آزمون وکالت

وکلاپرس- محمد تقی نقد علی نماینده مجلس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار صدور دستور برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱ شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اختبار، طبق قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار قوه قضائیه مکلف است در صورت عدم برگزاری آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی، رأساً اقدام به برگزاری این آزمون‌ها کند.

بیشتر بخوانید:

با توجه به احتمال عدم برگزاری آزمون های وکالت و کارشناسی رسمی از سوی کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه در ماه های باقی مانده تا پایان سال، نقد علی در نامه ای از محسنی اژه ای درخواست کرده  به عنوان رأس هرم قضاء کشور ورود و این دو مرکز را مکلف به برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۱ کند.

به نظر می‌رسد نمایندگانی همچون نقدعلی بیش از اینکه در این موضوع مطالبه‌گر باشند، باید پاسخگوی ابهامات قانون مصوب خود باشند و روشن کنند که در شرایط فعلی که نه خبری از برگزاری آزمون کارشناسی رسمی سال ۱۴۰۱ هست و نه برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱ محتمل به نظر می‌رسد، تکلیف چیست؟

بیشتر بخوانید:

در نامه نقد علی آمده است:

احتراماً، همانگونه که مستحضرید طبق قانون ورودیه مألوف همه ساله مرکز و کانون وکلای دادگستری اقدام به برگزاری آزمون جهت پذیرش داوطلبین اشتغال به حرفه وکالت مینمودهاند و پس از تصویب قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار با تمام حواشی ایجاد شده توسط کانون و مرکز وکلاء و النهایه طرح استفساریه و تمام شدن هرگونه بهانه و ابهام مقرر شد که این دو مجموعه اقدام به برگزاری و آزمون سالیانه جهت پذیرش داوطلبان حرفه وکالت بنماید.

متأسفانه مرکز وکانون وکلاء باوجود این الزام قانونی از برگزاری آزمون سال ۱۴۰۱ خودداری می کنند.

لذا حضر تعالى به عنوان رأس هرم قضاء کشور عزیزمان لازم است که ورود جدی کرده این دو مرکز را مکلف به برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۱ بنمایید با توجه به اینکه ماههای پایانی سال را طی میکنیم مستدعیست در این خصوص دستور عاجل صادر فرمایند.

محمد تقی نقد علی

دبیر کمیسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا