اخبار صنفیویژه

نامه دکتر سنجر فخری در خصوص ما‌به‌التفاوت افزایش حق بیمه نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وکلای دادگستری

حق بیمه پرداختی وکلای دادگستری از نیمه دوم سال 1400، 37.5 درصد افزایش خواهد یافت

وکلاپرس- دکتر سنجر فخری مدیر عامل صندوق حمایت وکلا در نامه ای به کانون های وکلای دادگستری افزایش سهم حقو بیمه وکلای دادگستری بر اساس مصوبه اصلاحی مرداد ماه امسال هیات وزیران را ابلاغ کرد، بر اساس این مصوبه ماخذ محاسبه حق بیمه از ۸ به ۱۱ درصد افزایش یافته است که موجب افزایش پرداختی وکلای دادگستری به میزان ۳۷.۵ درصد بیشتر از گذشته خواهد شد.

هیات وزیران در جلسه ۳ مرداد ۱۴۰۰ خود اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری را تصویب کردند.

بر اساس این اصلاحات سهم حق بیمه وکلای دادگستری از ۸ درصد سابق به ۱۱ درصد افزایش پیدا می کند.

البته باید توجه داشت که ماخذ محاسبه این ۸ یا ۱۱ درصد سهم وکلای دادگستری از حق بیمه، یک و دو دهم برابر (۱۲۰%) حداقل حقوق و فوق العاده مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در هر سال است که به ازای هر سال اشتغال به وکالت ده درصد به آن افزوده می شود.

بر این اساس عملا حق بیمه پرداختی وکلای دادگستری، ۳۷.۵ درصد افزایش خواهد یافت.

ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری:

درآمد ماخذ محاسبه حق بیمه موضوع این آیین‌نامه به عنوان پایه برای سال او‌ل اشتغال به و‌کالت و‌کلای پایه دو و سه و کارگشایان (۱) برابر و برای و‌کلای پایه یک (یک و دو دهم) برابر حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در هر سال خواهد بود که به ازای هر سال اشتغال به و‌کالت ده درصد (۱۰%) مبلغ پایه به هر گرو‌ه به عنوان اضافه سالانه به مبلغ پایه آن گرو‌ه اضافه می‌شود.

دکتر سنجر فخری رییس هیات مدیره و مدیر عامل هفته گذشته طی نامه ای به کانون های وکلای دادگستری کشور اعلام کرد که فیش ما به التفاوت حق بیمه بر اساس مصوبه هیات وزیران را صادر و جهت پرداخت به وکلای دادگستری اعلام کنند.

متن نامه رییس صندوق حمایت وکلا به این شرح است:

جناب آقای مهدی خلیلی

ریاست محترم کانون وکلای دادگستری استان زنجان

باسلام و احـترام

همانطوریکه استحضار دارند، طبق بند ۱ تصویب نامه شماره ۴۷۶۵۸ / ت ۵۹۰۱۹ هـ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ هیئت محترم وزیران که عیناً نقل می گردد:

در بندهای ( الف ) و ( ب ) ماده ( ۱ )، عبارتهای هشت درصد و چهاردرصد به ترتیب به عبارتهای یازده درصد و یک درصد اصلاح می شود

با عنایت به تصمیم مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ مجمع عمومی صندوق حمایت در خصوص اجرای تصویب نامه فوق الذکر از تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱، صندوق حمایت نسبت به صدور مابه التفاوت فیشهای حق بیمه از ۸ درصد به ۱۱ درصد، شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اقدام نموده است که در صفحه شخصی همکاران در سایت صندوق قابل مشاهده می باشد.

مستدعیست، دستور فرمائید به نحو مقتضی، مراتب به اطلاع همکاران عضو آن کانون برسد، تا از طریق سایت صندوق حمایت نسبت به پرداخت اصل فیش و مابه التفاوت حق بیمه های شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در مهلت مقرر اقدام نمایند و مشمول افزایش نرخ حق بیمه نشوند.

سنجر فخری
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا